Blog

8 tips om je batterijduur te verlengen

• 4 juni 2018
  • 0 reacties
  • 833 keer bekeken
8 tips om je batterijduur te verlengen
Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Je kent het wel: je stuurt een WhatsAppje, je kijkt jouw favoriete serie op Netflix, je zit tw Facebooken, muziek te luisteren of kijkt wat snelste manier is om met het openbaar vervoer naar huis te komen, komt ineens een melding in beeld dat je batterij op is! Hoe kan dit? Ik heb de hele nacht mijn telefoon opgeladen.

Mijn telefoon is vaak al binnen een dag leeg door alle apps en mogelijkheden van deze tijd. Het liefst zou ik willen dat mijn batterij veel langer meegaat. Heb jij dat ook? Dan heb ik voor jou acht tips om je batterijduur te verlengen.

1. Schakel wifi, bluetooth en gps uit

Schakel wifi, bluetooth en gps uit, als je deze niet nodig hebt. Het klinkt erg logisch, maar toch laten veel mensen deze aan staan. Als deze functies aan blijven staan, is je telefoon constant op zoek naar signalen om mee te verbinden. Daarom is het slim om deze uit te schakelen. Ook is het verstandig om je wifi uit te schakelen, zodra je de deur uit gaat.
Houd ook in de gaten dat veel apps om de locatie van je toestel vragen, terwijl ze deze eigenlijk niet nodig hebben. Door hier slim mee om te gaan, zorg je dat je batterij langer mee gaat.

2. Verlaag de helderheid van je scherm

Als je de helderheid van je telefoonscherm verlaagt, verbruik je minder energie. Deze slurpt heel wat energie uit je batterij. Met een lagere schermhelderheid kan je langer doen. Daarnaast heb je vaak de mogelijkheid om deze in een automatische stand te zetten.

3. Zet berichtgeving van notificaties (push berichten) uit

Regelmatig ontvang je meldingen van apps die je wijzen op nieuwe berichten, bijvoorbeeld van een Whatsapp-groepsgesprek. Deze constante updates lijken leuk, maar gaan ook ten koste van jouw batterij. Zet alle onnodige notificaties uit via Instellingen > Berichtgeving. Hier kan je deze push berichten uitzetten.

4. Schakel automatisch synchroniseren uit

Vaak blijven veel apps op de achtergrond synchroniseren. Deze synchronisatie kun je handmatig of per interval bijstellen, zodat je maar eens in de zoveel tijd je email, contacten of agenda synchroniseert. Hoe vaker je per uur, dag of week apps synchroniseert, hoe meer batterij dit kost. Door handmatig de apps te synchroniseren houd je dit zelf in de hand. Je kan het automatisch synchroniseren van de apps uitzetten in jouw instellingen.

5. Kort automatisch slot

Kies voor het vergrendelen of uitschakelen van je scherm een kort automatisch slot. Anders blijft je telefoon langer aanstaan dan dat je deze gebruikt: Instellingen > Beeldscherm.

6. Zet energiebesparingsmodus of spaarstand aan

Er zijn steeds meer telefoons die zijn uitgerust met software die ervoor zorgt dat je batterij langer mee gaat. Als je telefoon erover beschikt, zet dan de energiebesparingsmodus of spaarstand aan.

Als je een iPhone hebt, kan je de energiebesparende modus aanzetten. Door deze modus worden taken als e-mails ophalen, apps op de achtergrond verversen, automatisch downloads en pop-ups minder vaak uitgevoerd of uitgeschakeld. De energiebesparingsmodus kun je aanzetten door naar Instellingen >‘Batterij te gaan. Als de batterij in de statusbalk geel kleurt, is de energiebesparingsmodus actief.
Moderne Samsung-telefoons hebben deze optie ook, genaamd spaarstand. Je kunt deze activeren door via Instellingen > Algemeen > Energiebesparing te gaan om de spaarstand te activeren.

Mocht je telefoon deze functie niet hebben, dan kan je de app Battery Doctor gratis downloaden. Dit kan via Play Store voor Android of App Store voor Apple. Door deze app kun je handig en slim omgaan met je batterijverbruik. Via Battery Doctor kun je zien welke apps de meeste stroom verbruiken en kun je eenvoudig jouw instellingen aanpassen. Hierdoor schakel je onnodig apps uit die veel batterij kosten. Met deze app haal je het maximale uit je batterij.

7. Trilfunctie

Wist je dat geluid maken je toestel minder batterij kost dan trillen? Zet daarom de trilfunctie van je telefoon uit voor het ontvangen van berichten en inkomende telefoongesprekken.

8. Vliegtuigmodus

Door de vliegtuigmodus aan te zetten, worden alle mobiele verbindingen uitgezet. Dit zijn oproepen, berichten en gegevens verwerkingsfuncties, maar ook WiFi en Bluetooth. Door het inschakelen van de vliegtuigmodus zorg je dat de batterij langer meegaat.

Ga je alsnog snel door je batterij heen, zorg dan dat je een oplader bij je hebt. Er is altijd wel een plek waar je jouw telefoon kunt opladen, op het station, in een café.
Heb jij nog meer tips om je batterijduur te verlengen? Laat het mij dan hieronder weten.

Geschreven door Daphne

0 reacties

Geen reactie

Reageer