Sticky

Wel 4G verbinding maar geen internettoegang met iPhone.

• 16 november 2016
  • 44 reacties
  • 31970 keer bekeken

Badge
  • Oud-moderator
  • 393 reacties
Sommige klanten ervaren problemen met 4G in combinatie met een iPhone. Internet werkt dan (regelmatig) niet terwijl de iPhone wel 4G verbinding heeft en in het abonnement wel een 4G bundel zit. In sommige gevallen wordt het probleem verholpen door het opvolgen van de instructies in onderstaande twee topics:
Hoe reset ik de netwerkinstellingen op mijn iPhone?
Hoe zet ik 4G aan op mijn iPhone (IOS)?

Als je je kan vinden in bovengenoemd probleem en je hebt de instructies nog niet opgevolgd, dan raad ik die eerst uit te proberen. In sommige gevallen wordt daarmee het probleem opgelost en werkt 4G weer zoals het hoort. Hieronder zie je ook de instructies:
Navigeer je iPhone naar:
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Stel opnieuw in
Kies dan voor herstel netwerkinstellingen. Nadat je toestel opnieuw is opgestart, open je Safari en ga je naar Ben.nl/iphonesettings. Daar kan je de nieuwste internet instellingen downloaden en installeren. Controleer daarna voor de zekerheid nog of 4G ingesteld staat onder Instellingen>Mobiel netwerk>Opties mobiele data>Gesprekken en data. Open in hetzelde scherm "Mobieledatanetwerk" en kijk of bij beide APN's "internet.ben" staat en pas het eventueel aan.

Toch merk ik dat klanten ondanks het uitvoeren van deze stappen, niet in alle gevallen het probleem wordt verholpen. Via dit topic wil ik daarom voorbeelden verzamelen zodat de juiste afdeling hiermee aan de slag kan. Post hiervoor in dit topic een screenshot waarbij een foutmelding te zien is bij het verbinden met het internet ondanks dat 4G bovenaan in beeld te zien is. Als de screenshot van een andere dag is, vertel mij dan ook de datum. Beantwoord verder nog onderstaande vragen:
  1. Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld?
  2. Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet?
  3. Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)?
  4. Heb je een 4G bundel bij je abonnement en heb je bovenstaande stappen uitgevoerd?
  5. Sinds wanneer heb je hier last van?

44 reacties

1. Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? -> 5402 AB
2. Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? -> Geen van de gevallen (toevallig nu wel, heb ge-reset zoals je aangaf. Maar heb probleem vaker gehad dat 4G na tijdje opeens wegvalt, moet niet kunnen, wil niet blijven resetten)
3. Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? -> Ja
4. Heb je een 4G bundel bij je abonnement? -> Ja
5. Sinds wanneer heb je hier last van? -> Al zolang als ik 4G heb, zouden jullie moeten kunnen zien
Badge
Bedankt voor je voorbeeld, larsbongers. Regelmatig resetten en instellingen downloaden om internet werkend te krijgen zou niet moeten natuurlijk. Via dit topic zal ik je op de hoogte houden!
Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 1018KR
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? in geen enkel geval
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? het zelfde
Heb je een 4G bundel bij je abonnement? ja
Sinds wanneer heb je hier last van? sinds twee maanden
1623lg
4g werkt al bijna 2 weken niet, 3g internet ook niet. Na een reset vanaf jullie kant deed ie het heel even (30 sec).
2GB 4G in bundel
Werkt niet meer sinds ik een iphone heb, maar iphone 4g doet het wel met andere simkaart.
Badge
Ik ga er vanuit maar voor de zekerheid vraag ik het even: Heb je na het opvolgen van mijn stappenplan weer internet, al dan niet tijdelijk? Zo nee, zou je kunnen navigeren naar instellingen>mobiel netwerk>opties mobiele data>mobieldatanetwerk en van dat scherm een screenshot maken en hier plaatsen?

Badge
Kan je op "Stel opnieuw in" kunnen drukken en APN van zowel Persoonlijke Hotspot alsook Mobiele Data op 'internet.ben" kunnen instellen? Gebruikersnaam en wachtwoord moeten leeg blijven.
Wel 4G maar geen internetverbinding.
Zeer regelmatig ondervind ik dit probleem. Meer een uitzondering dat ik 4G heb. Ik heb bovengenoemde punten uitgevoerd en wederom heeft het niet geholpen. 3G werkt daarentegen weer wel op mijn iPhone 5S.

Mijn woon en werk gebied Den Haag/ Delft. Postcode: 2542 en 2612.

Dit probleem ondervind ik al zeker meer dan een jaar. Ik dacht hiervoor dat het door mijn iPhone 4 kwam. Al snel kwam ik er na mijn nieuwe telefoon achter dat dit niet het geval was. Daarnaast duurt het altijd even voordat ik ga klagen.

Ik hoop gewoon dat dit op korte termijn kan worden opgelost!

Deze foto is van vandaag 18-11.
Ik kan zoveel meer voorbeelden laten zien. Elke dag heb ik dit probleem.
Ik heb dezelfde problemen:
1.Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 7201
2.Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? Stad/binnenstad Zutphen en regelmatig onderweg in de trein (Utrecht bijv.)
3.Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? niet geprobeerd.
4.Heb je een 4G bundel bij je abonnement? Ja
5.Sinds wanneer heb je hier last van? deze maand (november)
Alle eerdere adviezen Quan opgevolgd, alleen instellen Persoonlijke Hotspot nog niet kunnen uitproberen. Maar zonder dat vanochtend opnieuw geen internetnet verbinding kunnen krijgen. Dus bijv. Parkmobile werkt niet in het centrum, wel thuis maar dan heb ik hem niet nodig.:(
Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 3904LR
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? Zeer regelmatig niet.
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? Nee
Heb je een 4G bundel bij je abonnement? Ja
Sinds wanneer heb je hier last van? Sinds een aantal maanden

Ik krijg dezelfde melding als andere iPhone gebruikers, dus daarom geen screenshot toegevoegd.
Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 6531cv maar ook in Tilburg en tussenliggend traject. Het is niet op de ene plaats erger dan de andere lijkt random
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? Zeer regelmatig niet. Tot vijf maanden geleden sporadisch nu is het bijna onmogelijk om op internet te kunnen
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? Heel vaak niet sporadisch dan wel
Heb je een 4G bundel bij je abonnement? Ja
Sinds wanneer heb je hier last van? Vijf maanden maar het wordt steeds erger. Nu ben ik volledig afhankelijk van wifi
Heb sinds vorige week maandag Ben, maar heb sindsdien meer geen internet. Via messenger en klantenservice alles al geprobeerd, zonder resultaat. Die download van jullie lijkt me ook niet de nieuwst want het ondertekeningscertificaat is verlopen sinds 23 julie 2016 staat erop. Ik krijg steeds bericht dat mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk is omdat ik geen abonnement op een mobieledataservice heb.
Opgelost!!! Dank zij heel veel meedenkende aardige klantenservice medewerkers!!! Dank!!
Badge
Goed om te horen dat het bij jou opgelost is. Kan je mij vertellen wat mijn collega's van de klantenservice voor je hebben gedaan zodat je weer mobiel internet hebt? Kwestie van APN instellen?
geen idee......ik denk eigenlijk dat het de technische dienst was bij jullie daar is mijn probleem vanmorgen heengestuurd.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo marinkekoerselman, de technische dienst zal verder onderzoek gaan doen naar de problemen. Zodra er meer informatie is zal jij een bericht krijgen.
Wat mij betreft kunnen ze hun energie beter in andere dingen stoppen het probleem is opgelost!
Reputatie 6
Badge +8
Oh, dat is fijn dat je dit doorgeeft marinkekoerselman. Bedankt! Ik zal het doorgeven.
Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld?3435 XC
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet?Regelmatig niet en sinds een week of 2 niet.
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)?nee
Heb je een 4G bundel bij je abonnement?ja
Sinds wanneer heb je hier last van?sinds een week of 2 dat ik geen internet meer heb zonder WiFi.

P.s. Hoe pas ik mijn nummer naar mijn naam aan??
Badge
Bedankt voor je voorbeeld. Had je mijn instructies in de topicomschrijving al uitgeprobeerd?
Ja ik heb alles al geprobeerd wat ik hier terug kon vinden maar niets werkt...
Zodra ik de deur uitga heb ik geen internet meer.
Echt heel vervelend.
Nu ben ik ook nog eens al mijn WiFi wachtwoorden kwijt
Oh mijn naam staat er nu boven zie ik!
Superbedankt!!!
Badge
Ik heb zojuist je geholpen via Facebook. Ik heb voor de zekerheid datgene wat bij jou hielp, ook in de topicomschrijving gezet 🙂
Oh ha ha ik wist niet dat jij dat was maar het heeft geholpen hoor!
Ik heb weer internet!!!
Sinds een paar weken ben ik overgestapt van een iPhone 6S plus naar een iPhone 7 plus. Voorheen nooit geen problemen gehad met Ben, maar sinds ik de iPhone 7 plus heb werkt mijn 4G en 3G niet meer. Heel irritant. Heb de APN ook al veranderd maar werkt niet. Sinds deze week doet ook het sms'en het niet meer. Bellen nog wel.

Reageer