Beantwoord

Ontplofte accu

• 3 december 2018
  • 5 reacties
  • 690 keer bekeken

Afgelopen donderdag kwam ik erachter dat het scherm van mijn refurbished iPhone 6 bol begon te staan. Ik ben daarom langs gegaan bij de Coolblue om te checken wat er aan de hand kon zijn. Terwijl de monteur bezig was met de check... ontploft de accu!

Ik had het geluk dat dit niet was gebeurt in mijn hand of broekzak. Coolblue heeft aangegeven dat de kwaliteit van de accu niet goed was en dat het daarom ontplofte. Dat is best gek, gezien ik mijn toestel in mei 2018 bij Ben heb aangeschaft (nog niet zo heel lang dus). Daarnaast heb ik niet aan de accu gezeten en altijd de originele lader gebruikt om mijn telefoon mee op te laden. Kan het zo zijn dat Ben een niet orignele of een sterk verouderde accu erin heeft geplaatst...?
icon

Beste antwoord door Romy 4 december 2018, 12:05

Afgelopen donderdag kwam ik erachter dat het scherm van mijn refurbished iPhone 6 bol begon te staan. Ik ben daarom langs gegaan bij de Coolblue om te checken wat er aan de hand kon zijn. Terwijl de monteur bezig was met de check... ontploft de accu!

Ik had het geluk dat dit niet was gebeurt in mijn hand of broekzak. Coolblue heeft aangegeven dat de kwaliteit van de accu niet goed was en dat het daarom ontplofte. Dat is best gek, gezien ik mijn toestel in mei 2018 bij Ben heb aangeschaft (nog niet zo heel lang dus). Daarnaast heb ik niet aan de accu gezeten en altijd de originele lader gebruikt om mijn telefoon mee op te laden. Kan het zo zijn dat Ben een niet orignele of een sterk verouderde accu erin heeft geplaatst...?

Hi Quincy, wauw wat een heftig verhaal. Wat ontzettend vervelend dat dit gebeurd is. Wanneer je een (refurbished) toestel op de website besteld krijg je een originele lader, kabel en oordopjes. Het kan dus wel eens zo zijn dat de batterij niet de originele is. Maar, deze worden wel grondig voor gebruik gecheckt en moeten minimaal 90% aan capaciteit kunnen bieden. Wanneer jouw toestel door een externe partij wordt gecontroleerd kan ik niet zeggen of het een productiefout of een handelingsfout is geweest. Maar een sterk verouderde accu was het zeker niet. Heb je misschien nog andere vragen?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi Quincy, wauw wat een heftig verhaal. Wat ontzettend vervelend dat dit gebeurd is. Wanneer je een (refurbished) toestel op de website besteld krijg je een originele lader, kabel en oordopjes. Het kan dus wel eens zo zijn dat de batterij niet de originele is. Maar, deze worden wel grondig voor gebruik gecheckt en moeten minimaal 90% aan capaciteit kunnen bieden. Wanneer jouw toestel door een externe partij wordt gecontroleerd kan ik niet zeggen of het een productiefout of een handelingsfout is geweest. Maar een sterk verouderde accu was het zeker niet. Heb je misschien nog andere vragen?
Beste Klantenservice,

Bedankt voor jullie terugkoppeling. Echter ben ik het niet eens met jullie antwoord. Zoals jullie al eerder heb laten weten, heb ik niet aan de accu of zelfs in de buurt van de accu gezeten. Ook heb ik de originele lader gebruikt. Dus ik heb gewoon een tweedehandse accu gehad, wat niet door jullie is gecheckt. Door dit moest ik een nieuwe accu van 40 euro aanschaffen. Verders ga ik ervan uit als ik bij jullie een telefoon aanschaf, het niet binnen een jaar kapot gaat. En zeker de accu niet. Jullie moeten blij zijn dat er geen erge ongelukken mee is gebeurd of zelfs dat ik er blijvend schade aan heb opgelopen. Dus ik wil jullie graag vragen om een tegemoetkoming van 40 euro (die ik zelf heb moeten betalen). Mochten jullie hier niet mee eens zijn, dan ga ik andere stappen ondernemen.

Met vriendelijke groet,
Quincy
Reputatie 5
Badge +6
Vervelend dat je niet tevreden bent met de reactie die je hebt gekregen. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt om een toestel wat je nog maar zo kort in gebruik hebt genomen bol gaat staan. Omdat je twee jaar garantie hebt op jouw toestel had je contact op kunnen nemen met de klantenservice zodat wij dit voor je konden nakijken. Wanneer het een fout betrof wat niet was veroorzaakt door druk-, val-, stoot-, vocht- of waterschade hadden we dit meteen voor je gerepareerd en vergoed. Maar, ik zie geen enkel contact moment. Mag ik vragen waarom je niet eerst informatie hebt opgevraagd bij het originele verkooppunt?
Het klopt dat ik het niet goed heb aangepakt. Ik ben naar een telefoonreparateur gegaan omdat het bij mij om de hoek is van mijn school zit en niet om jullie Ben te omzeilen. Ik vertrouwde mijn toestel niet meer en achteraf had ik wel gelijk. Ik hoopte hiermee te bereiken om achter te komen wat er precies met mijn toestel aan de hand is zodat ik jullie preciezer kon uitleggen wat er gerepareerd moest worden. En daardoor hoopte ik dat niet lang zonder mijn telefoon hoefde te doen. Zoals jullie al weten is de accu van mijn toestel bij de telefoonreparateur ontploft en de monteur heeft daardoor zijn handen verbrandt. Dit had veel erger af kunnen lopen en het had ook in zijn gezicht kunnen ontploffen. Maar dit had net zo goed ook bij mij kunnen gebeuren. Doordat ik niet zelf aan de accu heb gezeten, blijft het feit dat jullie mij een telefoon met de verkeerde accu hebben opgestuurd. Als ik niet naar de telefoonreparateur was geweest, had ik nu met verbrande handen gezetten of zelfs erger. Ik weet dat jullie en andere telefoonproviders op de hoogte zijn van welke accu's niet goed zijn omdat ze voor ontploffingsgevaar zorgen. Dat dit toch is gebeurd vind ik nogal heel erg en ben behoorlijk geschrokken. En ook vind ik het nogal schandelijk dat jullie niet willen toegeven dat jullie fout hebben gemaakt en er zelfs makkelijk over nadenken. Misschien kom ik nu bot over, maar dit is geen peuleschil. Ik hoop dat jullie nog steeds jullie fout willen herkennen en mij een tegemoetkoming kunnen doen. Zo niet dan ga ik toch kijken wat ik voor verdere stappen ik kan ondernemen.

Groeten,
Quincy
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Quincy.

Erg vervelend wat je meemaakt!! Zelf ben ik geen voorstander van gerefurbished, er is erg veel verschil in door welk bedrijf dat is gedaan.

Maar voor garantie moet je bij de verkopende partij zijn, en dat is waar het feitelijk op neer komt.

Reageer