Sticky

Wel 4G verbinding maar geen internettoegang met iPhone.

• 16 november 2016
  • 44 reacties
  • 31694 keer bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Badge
Heb je naast veranderen van APN naam, ook de rest geprobeerd? Ik quote mezelf even:

Navigeer je iPhone naar:
•Instellingen
•Algemeen
•Stel opnieuw in
Kies dan voor herstel netwerkinstellingen. Nadat je toestel opnieuw is opgestart, open je Safari en ga je naar Ben.nl/iphonesettings. Daar kan je de nieuwste internet instellingen downloaden en installeren. Controleer daarna voor de zekerheid nog of 4G ingesteld staat onder Instellingen>Mobiel netwerk>Opties mobiele data>Gesprekken en data. Open in hetzelde scherm "Mobieledatanetwerk" en kijk of bij beide APN's "internet.ben" staat en pas het eventueel aan.

Doe het wel in exact de genoemde volgorde, anders gaat het niet werken. Wat betreft je probleem met sms'en. Daar heb ik nog meer informatie voor nodig. Kan je naar geen enkel nummer sms'en? Ontvang je wel sms'jes? Welke foutmelding krijg je? Welke kleur heeft je geprobeerde verstuurd sms bericht, blauw of groen?
Internet werkt maar heb geen 4g die ik gisteren geactiveerd heb op de ben website.

Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld?4707ed
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? niet.
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? ja
Heb je een 4G bundel bij je abonnement?ja
Sinds wanneer heb je hier last van? direct na activeren werkt het niet, werkte wel via andere provider.

Hebben jullie een oplossing? heb een iPhone 6 met IOS 10
Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 3011XZ
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? regelmatig. Vaak is het zo dat het wegvalt op het moment dat ik naar buiten ga (van wifi af ben). Heb meerdere malen al met klantenservice gebeld om hiernaar te kijken.
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? Nee
Heb je een 4G bundel bij je abonnement en heb je bovenstaande stappen uitgevoerd? Ja
Sinds wanneer heb je hier last van? een tijdje al. Ik had het ook op mijn Iphone 5 en nu nog steeds op Iphone 7.
Badge
Internet werkt maar heb geen 4g die ik gisteren geactiveerd heb op de ben website.

Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld?4707ed
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? niet.
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? ja
Heb je een 4G bundel bij je abonnement?ja
Sinds wanneer heb je hier last van? direct na activeren werkt het niet, werkte wel via andere provider.

Hebben jullie een oplossing? heb een iPhone 6 met IOS 10

Ik zie dat het bij jou niet komt door de issue waar de anderen hier last van hebben. Na je bundelwijziging zou de 4G APN instellingen in je aansluiting moeten worden toegevoegd maar dat is niet gebeurd. Ik heb een verzoek uitgezet om bij jou de 4G APN instellingen handmatig toe te voegen.

Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 3011XZ
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? regelmatig. Vaak is het zo dat het wegvalt op het moment dat ik naar buiten ga (van wifi af ben). Heb meerdere malen al met klantenservice gebeld om hiernaar te kijken.
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? Nee
Heb je een 4G bundel bij je abonnement en heb je bovenstaande stappen uitgevoerd? Ja
Sinds wanneer heb je hier last van? een tijdje al. Ik had het ook op mijn Iphone 5 en nu nog steeds op Iphone 7.

Als ik je goed begrijp, gaat het bij jou niet zozeer om een 4G probleem, maar een internet probleem. Je kan helemaal niet internetten, maakt niet uit met welk netwerk je verbonden bent en waar je bent. Klopt dat? Test dat uit door naar instellingen>mobiel netwerk>opties mobiele data en daar 4G veranderen naar 3G.
1. 6531DX
2. Bijna nooit op een enkele keer na!
3. Ja
4. Ja
5. Sinds het begin van m'n abonnement (15-11)
Badge
Zou je onder instellingen>mobiel netwerk>opties mobiele data>mobieledatanetwerk kunnen controleren of beide APN namen ingesteld staan op "internet.ben"? Zo niet, dan aanpassen en dan zou je internet moeten werken.
Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld? 2313TS
Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet? Geen enkel geval
Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)? Ja
Sinds wanneer heb je hier last van? Sinds aanvraag 4G
Reputatie 4
Badge +6
Hoi kopmelsm, bedankt voor je bericht. Ik heb jouw klantenkaart nagekeken maar ik zie niet dat er een 4G snelheidsbundel is aangevraagd. Daardoor lukt het inderdaad niet om gebruik te maken van het 4G netwerk.

