Beantwoord

Verkeerde afhandeling voorschotbedrag

• 25 februari 2017
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Begin deze maand (februari 2017) heb ik een aantal dure telefoongesprekken gepleegd. Daarop kreeg ik een SMS van jullie computer met een waarschuwing voor een blokkade en dat ik dat kon voorkomen door een voorschot te betalen. Zo gezijd zo gedaan en verder niets meer van gehoord (een bevestiging per SMS of in de app zou leuk zijn...).

Nu zitten we tegen het eind van de maand, weer een paar dure gesprekken en nu is mijn abonnement geblokkeerd. Waarom? Omdat jullie mijn voorschot ter voorkoming van een blokkade in februari verrekend hebben met de factuur van januari (een maand die ten tijde van de waarschuwing per SMS al afgelopen was). En niet met de maand februari waarin ik nog een blokkade kon krijgen.

Als jullie om een voorschot vragen om een blokkade te voorkomen en ik daarmee instem, moeten jullie dat voorschot ook wel gebruiken om een blokkade te voorkomen. En als jullie het waarschuwen voor een blokkade niet kunnen relateren aan het betalen van een voorschot, dan moeten jullie geen abonnementen blokkeren...
icon

Beste antwoord door Jeroen 28 februari 2017, 18:17

Hoi BenZT,

Ik zie dat we er inderdaad een beetje een bende van hebben gemaakt. Sorry daarvoor.
Zojuist heb ik je blokkade verwijderd en na een herstart van je telefoon kan je weer bellen en mobiele data gebruiken.

Het bedrag wat jij als voorschot hebt betaald is inderdaad niet juist verwerkt. Hierdoor staat die bedrag nog open. Wanneer ik hier niks mee doe zal dit verrekend worden met aankomende incasso's. Erg lekker natuurlijk wanneer je dit kan veroorloven. Echter kan ik het goed begrijpen als je ervoor kiest om dit terug te laten storten. Graag hoor ik daarom van jou waar jouw voorkeur naar uit gaat.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

5 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi Ben, bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het niet echt handig wordt zo. Om ervoor te zorgen dat een voorschot niet verrekend wordt met een factuur, vragen wij altijd om een betaalbewijs zodat de betaling goed verwerkt kan worden. Heb je dit betaalbewijs verzonden naar voorschot@ben.nl? Mocht dat niet zo zijn, raad ik je aan dit te doen, zodat de blokkade zo snel mogelijk verwijderd kan worden.

Groetjes, Jolijn
Dat heb ik. Zowel begin februari als vandaag ( want om de blokkade op te laten heffen, moet ik uiteraard *weer* een voorschot betalen, omdat jullie de eerste al opgesoupeerd hebben).

En uiteraard heb ik in beide gevallen van jullie geen terugkoppeling gehad van ontvangst van het voorschot of het bewijs -- ook een verbeterpunt...
Reputatie 3
Badge +1
Hoi BenZT,

Ik zie dat we er inderdaad een beetje een bende van hebben gemaakt. Sorry daarvoor.
Zojuist heb ik je blokkade verwijderd en na een herstart van je telefoon kan je weer bellen en mobiele data gebruiken.

Het bedrag wat jij als voorschot hebt betaald is inderdaad niet juist verwerkt. Hierdoor staat die bedrag nog open. Wanneer ik hier niks mee doe zal dit verrekend worden met aankomende incasso's. Erg lekker natuurlijk wanneer je dit kan veroorloven. Echter kan ik het goed begrijpen als je ervoor kiest om dit terug te laten storten. Graag hoor ik daarom van jou waar jouw voorkeur naar uit gaat.
Dag Jeroen,

Dank voor het verwijderen van de blokkade -- ik merk inderdaad dat ik weer kan bellen. Laat het voorschot maar verrekenen met de komende rekening -- uiteindelijk moet ik dat bedrag toch betalen.

Nogmaals dank,

BenZT
Reputatie 3
Badge +1
Hoi BenZT,

Daar heb je helemaal gelijk in. Doen we het zo. Is voor ons ook een stuk makkelijker :D
Graag gedaan en ik wens je een hele fijne dag verder.
Dit topic zal ik sluiten.