Beantwoord

Onterechte betalingsherinnering/dreiging

• 15 december 2018
  • 5 reacties
  • 364 keer bekeken

Vanochtend ontving ik een mail en sms met het bericht dat ik zo snel mogelijk €54,91 moet overmaken naar Bens rekeningnummer. Zo niet, dan wordt er €15 boete in rekening gebracht. Ik neem aan dat dit een fout is, maar ik wil het graag even laten controleren.

In oktober zou ik €54,91 buiten mijn bundel zijn gegaan, terwijl ik een abonnement voor onbeperkt bellen heb, in een ander EU-land leef op het moment en niet buiten de EU gebeld heb. Hier heb ik afgelopen week contact over opgenomen met de klantenservice. Die beloofden dat het onderzocht zou worden. Een paar dagen geleden ontving ik een mail dat Ben het bedrag inderdaad onterecht geïncasseerd had, dat ik het kon storneren om vervolgens mijn gebruikelijke abonnementskosten over te maken. Dat heb ik gedaan, maar nu krijg ik alsnog een aanmaning.

Kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is?

Groet!
Tim
icon

Beste antwoord door Wietske 17 december 2018, 12:28

Jeetje Tim, ik begrijp dat er flink wat verwarring is ontstaan rondom jouw betaling 😞 Om in elk geval één misverstand uit de wereld te helpen: het klopt inderdaad dat een gedeelte van de factuur ter hoogte van 54,91 euro is kwijtgescholden. Dit is ook per e-mail aan je bevestigd op 12 december. Het restbedrag van 7,50 euro diende nog wel betaald te worden en dat heb je ook gezien zie ik. Echter is deze handmatige betaling geboekt op de factuur over de maand november, welke je deze maand hebt ontvangen. Dat betekent dat deze dus al voldaan is maar de factuur over de maand november (ter hoogte van 7,50 euro) nog wel openstaan. Wanneer je dit bedrag binnen de in de e-mail genoemde betalingstermijn betaalt worden er geen herinneringskosten a 15,00 euro in rekening gebracht.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Jeetje Tim, ik begrijp dat er flink wat verwarring is ontstaan rondom jouw betaling 😞 Om in elk geval één misverstand uit de wereld te helpen: het klopt inderdaad dat een gedeelte van de factuur ter hoogte van 54,91 euro is kwijtgescholden. Dit is ook per e-mail aan je bevestigd op 12 december. Het restbedrag van 7,50 euro diende nog wel betaald te worden en dat heb je ook gezien zie ik. Echter is deze handmatige betaling geboekt op de factuur over de maand november, welke je deze maand hebt ontvangen. Dat betekent dat deze dus al voldaan is maar de factuur over de maand november (ter hoogte van 7,50 euro) nog wel openstaan. Wanneer je dit bedrag binnen de in de e-mail genoemde betalingstermijn betaalt worden er geen herinneringskosten a 15,00 euro in rekening gebracht.
Ha Wietske,

Dank voor je reactie, maar ik betwijfel of ik je bericht helemaal begrijp.

Je schrijft: 'het klopt inderdaad dat een gedeelte van de factuur ter hoogte van 54,91 euro is kwijtgescholden.'

Wat bedoel je daar precies mee? Mijn factuur voor oktober bedroeg €62,41. Daar is een deel van kwijtgescholden, namelijk de €54,91 die te veel in rekening zijn gebracht. Althans, volgens de mail die ik kreeg :-)

Verder schrijf je: 'Het restbedrag van 7,50 euro diende nog wel betaald te worden en dat heb je ook gezien zie ik. Echter is deze handmatige betaling geboekt op de factuur over de maand november, welke je deze maand hebt ontvangen.'

Het klopt inderdaad dat ik €7,50 heb overgemaakt. In de omschrijving heb ik expliciet aangegeven dat het om een betaling over oktober gaat, maar ik zie inderdaad, zoals je zegt, op mijn Ik Ben-pagina dat mijn factuur van november al betaald is. Is dat een fout in het systeem?

Dan: 'Dat betekent dat deze dus al voldaan is maar de factuur over de maand november (ter hoogte van 7,50 euro) nog wel openstaan.'

Deze zin begrijp ik niet. Heb ik mijn factuur voor november nu wel of niet betaald? Normaal gesproken worden mijn abonnementskosten aan het eind van de maand geïnd. Dat is nu dus nog niet gebeurd. Wordt met die inning mijn rekening voor oktober dan betaald?

En dan is het oorspronkelijke probleem nog niet aan de orde geweest: dat ik een mail heb gekregen die me vraagt om €54,91 naar Ben over te maken, terwijl ik dat bedrag juist kwijtgescholden heb gekregen...
Reputatie 5
Badge +6
Hi Tim. Sorry voor de onduidelijkheid. Mijn collega gaf aan dat het bedrag van 54,91 euro is kwijt gescholden. Er staat wel nog een bedrag open van 7,50 euro. Kan je deze overmaken naar het bekende rekeningnummer onder vermelding van betalingskenmerk 1.50690475?
Dag Romy. Dat zal ik doen. Ik neem aan dat de gebruikelijke inning aan het eind van de maand dan niet zal plaatsvinden?
Reputatie 5
Badge +6
Daar heb je inderdaad gelijk in, Tim! Heb je misschien nog andere vragen?

Reageer