Beantwoord

Betalingen wel voldaan

• 17 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 251 keer bekeken

Ik heb de factuur van juli gewoon betaald op 23 juli, maar de app geeft aan dat ik deze nog niet betaald heb.
icon

Beste antwoord door Wietske 17 augustus 2018, 16:39

Hoi d.breestraat,

Je hebt helemaal gelijk, de Ben factuur van afgelopen maand is inderdaad al betaald! Ik heb zojuist jouw betaaloverzicht bijgewerkt. Het kan even duren voordat dit ook zichtbaar is in de app zelf. Het kan helpen om de Ben app handmatig te verversen door kort met je vinger van boven naar beneden over het scherm te vegen (swipen).
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi d.breestraat,

Je hebt helemaal gelijk, de Ben factuur van afgelopen maand is inderdaad al betaald! Ik heb zojuist jouw betaaloverzicht bijgewerkt. Het kan even duren voordat dit ook zichtbaar is in de app zelf. Het kan helpen om de Ben app handmatig te verversen door kort met je vinger van boven naar beneden over het scherm te vegen (swipen).
De betalingen ad €4,50 p/mnd van augustus en september 2018 zijn door mij wel voldaan
pas vanaf oktober heb ik de betalingen teruggedraaid (dus die van oktober en november)
Wilt u svp eea nakijken en daarna stoppen met uw aanmaningen. Ik betaal altijd iedereen en op tijd!
gr
j.hanegraaf BC BAA
Een halfjaar geleden zegde ik mijn abo al op via degene (de site) bij wie ik mijn abo was aangegaan. Eind augustus bleek dat ik bij BEN zat en dat opzegging bij hen moest geschieden. Dat wist ik n Ben vond dat ik niet op tijd was om per 1 sep 2018 het abo te beëindigen en beëindigde pas per 2 oktober 2018 en probeerde op die manier het abo nog te verlengen met september EN oktober. BEN daar niet zo content mee!
Ik ga dit voorleggen aan RADAR want ik kan me voorstellen dat meer mensen
Reputatie 5
Badge +12
De betalingen ad €4,50 p/mnd van augustus en september 2018 zijn door mij wel voldaan
pas vanaf oktober heb ik de betalingen teruggedraaid (dus die van oktober en november)
Wilt u svp eea nakijken en daarna stoppen met uw aanmaningen. Ik betaal altijd iedereen en op tijd!
gr
j.hanegraaf BC BAA

Een halfjaar geleden zegde ik mijn abo al op via degene (de site) bij wie ik mijn abo was aangegaan. Eind augustus bleek dat ik bij BEN zat en dat opzegging bij hen moest geschieden. Dat wist ik n Ben vond dat ik niet op tijd was om per 1 sep 2018 het abo te beëindigen en beëindigde pas per 2 oktober 2018 en probeerde op die manier het abo nog te verlengen met september EN oktober. BEN daar niet zo content mee!
Ik ga dit voorleggen aan RADAR want ik kan me voorstellen dat meer mensen

Hoi jhanegraaf, wat jammer om te lezen dat er verwarring is ontstaan over het opzeggen van jouw Ben abonnement waardoor je nu een factuur hebt ontvangen. Ik geef je hier graag duidelijkheid over. Ik zie dat je ons op 3 september via het contactformulier hebt laten weten dat je jouw abonnement wilde beëindigen per 1 september, dus met terugwerkende kracht. Dit omdat je het abonnement niet zou gebruiken. Je gaf ook aan dat je de opzegging al eerder had gedaan via United Consumers maar die verwezen jou naar ons toe.

Het klopt inderdaad dat opzeggingen altijd direct via de provider gaan en niet met tussenkomst van een dealer. Bij het opzeggen van een abonnement geldt altijd een minimale wettelijke opzegtermijn van één maand. Dit is de reden dat jouw abonnement is stopgezet per 5 oktober. Dit is ook per e-mail aan je bevestigd per 6 oktober. Tot aan deze termijn betaal je nog voor onze diensten.

Wij factureren achteraf dus dat betekent dat je de eindfactuur over de maand oktober nog gaat ontvangen in november. Op dit moment staan ook de facturen over de maanden augustus en september nog open, welke je hebt ontvangen in september en oktober. Het totaal aan openstaand bedrag is op dit moment 9,00 euro. Ik raad je aan om deze facturen zo snel mogelijk te voldoen.
Opzeggen bij BEN en niet via de dealer was niet met mij gecommuniceerd, niet door de dealer en ook niet door Ben. Het einde van het contract werd door de dealer aangekondigd en daar heb ik ook meteen op gereageerd. Ben heeft zelfs niets aangekondigd en botweg alles door laten lopen na afloop van het contract. Een briefje van BEN was dan het minste geweest wat Ben had behoren te doen.

En bovendien, waarom factureert Ben een hele maand oktober als dit in feite over een paar dagen gaat. Daar heeft Ben eveneens geen enkel recht op. Ben heeft nooit leveringsvoorwaarden met mij gecommuniceerd en daar kan dit dus ook nooit met goedgepraat worden.

Collega's van u hebben bovendien mij telefonisch meegedeeld dat de opzegging per 1 september - met een paar dagen terugwerkende kracht dus - nog wel geaccepteerd zou worden i.v.m. de grote verwarring die door Ben en de dealer veroorzaakt was. Doe dus niet alsof ik dit zelf gedaan heb.

Wietske, ik betaal t/m september als dit nog niet gebeurd is en daar houdt het voor mij mee op.

Dit laconieke gedrag van Ben is niet wat de maatschappij nog tolereert.

mvg
J.Hanegraaf BC BAA
Reputatie 5
Badge +12
De leveringsvoorwaarden zijn meegestuurd met het contract wat je ontvangen hebt. Hierin is ook aangegeven dat jouw abonnement na de 24 maanden wordt omgezet in een maandelijks opzegbaar sim only abonnement. Dit wordt onder andere gedaan omdat anders na 24 maanden het telefoonnummer verloren zou gaan wanneer een klant niet op tijd zou verlengen. Onze algemene voorwaarden vind je ook hier.

Overigens betaal je niet voor de volledige maand oktober. Enkel de 5 dagen in oktober worden pro rata in rekening gebracht. De facturen die in rekening zijn en worden gebracht zijn dus terecht.

Je geeft aan dat er telefonisch is medegedeeld dat de opzegging met terugwerkende kracht kon worden doorgevoerd. Ik heb dit voor je uitgezocht maar kan hier niets over terugvinden. In de bevestigingsmail die je hebt ontvangen op 6 september wordt ook de einddatum van het contract (5 oktober) benoemd. Mocht er verder nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
De tijdsevenredig nota heb ik dan nog niet gezien/ontvangen. Ben loopt dan blijkbaar 1 maand achter met de facturen.

Het feit dat er niets is vastgelegd van het telefoongesprek is geen reclame voor Ben.
Ik had dit bij een 2e telefoongesprek met Ben zelf ook al geconstateerd.

De leveringsvoorwaarden en het contract van/met Ben kan ik mij niet herinneren. Ik wist niet beter of ik had een contract met United Consumers. Dat gaat dus nooit meer gebeuren. BenWoldering was mij nog wel sympathiek, BEN allerminst!
gr
J.Hanegraaf BC BAA
Reputatie 5
Badge +12
Ik vermoed dat je er overheen hebt gelezen want ik had dat in mijn eerste reactie al aangegeven:

Wij factureren achteraf dus dat betekent dat je de eindfactuur over de maand oktober nog gaat ontvangen in november.

Vrijwel alle providers factureren achteraf 🙂 De eindfactuur ontvang je dus in november

Reageer