Sticky

Mobiel internet instellen op je iPhone

• 18 januari 2017
  • 18 reacties
  • 13859 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Voor de versies ouder dan IOS 10 kun je de internet instellingen downloaden via deze link.

Vanaf IOS 10 is het mogelijk om mobiel internet handmatig in te stellen.
  • Instellingen
  • Mobiele data
  • Opties mobiele data
  • Mobiel datanetwerk
  • APN: internet.ben
  • Gebruikersnaam: Ben Internet
  • Wachtwoord: Hier voer je niets in

18 reacties

Hallo, ik heb sinds kort een abbonement op mijn iphone 5c.
Daarbij zit ook een internetbundel met 3g. Mijn sms/bel minuten doen het wel, maar als ik mijn internet aanzet heb ik geen internet en staat er geen 3g boven in mijn telefoon. Ik heb geprobeerd om bovenstaande link te downloaden, maar ik krijg een scherm met allemaal rare tekens voor me... kunnen jullie mij helpen?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo, ik heb sinds kort een abbonement op mijn iphone 5c.
Daarbij zit ook een internetbundel met 3g. Mijn sms/bel minuten doen het wel, maar als ik mijn internet aanzet heb ik geen internet en staat er geen 3g boven in mijn telefoon. Ik heb geprobeerd om bovenstaande link te downloaden, maar ik krijg een scherm met allemaal rare tekens voor me... kunnen jullie mij helpen?

Wanneer je die "rare tekens" te zien krijgt heb je de link waarschijnlijk niet geopend via de Safari browser op je toestel. Wanneer je dit via die browser doet zal je alsnog het configuratiebestand kunnen downloaden.
Ik heb gisteren mijn netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, dat heeft geholpen, want nu heb ik eindelijk internet! Maar ik heb die link ook geprobeerd op mijn safari browser met hetzelfde resultaat van allemaal tekens...
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb gisteren mijn netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, dat heeft geholpen, want nu heb ik eindelijk internet! Maar ik heb die link ook geprobeerd op mijn safari browser met hetzelfde resultaat van allemaal tekens...

Goed om te horen dat je internet nu eindelijk werkt. En bedankt voor de melding. We zullen dit in de gaten houden.
Ik zie 3G maar ik krijg melding die je heb geen abonement . Ik heb wel abonement vanaf ochtend... bij iphone 7 plus ...ik zie bij app die internet is nu actief maar werkt niet
Reputatie 6
Badge +8
Ik zie 3G maar ik krijg melding die je heb geen abonement . Ik heb wel abonement vanaf ochtend... bij iphone 7 plus ...ik zie bij app die internet is nu actief maar werkt niet

dat is onhandig! Heb je al geprobeerd je telefoon opnieuw op te starten en de pincode opnieuw in te vullen?
Ik heb wel opnieuw te starten maar ik heb nog geen internet, alleen bij belstatus op Ben app zie ik internet is Gelock.(foto bijlage) misschien mijn internet nog niet actief daarom krijg ik de melding (foto bijlage) ?
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb wel opnieuw te starten maar ik heb nog geen internet, alleen bij belstatus op Ben app zie ik internet is Gelock.(foto bijlage) misschien mijn internet nog niet actief daarom krijg ik de melding (foto bijlage) ?

Gek zeg! Dit zoek ik graag verder voor je uit. Wil je een bericht sturen naar dit account met jouw mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum?
Beste Angelique , ik heb mijn gegevens verstuurd
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen Mehsra, ik heb je gegevens luid en duidelijk ontvangen en bent meteen het systeem ingedoken voor je. Ik zie dat jij op 26-08-2016 (vorig jaar dus) het mobiele internet hebt laten blokkeren op jouw simkaart. Deze blokkade was nog steeds actief. Deze heb ik direct verwijderd. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken.

Als het dan nog niet lijkt te werken kan het zijn dat de instellingen in je telefoon zelf even geüpdatet moeten worden. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Zodra dit is gebeurd moet je ook weer je telefoon even helemaal uit en weer aanzetten.
Dank je wel Rox ... nu heb ik internet?
Reputatie 6
Badge +8
Dank je wel Rox ... nu heb ik internet?

Ahh, fijn om te lezen! Veel plezier met je abonnement!
Goedemorgen Mehsra, ik heb je gegevens luid en duidelijk ontvangen en bent meteen het systeem ingedoken voor je. Ik zie dat jij op 26-08-2016 (vorig jaar dus) het mobiele internet hebt laten blokkeren op jouw simkaart. Deze blokkade was nog steeds actief. Deze heb ik direct verwijderd. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken.

