Blog

Ben in heel de EU

  • 24 April 2018
  • 8 reacties
  • 41871 keer bekeken
Ben in heel de EU
Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

[Update Brexit januari 2021]

Het Verenigd Koninkrijk is uit de EU gestapt, maar op dit moment heeft dit nog geen effecten op onze klanten. Mocht dit wel het geval zijn dan laten we het gelijk weten! Op deze pagina vind je alle actuele tarieven in het buitenland.

Lijkt het je wat om een abonnement te hebben dat je, zonder extra kosten te maken, kunt gebruiken in de hele EU? Dan heb ik goed nieuws voor je. Want sinds 13 juni 2017 kun jij als klant van Ben jouw abonnement gebruiken in de EU. Bellen, internetten, sms'en vanuit de EU: het gaat allemaal gewoon uit je bundel en tegen dezelfde tarieven als in Nederland. Let wel: dit geldt alleen als jij in het buitenland bent. Bellen vanuit Nederland naar EU of elk ander buitenland gaat niet uit je bundel. Lees vooral verder voor alle informatie.

Β 

Vakantie!


Ga je binnenkort op vakantie binnen de EU? Dan is dit goed nieuws voor je. Je hoeft binnen de EU niet meer bang te zijn voor hoge kosten voor bellen en internetten in het buitenland. De kosten voor bellen en internetten in het buitenland worden ook wel roamingkosten genoemd en deze kosten bestaan voor jou als Ben klant na 13 juni 2017 niet meer in de EU. Wil je vanaf het vliegveld in Malaga even naar huis bellen om te vertellen dat je veilig geland bent? Geen roamingkosten. Even een smsje vanaf het terras in Rimini om te vragen of de buurman de kat niet vergeet te voeren? Geen roamingkosten. Wil je op je vakantie in Griekenland even Googlen hoe je de rekening moet vragen in het Grieks? Gaat gewoon uit je bundel. Γ“f, als je bundel op is, tegen de Nederlandse buiten bundel kosten.

Voor je Ben abonnement is Nederland dus zo groot geworden als de EU, want in de hele EU gelden dezelfde tarieven en voorwaarden als in Nederland. Ook je MB Pauze werkt gewoon in Oostenrijk, Denemarken of waar je ook zit in de EU. En als je graag nog even door wilt internetten als je bundel op is, dan kun je, net als in Nederland, tegen dezelfde tarieven een MB Extra kopen. Handig hè?

Β 

EU + nog een paar landen


Ik heb het tot nu toe over de EU, maar feiteijk is het gebied iets groter! Jouw bundel is geldig binnen de gehele Europese Economische Ruimte (EER) – dat zijn alle landen van de EU maar ook Noorwegen, IJsland en Kroatie. Ook in die landen kan je gebruik maken van je mobiele telefoon tegen dezelfde voorwaarden als in Nederland.

Β 

Het totale overzicht van landen / gebieden:


Andorra, Azoren (Portugal), Balearen (Spanje), BelgiΓ«, Bulgarije, Canarische Eilanden (Spanje), Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, FaerΓΆer Eilanden, Finland, Frankrijk, Franse Antillen, Frans-Guyana, Gibraltar, Griekenland, Groot-BrittanniΓ«, Guadeloupe, Guernsey (Groot-BrittanniΓ«), Hongarije, Ierland, IJsland, Isle of Man (Groot-BrittanniΓ«), ItaliΓ«, Jersey (Groot-BrittanniΓ«), KroatiΓ«, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madeira (Portugal), Malta, Martinique, Monaco, Noord-Ierland (Groot-BrittanniΓ«), Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, RΓ©union (la), RoemeniΓ«, San Marino (ItaliΓ«), Sint-Barthelemy (Franse Antillen), SloveniΓ«, Slowakije, Spanje, Svalbard (Noorwegen), TsjechiΓ«, Vaticaanstad (ItaliΓ«), Verenigd Koninkrijk, Zweden

Β 

De Antillen


Er zijn ook gebieden die een heel stukje van het Europese continent af liggen, zoals bijvoorbeeld de Canarische Eilanden, de Azoren en zelfs de Franse Antillen die midden in het Caraibisch gebied liggen. Dat komt doordat ze onderdeel uitmaken van een land dat lid is van de EU. Helaas maakt het Nederlands Caraibisch gebied geen onderdeel uit van de EU zoals je hier kunt lezen. Het is een geweldig gebied om op vakantie te gaan, maar ligt net als bijvoorbeeld Turkije en Marokko in Zone 2. Houd er dus wel rekening mee dat je daar nog steeds roamingkosten moet betalen voor bellen, internetten en sms'en. Hoe hoog de roamingkosten zijn kun je hier vinden.

Β 

Zwitserland


Zwitserland valt NIET onder de EU en ook niet onder de EER. Zwitserse telefoonproviders brengen Ben veel hogere roamingtarieven in rekening. Het gevolg hiervan is dat Zwitserland een eigen zone is geworden (zone1). Hoe duur bellen, internetten en sms-en in Zwitserland is kun je hier vinden.

Β 

Aandachtspuntjes en uitzonderingen


Ten slotte wil ik je nog een paar dingen meegeven:

  • Wil je op vakantie in de EU tegen dezelfde voorwaarden gebruik maken van het mobiel netwerk als in Nederland? Dan moet je dataroaming natuurlijk wel aan hebben staan op je telefoon.
  • Ga je naar een land buiten de EU? Je MB Pauze beschermt je niet tegen onbedoelde datakosten als je buiten de EU bent. Misschien is het dan verstandig om dataroaming uit te zetten zodat je geen onbedoelde kosten kunt maken. Hoe je dat doet lees je hier.
  • De kosten voor internationaal bellen vanuit Nederland naar een EU land zijn niet aangepast. Voor internationaal bellen vanuit Nederland, ook naar een land binnen de EU, maak je nog steeds extra kosten en de belminuten gaan niet uit je bundel. De tarieven voor internationaal bellen vanuit Nederland staan in de prijslijst.
  • Binnen de EU kun je je hele internetbundel gebruiken, hierop is wel éénΒ uitzondering: Heb jij nog een onbeperkt Internetbundel die ik t/m 2009 heb aangeboden? Dan kun je in de EUΒ 26 GBΒ Β gebruiken.


De hoge kosten zijn nu in ieder geval geen reden meer om je telefoon uit te zetten als je op vakantie gaat binnen de EU.
Vragen of op zoek naar meer informatie? Hier vind je meer informatie!

Fijne vakantie!

Geschreven door Jan, Senior Marketing Manager bij Ben

Β 


8 reacties

Haal eens heel snel dat irritante vliegtuigen van de site, ik lig 's nachts wakker van die k... vliegtuigen.
Reputatie 5
Badge +12
Wat bedoel je precies? Ik heb overigens jouw gebruikersnaam op de Community aangepast omdat hierin jouw telefoonnummer stond.
"Voor je Ben abonnement is Nederland dus zo groot geworden als de EU, want in de hele EU gelden dezelfde tarieven en voorwaarden als in Nederland." Deze zin is natuurlijk leuk, maar niet helemaal waar. Is het niet raar dat als ik vanuit een EU-land naar een ander EU-land bel dit uit mijn bundel gaat. Maar wanneer ik vanuit Nederland naar een EU-land bel dit mij fors geld kost?
Reputatie 4
Badge +4
Nee raar is dat niet. Elke provider in Nederland, elke provider in de EU moet voldoen aan de roamingregels van de EU die zijn opgesteld. Maar bellen, sms vanuit het eigen netwerk is geen werk van gemaakt dit is aan de provider(s) dit is geen roaming/gastnetwerk. Een provider is een commercieel bedrijf geen liefdadigheid.

@Wietske
Wanneer je woont in bijvoorbeeld de aanvliegroute van vliegtuigen dan zou je regelmatig het dak op moeten om de pannen weer terug te leggen, owhja er is dan ook nog het geluid.☺😎
Daarvan wordt je heel blij met als bastiaan01. πŸ˜‰β˜Ί
Reputatie 5
Badge +12
Nee raar is dat niet. Elke provider in Nederland, elke provider in de EU moet voldoen aan de roamingregels van de EU die zijn opgesteld. Maar bellen, sms vanuit het eigen netwerk is geen werk van gemaakt dit is aan de provider(s) dit is geen roaming/gastnetwerk. Een provider is een commercieel bedrijf geen liefdadigheid.

@Wietske
Wanneer je woont in bijvoorbeeld de aanvliegroute van vliegtuigen dan zou je regelmatig het dak op moeten om de pannen weer terug te leggen, owhja er is dan ook nog het geluid.☺😎
Daarvan wordt je heel blij met als bastiaan01. πŸ˜‰β˜Ί


Ik weet er alles van Snoeshaantje 😃 Heb zelf jarenlang vlakbij Zestienhoven (Rotterdam the Hague Airport) gewoond. Inmiddels een stukje verder weg en dat scheelt een boel.
Reputatie 2
Mooi! Heldere informatie en precies wat ik zocht! Tnx, Ben!

Hoi,Β 

Β 

Ik wilde weten of deze info nog accuraat is nu het Verenigd Koninkrijk niet meer in de EU zit? Ik ga eind december naar Londen en zou willen weten of ik daar nou binnen of buiten de bundel moet internetten. Dank!!!

Reputatie 5
Badge +6

Hi @heleentje.oomen! Je kunt nog steeds binnen de bundel internetten in het Verenigd Koninkrijk. Mocht hier iets aan veranderen, houden wij je zeker op de hoogte. Ik wens je een mooie dag!

Reageer