Groetjes, Jolijn
Hallo Jolijn,

Ik heb gisteren om 09:46 een bevestiging van de bundelwijziging gekregen. Omdat jullie nergens aangeven wat ik heb aangevraagd kan ik niet controleren of er iets niet klopt. Ook op IkBen is nooit te zien welke wijzigingen zijn aangevraagd. Kun je de aanvraag wel terugvinden?
Reputatie 3
Badge +1
Hoi kopmelsm,

Bij de wijziging van jouw bundel heb je al jouw bundels gedowngrade (omlaag aangepast). Wanneer je dat doet zal de wijziging pas op de eerste van de volgende maand ingaan.
Dit betekent ook dat jouw 4G snelheidsbundel vanaf de eerste van de volgende maand voor jou beschikbaar is.
Dit staat daarover op jullie eigen website:

"Wanneer je 4G toevoegt via je Ik Ben pagina of Ben app, dan gaat de wijziging binnen 30 minuten in. Met 4G kun je internetten met maximaal 75 Mbps.

Let op: wanneer je in de lopende maand 4G toevoegt, dan betaal je alleen voor de resterende dagen van deze maand."

Daar staat niets over het feit dat het afhankelijk is van andere wijzigingen.
Reputatie 6
Badge +8
Ik snap dat dit kan zorgen voor verwarring. Intern zal ik dit oppakken! Bedankt voor je feedback, kopmelsm. Alvast een prettig weekend 🙂
Goedemorgen,

Helaas heb ik ook het probleem dat ik geen gebruik kan maken van mijn mobiele internet.
Ik heb al een mail gestuurd, maar dit is afgevinkt intern omdat ik gisteren ook telefonisch contact heb gehad met de klantenservice. Helaas heeft het telefonisch advies niet geholpen.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn internet bundel gewijzigd, van 2MB naar 5 MB, op het moment dat mijn internet bundel op was. Zo heb ik vrijdag ook een bevestiging ontvangen van mijn internetbundel wijziging. Vanaf dat moment heb ik geen internet meer. Hiervoor had ik ook al 4G internet.

Als ik op internet ga krijg ik de melding: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. Je hebt geen abonnement op een mobieledataservice.
- Wat is de locatie (postcode) van je gestuurde voorbeeld?
2908 LT
- Werkt je 4G in geen enkele gevallen of alleen regelmatig niet?
Sinds vrijdag 17 maart werkt het niet.
- Werkt je internet wel als je je netwerk op 3G zet (lees hierboven hoe je wisselt van 4G naar 3G)?
Nee.
Als het netwerk op 4G wordt gezet, staat er 3G
Als het netwerk op 3G wordt gezet, werkt het internet nog niet.
- Heb je een 4G bundel bij je abonnement?
Ja
- Sinds wanneer heb je hier last van?
Sinds vrijdag 17 maart (met internetbundel wijziging). Hiervoor heb ik regelmatig MB Extra gekocht, hiermee nooit problemen mee gehad.
Bij mobieledatanetwerk heb ik handmatig APN gewijzigd in internet.ben. Met de klantenservice kreeg ik ook te horen dat gebruikersnaam: Ben Internet moest zijn. Dit heb ik ook geprobeerd. Ik heb het tussendoor ook geprobeerd met mobiel uit/aanzetten en vliegtuigstand. Ook geprobeerd om alleen met APN ingevuld te hebben en de gebruikersnaam leeg gelaten.

Ik hoor graag!
Reputatie 6
Badge +8
Hoi ha_nguyen1, onhandig dat je na de bundelwijziging niet meer kon internetten. Zojuist heb ik de instellingen op de simkaart een reset gegeven. Wil jij je toestel herstarten om te zien of het hierna wel lukt om te internetten? Ik hoor graag van je.
Hoi Angelique,
Bedankt voor je reactie en de reset! Ik heb weer internet, heel fijn. Dankjewel 😉
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Angelique,
Bedankt voor je reactie en de reset! Ik heb weer internet, heel fijn. Dankjewel ;)

Helemaal super! Fijn dat het nu weer werkt 🙂
Tweede helft vorig jaar een iPhone5s gekocht, maar nu in Spanje, waar ik tot eind mei, ben kan ik "mobiele data" niet meer activeren. Vliegtuigmodus staat uit. Wat kan ik nog meer doen om het probleem op te lossen?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Ruud, ik heb je bericht aangepast naar een ander topic omdat jouw vraag hier beter behandeld kan worden. Ik wil je vragen om de tips in het eerste bericht uit dit topic door te nemen. Lukt het hiermee wel om gebruik te maken van 4G?

Groetjes, Jolijn

Reageer