Sticky Blog

Ben digitaal: Internet of Things

Ben digitaal: Internet of Things
Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Een slimme thermostaat? Een koelkast die verbonden is met het internet? Tegenwoordig kijken wij nergens meer van op! Het slimmer worden van de apparaten wordt ook wel de ‘Internet of Things’ genoemd. 'Internet of Things' refereert naar de toekomst waarin computers geen menselijke bediening meer nodig hebben en zelf slim genoeg zijn taken zelfstandig op zich te nemen. Denk bijvoorbeeld aan desktops, laptops, tablets en smartphones. Al deze apparaten worden door ons bestuurd, maar tegenwoordig zijn er veel apparaten in en om ons huis die uit zichzelf contact kunnen maken met het internet.

De apparaten die verbonden zijn met het internet worden steeds slimmer. Ze maken eigen beslissingen, communiceren zelfstandig met elkaar en vervangen steeds meer menselijke taken op het werk
In 2020 zullen waarschijnlijk miljarden apparaten aan internet verbonden zijn.

Hoe ver gaat de ‘Internet of Things’ zich nog ontwikkelen?

Deze vraag zal vast bij ieder van jullie spelen, want wat als het daadwerkelijk onze werkzaamheden in onze huidige functie gaat vervangen? Wat moet je dan?

Brugwachters, secretaresses en pakketbezorgers. Dit zijn drie banen waar de robot nu op wordt ingewerkt in samenwerking met internet. Internet is overal, wist jij trouwens dat sommige buschauffeurs hun bussen ook op het internet hebben aangesloten? Zo is er namelijk een real-time overzicht bij bushaltes waar aangegeven wordt hoeveel minuten je nog moet wachten! Dus ook wanneer hij vertragingen heeft 😉

Hoe denk jij over de nieuwe ontwikkelingen van de ‘Internet of Things’? Laat het me hieronder in een reactie weten!

Geschreven door Johrick, BenBlauw community-lid en Ben blogger

1 reactie

Reputatie 2
Persoonlijk denk ik dat angst voor voortgang van technologie niet echt nodig is. Hoe makkelijker technologie alles maakt hoe meer tijd we allemaal hebben om ons te ontwikkelen. Denk maar terug aan vroeger, toen waren er bijvoorbeeld nog mensen die op een telefooncentrale met fysieke kabels telefoontjes doorschakelden. Het is zeker niet zo dat al deze mensen uiteindelijk in de goot zijn beland of nooit meer werk hebben gehad. Nieuwe technologie brengt ook nieuwe banen met zich mee, lijkt me.

Waar ik me wel zorgen over maak is of de beveiliging van al deze aparaten wel goed geregeld gaat zijn. Zou vervelend zijn als mn koffieaparaat gehacked wordt en ik een espresso krijg ipv een cappuccino! 😛

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen