Sticky

Wat gebeurt er wanneer ik mijn factuur niet op tijd betaal?


Reputatie 5
Badge +12
Betalen, hoe gaat dat nou eigenlijk bij Ben? Nou, eigenlijk erg simpel! Je hebt er namelijk geen omkijken naar. De betalingen gaan bij ons namelijk standaard via automatische incasso. Dit is wel zo handig en makkelijk. Én, ook niet geheel onbelangrijk, het bespaart kosten waardoor wij jou scherpere tarieven kunnen aanbieden!

Het kan iedereen een keertje overkomen: te weinig saldo op de rekening. Daardoor kan het voorkomen dat de incasso bij ons niet lukt. Ik leg je in dit topic graag uit wat er gebeurt wanneer de automatische incasso niet lukt.

Wanneer dit gebeurt vanwege te weinig saldo dan zullen we een nieuwe incassopoging doen na circa 7 dagen. Lukt de incasso dan alsnog niet of heb je het bedrag zelf laten terugboeken bij je bank?

Geen zorgen! Je ontvangt dan van ons een e-mail waarin instructies staan om de betaling handmatig over te maken. Het bedrag dient vanaf de datum van deze e-mail binnen 15 dagen bijgeschreven te staan op ons rekeningnummer. Daarnaast zal het abonnement worden geblokkeerd voor alle premium diensten (bellen naar het buitenland en naar alle 0900-nummers).

Mocht de factuur nog niet voldaan zijn binnen deze termijn dan ontvang je een nieuwe herinnering per e-mail en zal er een bedrag van 15,00 euro aan herinneringskosten in rekening worden gebracht op jouw volgende maandfactuur. We houden ons hieraan vast aan 'het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten'. In deze mail geven we je een uiterste betalingstermijn van 7 dagen, waarbinnen het te betalen bedrag bij ons binnen dient te zijn.

Is de betaling nog niet binnen na deze 7 dagen? Dan zullen wij je aansluiting gaan blokkeren voor alle uitgaande diensten. Voor het opheffen van deze blokkade wordt een bedrag van 25,00 euro aan heraansluitingskosten in rekening gebracht. Je ontvangt een herinneringsmail waarin we je een laatste termijn van 15 dagen aanbieden om het openstaande bedrag alsnog aan ons over te maken.

Mocht de betaling na deze termijn nog niet door ons ontvangen zijn dan zal het abonnement worden beëindigd, de openstaande vordering worden overgedragen aan het incassobureau en zal je worden aangemeld bij Stichting Preventel. De eindfactuur dien je binnen 8 dagen te betalen.

Let op: het kan tot 3 werkdagen duren voordat de betaling ontvangen en verwerkt is door ons. Mochten er dus al eventuele blokkades zijn geplaatst op jouw abonnement dan duurt het maximaal 3 werkdagen vanaf het doen van de betaling totdat deze door ons zullen zijn verwijderd

Controleer op je Ik Ben pagina altijd of jouw e-mailadres nog up-to-date is! Naast het versturen van herinneringen per e-mail zullen we je ook per sms op de hoogte houden hiervan.

Vermeld bij de betaling altijd het juiste kenmerk! Deze plaats je in het opmerkingenveld bij de overschrijving. Gebruik in elk geval het factuurnummer, jouw mobiele telefoonnummer of het betalingskenmerk. Dit laatste kenmerk vind je bovenaan je factuur en begint altijd met '1.5'.

En last but not least, ons IBAN rekeningnummer! Dat is rekeningnummer bank/IBAN nummer NL61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit topic, laat gerust een berichtje achter hieronder!

10 reacties

Wietske schreef:

Betalen, hoe gaat dat nou eigenlijk bij Ben? Nou, eigenlijk erg simpel! Je hebt er namelijk geen omkijken naar. De betalingen gaan bij ons namelijk standaard via automatische incasso. Dit is wel zo handig en makkelijk. Én, ook niet geheel onbelangrijk, het bespaart kosten waardoor wij jou scherpere tarieven kunnen aanbieden!

Het kan iedereen een keertje overkomen: te weinig saldo op de rekening. Daardoor kan het voorkomen dat de incasso bij ons niet lukt. Ik leg je in dit topic graag uit wat er gebeurt wanneer de automatische incasso niet lukt.

Wanneer dit gebeurt vanwege te weinig saldo dan zullen we een nieuwe incassopoging doen na circa 7 dagen. Lukt de incasso dan alsnog niet of heb je het bedrag zelf laten terugboeken bij je bank?

Geen zorgen! Je ontvangt dan van ons een e-mail waarin instructies staan om de betaling handmatig over te maken. Het bedrag dient vanaf de datum van deze e-mail binnen 15 dagen bijgeschreven te staan op ons rekeningnummer. Daarnaast zal het abonnement worden geblokkeerd voor alle premium diensten (bellen naar het buitenland en naar alle 0900-nummers).

Mocht de factuur nog niet voldaan zijn binnen deze termijn dan ontvang je een nieuwe herinnering per e-mail en zal er een bedrag van 15,00 euro aan herinneringskosten in rekening worden gebracht op jouw volgende maandfactuur. We houden ons hieraan vast aan 'het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten'. In deze mail geven we je een uiterste betalingstermijn van 7 dagen, waarbinnen het te betalen bedrag bij ons binnen dient te zijn.

