Beantwoord

Problemen binnenhalen en versturen mail met Gmail account

• 31 juli 2018
  • 15 reacties
  • 274 keer bekeken

Deze melding krijg ik steeds in beeld! Zo gauw ik weer op een wifi netwerk kom kan ik wel mail ontvangen/versturen.
De instellingen heb ik gelijk aan die van de telefoon van mijn werk met een andere provider en heb daar geen problemen mee.
wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Wietske 7 augustus 2018, 09:38

Wat ik mij nog afvraag is of je Gmail raadpleegt via de browser (Safari) of via de app? En als dit via de app is heb je dan zoals hierboven omschreven de Gmail app ook al eens geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren? Mocht je daarna nog problemen ervaren dan is het raadzaam om je veiligheidsinstellingen van Gmail te controleren.

Wat je tot slot nog kunt proberen is je mail afsluiten door het mailschuifje bij settings Gmail uit te zetten, je e-mail opstarten, vervolgens je e-mail weer afsluiten. Daarna kan je het en het mailschuifje bij settings weer aanzetten en je e-mail weer opstarten.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat onhandig dat je deze foutmelding ontvangt wanneer je een e-mail wil versturen of ontvangen! Ik help je graag verder. Van welk toestel maak je gebruik?
Hoi Wietske, ik maak gebruik van een Iphone 7.
Bezit ook een IPhone 6 met een kpn abonnement en ondervind daar geen problemen mee terwijl de accountinstellingen gelijk zijn.
grt Ronald
Reputatie 5
Badge +12
Zou je eens willen kijken naar de instellingen op deze website Ronald?
Heb ik gedaan. Instellingen had ik al zo staan. Nu werkt het weer thuis met wifi. Maar van het 4g/3g netwerk niet....
grt Ronald
Reputatie 5
Badge +7
Dat is vreemd Ronald! Kun je wel gewoon gebruik maken van het internet op 3 en 4G?
Ja, geen probleem!

Grt, Ronald
Nu weer de volgende melding:

Met mijn zakelijke iphone6 met KPN abonnement met dezelfde instellingen geen probleem!
Grt Ronald
Reputatie 5
Badge +7
Hmm zou je jouw e-mail account eens helemaal willen verwijderen en daarna opnieuw willen instellen.
Ok Jill, zal het als ik ffe meer tijd heb uitvoeren. Verwijder beide accounts en installeer ze opnieuw.
stay tuned!
grt Ronald
Reputatie 5
Badge +7
Top! Ik hoor graag het resultaat.
Nou het heeft geen resultaat! Beide acounts verwijderd en iphone opnieuw opgestart. Daarna weer beide accounts opnieuw geinstalleerd. Weer opnieuw zelfde melding, met wifi geen probleem....
Ronald
Reputatie 5
Badge +12
Wat ik mij nog afvraag is of je Gmail raadpleegt via de browser (Safari) of via de app? En als dit via de app is heb je dan zoals hierboven omschreven de Gmail app ook al eens geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren? Mocht je daarna nog problemen ervaren dan is het raadzaam om je veiligheidsinstellingen van Gmail te controleren.

Wat je tot slot nog kunt proberen is je mail afsluiten door het mailschuifje bij settings Gmail uit te zetten, je e-mail opstarten, vervolgens je e-mail weer afsluiten. Daarna kan je het en het mailschuifje bij settings weer aanzetten en je e-mail weer opstarten.
Bingo! Schuifjes bij mail/ mobiele data aan-uit gezet. Nu weer mailπŸ˜‰
Dank voor je tijd en serviceπŸ™πŸ»
Fijne dag, Ronald
Reputatie 5
Badge +12
Yes, dat maakt mijn dag weer helemaal goed Ronald 😃 Mocht je in het vervolg nog vragen hebben dan ben je hier natuurlijk altijd weer van harte welkom. Ik wens je een zonnige dag toe!
πŸ™πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ˜Ž

Reageer