Sticky

Kan iedereen klant worden bij Ben?

• 10 januari 2018
  • 8 reacties
  • 2425 keer bekeken

Reputatie 1
Welkom op het forum! Leuk dat je mogelijk een abonnement bij mij wil nemen. Hieronder krijg je een overzicht met de voorwaarden waar je aan moet voldoen om een abonnement te bestellen.

Algemene voorwaarden
· De klant moet minimaal 18 jaar oud zijn om een abonnement af te kunnen sluiten
· De aanvraag wordt gedaan op een geldig Nederlands woonadres (geen postbus)
· Een ouder/verzorger kan een contract afsluiten voor een minderjarige (op naam van ouder/verzorger)
· De klant dient een Nederlandse bankrekening te hebben

Legitimatie voorwaarden
Voor het bestellen van een nieuw Ben abonnement heeft de klant een van de volgende legitimatiebewijzen nodig:
· Nederlandse ID-kaart
· Nederlands rijbewijs (uitgegeven door de gemeente, dus niet door de RDW)
· Nederlands paspoort
· (niet Nederlandse) Europese ID-kaart*
· Buitenlands paspoort*
· Verblijfsvergunning types 1-5
· Verblijfskaart type EU/EER
· Verblijfskaart Familielid EU/EER
· Geprivilegieerdendocument

* Je kunt alleen een Sim Only abonnement nemen, geen abonnement met mobiele telefoon. Met een EU paspoort of ID kaart komt de aanvrager vanaf 9 januari 2018 alleen nog maar in aanmerking voor een Sim Only abonnement. Een abonnement met mobiele telefoon kan alleen verkregen worden indien deze vooraf (volledig) betaald wordt.

Bankpas
De bank- of giropas dient van een Nederlandse bank te zijn en moet op naam staan van de contractant en dient minimaal 4 maanden oud te zijn.

Heb je vragen, stel ze dan gerust!

8 reacties

Hallo,

Ik ben in nederland geboren, maar heb een spaans paspoort. Ik heb wel gewoon een Verblijfskaart type EU/EER en een Nederlands rijbewijs.

Nu is mij verteld dat wanneer je alleen een eu paspoort hebt je alleen een sim only abonnement kunt afsluiten.

Kan ik met deze id bewijzen wel gewoon een telefoon + abonnement afsluiten?

Dit is namelijk wel altijd het geval geweest.

Mvg,
Ruben
Reputatie 7
Badge +7
Hallo,

Ik ben in nederland geboren, maar heb een spaans paspoort. Ik heb wel gewoon een Verblijfskaart type EU/EER en een Nederlands rijbewijs.

Nu is mij verteld dat wanneer je alleen een eu paspoort hebt je alleen een sim only abonnement kunt afsluiten.

Kan ik met deze id bewijzen wel gewoon een telefoon + abonnement afsluiten?

Dit is namelijk wel altijd het geval geweest.

Mvg,
Ruben

Hoi Ruben! Wat onwijs tof dat je hebt besloten om gezellig over te komen naar Ben 😃 Jij kunt tijdens het bestellen aangeven met welk legitimatiebewijs jij je wil legitimeren aan de bezorger van AMP. Dit mag met ook met een Europees paspoort:

Een Nederlands rijbewijs mag ook worden gebruikt, alleen een RDW rijbewijs wordt niet geaccepteerd, ik zie dus geen reden waarom jij geen Ben abonnement zou kunnen bestellen. Mocht je toch problemen ondervinden is mijn advies om contact op te nemen met de verkoopcollega's via 0800 246 24 68

Heel veel plezier alvast met je nieuwe abonnement 😃
Bedankt voor je reactie, ik weet dat je met een buitenlands paspoort vanaf dit jaar alleen sim only kunt afsluiten.

Maar ik wil dus gewoon een telefoon plus abonnement afsluiten. Mijn een van mijn id bewijzen. Dit kan dus gewoon?
Reputatie 7
Badge +7
Bedankt voor je reactie, ik weet dat je met een buitenlands paspoort vanaf dit jaar alleen sim only kunt afsluiten.

Maar ik wil dus gewoon een telefoon plus abonnement afsluiten. Mijn een van mijn id bewijzen. Dit kan dus gewoon?

Ik heb het even voor je gedubbelcheckt en het kan wel met een buitenlands paspoort, maar alleen als je er voor hebt gekozen om het toestel in een keer te betalen. Als je kiest voor een gedeeltelijke toestelbetaling is het niet mogelijk om met een buitenlands paspoort te legitimeren. Het is dus met jouw Spaanse paspoort niet mogelijk om een toestelkrediet aan te gaan, de regels zijn van kracht sinds 9 januari van dit jaar. Met jouw Nederlandse rijbewijs (uitgegeven door de gemeente) kun je wel een toestel op afbetaling kiezen.
Prima dank je wel!
Reputatie 7
Badge +7
Prima dank je wel!

Heel erg graag gedaan 😃 #Benervoorjou Ik heb naar aanleiding van ons gesprek ook de informatie in bovenstaand topic aangevuld!
Hoi
Nu had ik een vraagje ik ben dus 17 jaar en student en zou graag een abonnement willen afsluiten nu lees ik dat het op me ouders naam moet maar ik zou graag de maandelijkse kosten via mijn rekening willen is dit mogelijk. En wat zijn eigenlijk de mogelijk heden voor minderjarigen?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Quinten030, superleuk dat je een abonnement bij ons wilt afsluiten! Dat kan inderdaad wel alleen op naam van een van jouw ouders. Je kunt bij de bestelling wel jouw eigen rekeningnummer doorgeven en je kunt ook gebruik maken van onze studentendeals.

Reageer