Is de betaling nog niet binnen na deze 7 dagen? Dan zullen wij je aansluiting gaan blokkeren voor alle uitgaande diensten. Voor het opheffen van deze blokkade wordt een bedrag van 25,00 euro aan heraansluitingskosten in rekening gebracht. Je ontvangt een herinneringsmail waarin we je een laatste termijn van 15 dagen aanbieden om het openstaande bedrag alsnog aan ons over te maken.

Mocht de betaling na deze termijn nog niet door ons ontvangen zijn dan zal het abonnement worden beëindigd, de openstaande vordering worden overgedragen aan het incassobureau en zal je worden aangemeld bij Stichting Preventel. De eindfactuur dien je binnen 8 dagen te betalen.

Let op: het kan tot 3 werkdagen duren voordat de betaling ontvangen en verwerkt is door ons. Mochten er dus al eventuele blokkades zijn geplaatst op jouw abonnement dan duurt het maximaal 3 werkdagen vanaf het doen van de betaling totdat deze door ons zullen zijn verwijderd

Controleer op je Ik Ben pagina altijd of jouw e-mailadres nog up-to-date is! Naast het versturen van herinneringen per e-mail zullen we je ook per sms op de hoogte houden hiervan.

Vermeld bij de betaling altijd het juiste kenmerk! Deze plaats je in het opmerkingenveld bij de overschrijving. Gebruik in elk geval het factuurnummer, jouw mobiele telefoonnummer of het betalingskenmerk. Dit laatste kenmerk vind je bovenaan je factuur en begint altijd met '1.5'.

En last but not least, ons IBAN rekeningnummer! Dat is rekeningnummer bank/IBAN nummer NL61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit topic, laat gerust een berichtje achter hieronder!


Hallo, ik heb melding ontvangen dat ik afgesloten ga worden terwijl ik gisteren mij achterstand heb betaalt. Kan dit dan nog worden terugedraaid?
Hallo, ik krijg zojuist een mail dat ben mij gaat afsluiten wegens wanbetaling. Ik heb gister die achterstand betaalt, maar dat is nog niet verwerkd. Kan deze situatie nog worden teruggedraaid?
Bellen kan uiteraard niet, want alles staat op slot.dus kan ik iemand zo snel mogelijk spreken?
Heb geen twitter en dat soort dingen
Reputatie 5
Badge +12
Fijn dat je de betaling inmiddels hebt overgemaakt, Gaylord! Ik zie echter dat jouw abonnement inmiddels al is beëindigd vanwege de openstaande factuur van de maand mei. Deze had op 23 juni betaald moeten worden maar dit is toen helaas niet gebeurd. We hebben je een aantal keer per e-mail en sms laten weten dat de factuur nog openstond. Op 31 juli hebben we je een e-mail gestuurd dat het abonnement wordt geblokkeerd en dat het openstaande bedrag binnen 15 dagen op onze rekening bijschreven diende te worden om afsluiting te voorkomen. Deze termijn is inmiddels ook al een aantal dagen verstreken waardoor we de beslissing hebben moeten nemen om je abonnement te beëindigen. Wanneer alle openstaande rekening zijn voldaan dan ben je natuurlijk wel weer van harte welkom bij ons.
Dat snap ik allemaal, is ook mijn eigen domme schuld, maar er schijnt 1 en ander naar een incasso gestuurd te zijn en ik word aangemeld bij preventel. Maar gaat dat echt gebeuren? Want dan krijg ik dus een factuur voor resterend contract, maaanden die ik moet betalen die nog moeten komen. En aagezien dit contract net verlengd is krijg ik dus een factuur van honderden euro
Reputatie 5
Badge +12
Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Je ontvangt van ons nog een eindfactuur. Zolang je deze binnen de afgesproken termijn betaalt zal een overdracht naar het incassobureau worden voorkomen.
Ja, een eindfactuur van hoeveel wel niet? Een paar tientjes is geen probleem, maar honderden euro word wel een dingetje zal ik maar zeggen.
Ik wacht het wel af, inmiddels maar een simonly abbo met ander nummer aangevraagd, want anders ben ik volledig onbereikbaar. Stupid me, dat dan weer wel....
Reputatie 5
Badge +12
Op je eindfactuur komen alleen de resterende kosten te staan van je abonnement 🙂
Is dat alleen de achterstallige maand, of ook de rest van mijn 2 jarige abonnement?want in mijn mailtje staat dat alles in 1 keer betaald moet gaan worden omdat mijn abo word afgesloten.
Overigens bedankt voor je snelle reacties😃👍
Reputatie 5
Badge +6
Hi, wat je in een keer afbetaald is wel het gehele bedrag voor het twee jarig abonnement. Als je jouw maandbedrag keer het aantal maanden doet dat jouw abonnement nog bij ons zou hebben gelopen, dan kom je ongeveer uit bij het bedrag van de eindfactuur.

Reageer

    Ben maakt gebruik van cookies.

    Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

    Akkoord Cookie instellingen