Toestelreview

Moto G6 Plus

• 19 april 2018
  • 0 reacties
  • 1134 keer bekeken
Moto G6 Plus
Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
De nieuwe generatie in de Moto G lijn is net aangekondigd en beloofd heel wat voor een bescheiden bedrag. De G6 Plus, de grotere en krachtigere uitvoering, heb ik de afgelopen week even aan de tand mogen voelen en ik kan je zeggen dat het een goede verbetering is op de G5 Plus. In dit artikel zet ik alle voordelen voor je op een rijtje.

De trends van 2018 toegepast

Je kan in 2018 geen telefoon meer uitbrengen zonder iets speciaals te doen met het scherm. Of er moet een “notch” in, een soort inkeping aan de bovenkant, of je moet het scherm zoveel mogelijk uitrekken op de voorkant van het toestel. De Motorola Moto G6 Plus speelt in op deze laatste trend. Bij de G5 Plus besloeg het scherm 67% van de voorkant, bij de G6 Plus is dat gegroeid naar wel 74.4%! De G6 Plus is niet kleiner dan zijn voorganger geworden maar er is gekozen voor een groter scherm, 5.9 inch. Dit alles heeft er niet voor gezorgd dat de vingerafdrukscanner naar de achterkant is verhuisd. Ook zit er geen notch in het scherm en zelfs de 3.5mm aansluiting voor je koptelefoon is nog aanwezig.

Naast het scherm is er nog een andere trend zichtbaar bij de Moto: de dubbele camera aan de achterkant. De tweede camera geeft niet een heel ander perspectief, zoals je bijvoorbeeld zou krijgen met een groothoeklens, maar helpt om een diepte effect te krijgen in je foto’s. Maak je bijvoorbeeld een portret? Dan zorgt de slimme camera-app ervoor dat de persoon in je foto scherp is terwijl de achtergrond wegvaagt: de welbekende portret-functie.

Android en de Motorola software

Elke Android liefhebber smult vaneen telefoon waar de fabrikant zo weinig mogelijk aanpassingen maakt in de software ten opzichte van hoe Android bedoeld is. Motorola is één van de fabrikanten die gelooft in deze filosofie en enkel kleine snufjes toevoegt. Zo kan je bijvoorbeeld door je telefoon te draaien de camera starten en veranderen van de camera aan de voorkant of de achterkant. Ook kan je door met je vinger te vegen over de vingerafdrukscanner naar de vorige app gaan. De Moto G6 Plus wordt geleverd met Android 8, ook wel Oreo genoemd.

Waarom zou ik voor de Moto G6 Plus gaan?

Het gebeurt vaak dat mensen aan mij vragen welk toestel ze nu moeten nemen. Door het bomen zie je het bos niet meer. Al die vage benamingen voor processoren helpen daar ook niet bepaald bij. Waar de G6 Plus in uitblinkt, is de goede accuduur, snelle software en dubbele camera aan de achterkant. Je kiest dus de G6 Plus als je er niet van houdt je toestel gedurende de dag op te laden. Door de snelle software is de levensduur van je telefoon langer want je zal niet snel merken dat hij te traag wordt. Heb je geen losse camera meer? Dan is de Moto helemaal een aanrader want door de dubbele camera maak je de mooiste foto’s die een super mooie scherptediepte hebben.

Met de Motorola Moto G6 Plus komt er weer een nieuw toestel bij Ben bij dat het even wat anders doet: een groot scherm, een grote accu en twee goede camera’s. Iets wat je niet snel ziet in vergelijkbare toestellen en daarmee verdient de G6 Plus een plekje in de winkel van Ben.

Geschreven door Stijn, Channel Manager bij Ben

0 reacties

Geen reactie

Reageer