Als het dan nog niet lijkt te werken kan het zijn dat de instellingen in je telefoon zelf even geüpdatet moeten wden. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Zodra dit is gebeurd moet je ook weer je telefoon even helemaal uit en weer aanzetten.

Hallo Rox, Ik had gelijke problemen en “phonesettings” gedownload en geïnstalleerd. Foutmelding over verouderde aaic ofzoiets. Wel was 3G verandert in 4G. Onder “opties mobiele data” van m’n iphone6 blijft echter staan “T-mobile”. Wat nu?
Reputatie 6
Badge +8

Als het dan nog niet lijkt te werken kan het zijn dat de instellingen in je telefoon zelf even geüpdatet moeten wden. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Zodra dit is gebeurd moet je ook weer je telefoon even helemaal uit en weer aanzetten.

Hallo Rox, Ik had gelijke problemen en “phonesettings” gedownload en geïnstalleerd. Foutmelding over verouderde aaic ofzoiets. Wel was 3G verandert in 4G. Onder “opties mobiele data” van m’n iphone6 blijft echter staan “T-mobile”. Wat nu?

Hoi Gijsen71, jeetje enorm onhandig! Zou je vanaf het begin willen vertellen wat er aan de hand is zodat ik een duidelijker beeld kan krijgen van de problemen die spelen?
Hallo Angelique,
Bij "instellingen\Mobiel netwerk\Opties mobiele data" staat "schakel mobiele data uit om.....pushberichten. T-Mobile NL" Dit lijkt me niet juist daar BEN de aanbieder is....of BEN ik nou gek 🙂
Als ik vervolgens "instellingen\Mobiel netwerk\Opties mobiele data" selecteer staan er 3 opties:
1. Schakel 4G in (Gespreken en data aangevinkt)
2. Dataroaming (staat aan)
3. Mobieledatanetwerk
Als ik 3 kies staat er bij APN "internet.ben (zelf handmatig ingetikt) met Gebruikersnaam "Ben internet" en geen wachtwoord. Verder staat er bij "Persoonlijke hotspot" bij APN "smartsites.t-mobile". Dit kan ik weghalen, maar wordt daarna, bij verlaten menu, gewoon weer ingevuld.
De link die je hierboven geeft doet wel iets, ik kan iets downloaden, maar bij "installatie" komt de melding "Installatie van profiel mislukt De UUID voor het profiel 'Ben Internet' is niet uniek" Als ik bij de details van het gedownloade bestand kijk, staat in het rood dat het ondertekeningscertificaat verlopen is op 23 juli 2016
Greetings, Edwin
Hallo Angelique,
Bij "instellingen\Mobiel netwerk\Opties mobiele data" staat "schakel mobiele data uit om.....pushberichten. T-Mobile NL" Dit lijkt me niet juist daar BEN de aanbieder is....of BEN ik nou gek :)
Als ik vervolgens "instellingen\Mobiel netwerk\Opties mobiele data" selecteer staan er 3 opties:
1. Schakel 4G in (Gespreken en data aangevinkt)
2. Dataroaming (staat aan)
3. Mobieledatanetwerk
Als ik 3 kies staat er bij APN "internet.ben (zelf handmatig ingetikt) met Gebruikersnaam "Ben internet" en geen wachtwoord. Verder staat er bij "Persoonlijke hotspot" bij APN "smartsites.t-mobile". Dit kan ik weghalen, maar wordt daarna, bij verlaten menu, gewoon weer ingevuld.
De link die je hierboven geeft doet wel iets, ik kan iets downloaden, maar bij "installatie" komt de melding "Installatie van profiel mislukt De UUID voor het profiel 'Ben Internet' is niet uniek" Als ik bij de details van het gedownloade bestand kijk, staat in het rood dat het ondertekeningscertificaat verlopen is op 23 juli 2016
Greetings, Edwin

Precies hetzelfde probleem, hoe kan dit verholpen worden! zou toch graag van mijn internet gebruik willen maken
Reputatie 5
Badge +12
Hoi tjvdbosch,

Volkomen logisch dat je graag gebruik wil kunnen maken van jouw internet! Mijn advies is om de instellingen niet handmatig in te stellen via jouw toestel maar om het configuratiebestand te gebruiken. Je vindt 'm hier.

Reageer