Blog

Hoe moet je een app downloaden op je telefoon?

Hoe moet je een app downloaden op je telefoon?
Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Als je voor het eerst een smartphone hebt is het leuk om wat app’s op je telefoon te downloaden. Een app is eigenlijk een soort programmaatje dat je op je telefoon zet. Er staan al verschillende app’s op je telefoon, maar je kan er nog veel meer downloaden. Zo kun je spelletjes op je telefoon zetten of de app van je favoriete krant, zodat je altijd het nieuws kan lezen. Maar je kan ook de Ben app instelleren om zo je belstatus en facturen in te zien. Een antivirus-app is ook handig om te downloaden, zo kun je je telefoon te beschermen. Ik zal je in mijn blog uitleggen hoe je precies een app download.

Waar kan ik app’s vinden?

Een app kun je in een app-winkel downloaden. Veel app’s zijn gratis. Er zijn ook apps waarvoor je moet betalen, maar dit wordt duidelijk aangegeven in de app-winkel. Voor verschillende toestellen zijn er verschillende app-winkels. De app-winkel is al standaard op je telefoon geïnstalleerd. Hieronder staat aangegeven welke app-winkel bij jou telefoon hoort en welk icoontje hierbij hoort. Let op: download altijd alleen apps via een van deze app-winkels. Download nooit app’s van sites die je niet goed kent of die je niet vertrouwt.

Hoe download ik een app?

Ik ga je nu stap voor stap uitleggen hoe je een app download:
  1. Klik op het scherm van je telefoon op het icoontje van de app-winkel (deze staat standaard geïnstalleerd)
  2. Typ in de zoekbalk welke app je zoekt. Bijvoorbeeld de Ben-app (Helaas wordt de Ben app niet ondersteund door Windows)
  3. Als je zoekt naar 'Ben' staat de app nu bovenaan. Je ziet dus het blauwe icoontje met het logo van Ben er in.
  4. Klik op de app
  5. Je ziet nu een knopje: Installeren of Download. Klik hier op. Als je een iPhone hebt kan het voorkomen dat je je wachtwoord van je Apple ID in moet vullen. [6] Nu komt er een schermpje waarop staat dat de app toegang nodig heeft tot bepaalde functies op je telefoon. De Ben app vraagt bijvoorbeeld toegang tot jouw media, omdat je via de Ben app je maandfactuur kan downloaden, en deze wordt dan in je media opgeslagen. Ben kan niet letterlijk bij je bestanden. Na acceptatie begint jouw telefoon met het installeren van de Ben-app.
  6. Na het installeren zie je een knopje: Openen, als je hier op drukt kun je de app openen. Als je de Ben-app hebt gedownload, dien je nu in te loggen met je Ik Ben-account en kun je de app gebruiken.

Tips

Om veilig gebruik te maken van app’s volgen hier wat tips:
  • Download voor Android een anti-virus-app om je telefoon te beschermen. Dit kun je op dezelfde manier doen als hierboven omschreven. Ik raad je de app ‘Avast’ aan. Lees hier meer over in mijn blog: Beveilig je Android-smartphone met een gratis antivirus-app.
  • Let op in-app-aankopen. Voor sommige app’s wordt er toegang gevraagd voor in-app-aankopen. Hiermee kun je dus aankopen doen in de app zelf. Bijvoorbeeld voor bepaalde spelletjes. Wil je dit niet? Geef dan nooit je bankgegevens door aan deze app.

Geschreven door Bianca, Communication Operation Manager bij Ben

0 reacties

Geen reactie

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen