Onverwachte kosten "maritiem".

• 21 december 2017
  • 9 reacties
  • 283 keer bekeken

Goedemiddag,

Afgelopen maand zijn mijn vrouw en ik een weekendje naar Londen geweest met de boot. We kregen aan boord een SMSje met de melding dat de belkosten duurder zouden zijn en buiten de bundel. Het was niet duidelijk hoe duur het zou worden dus besloten we daarom dus om geen gebruik te maken van het netwerk.

Recentelijk hebben we onze Ben-factuur gekregen en blijkt deze bij ons allebei dik 40 euro hoger te liggen. Kunnen we zien waarom deze kosten er zijn? En wat dan dat tarief "maritiem" precies inhoudt?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Zovitar! Jeetje dat moet schrikken geweest zijn toen jij de factuur binnen kreeg! Zou je mij een foto of screenshot kunnen sturen van de sms? Hierin zou namelijk een link moeten staan naar de pagina waar je de kosten kunt inzien. De kosten voor Maritiem zijn fors hoger, dit omdat je geen gebruik van een netwerk maakt maar van een satelliet. Je betaald hier €3,05 per belminuut en €10 per MB. Ik zie dat op 05-11 jouw simkaart wel verbinding heeft gemaakt met de satelliet en dat er voor €57,21 aan data is verbruikt voor jouw mobiele telefoon.

Als jij niet correct bent geïnformeerd over de kosten door ons dan wil ik hier graag werk van maken een compensatie verzoek voor je indienen!
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Wow, wat een prijzen zeg! Dan zou het kunnen dat mijn telefoon gewoon standaard verbinding heeft gemaakt met het netwerk voordat ik het uit zette... Ik zie dat ik het smsje met tariefinfo wel heb gekregen, maar pas toen we al een paar uur aan boord waren.
Daarnaast staan in het smsje zelf niet de tarieven, maar moet ik doorklikken naar de site, wat natuurlijk internet kost, dat is niet erg handig met zulke tarieven..

Reputatie 7
Badge +7
Hmmm die sms hoor je natuurlijk direct te ontvangen zodra je aan boord gaat, de buitenlandtarievenpagina is data vrij, dit om te voorkomen dat je toch data moet gebruiken. Dit weet jij natuurlijk van te voren niet. Ik heb zojuist een verzoek uitgezet naar mijn collega's op de financiele afdeling om de € 57.21 te laten vervallen. Ik hoop dat dit nog lukt voordat de factuur wordt geïncasseerd, want dan zal het bedrag voor de maritiem kosten niet worden afgeschreven, lukt het niet voordat de incasso plaatsvind dan zal het bedrag als compensatie in het systeem worden gezet en worden verrekend met je aankomende facturen.
Hoi Rox,

Bedankt voor je begrip en snelle reacties!

Dit geldt precies hetzelfde voor mijn vrouw die ook een abonnement bij Ben heeft. Zal ik haar account gegevens doorgeven?

Alvast bedankt in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +7
Heel erg graag gedaan! #Benervoorjou Zou jij haar volledige naam, telefoonnummer en geboortedatum willen sturen naar dit account? Dan ga ik ook voor haar het verzoek doorzetten!
Dat heb ik gedaan. Is het goed doorgekomen?
Reputatie 7
Badge +7
Yes, de gegevens zijn luid en duidelijk doorgekomen 😃 Omdat het in het geval van jouw vrouw om een bedrag onder de €50 gaat kan ik dit bedrag niet laten afboeken, ik heb voor haar een compensatie van €32,50 in haar klantkaart gezet. Dit bedrag zal worden verrekend met de aankomende facturen.
Prima!
Hoi Rox,

Ik heb nu precies hetzelfde probleem als hierboven is omschreven. Ik ontving de sms over dat maritiem netwerk zelfs pas om 1 uur 'snachts. Ik was sinds 21 uur aan boord. Ik lag toen al lang te slapen en schrok me een hoedje toen ik vanochtend wakker werd en ineens een sms zag over 40 euro aan extra kosten. Ik heb een screenshot bijgevoegd waar de tijd van de sms bij staat. Ik hoor graag of deze kosten voor mij ook gecompenseerd kunnen worden.

Met hartelijke groet,

Anna

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen