App van de week: Discogs

  • 17 September 2020
  • 1 reactie
  • 534 keer bekeken
App van de week: Discogs
Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

Als vinylliefhebber ben ik vaak te vinden in de platenzaken. Het nakijken van platen voor een nieuw pareltje is altijd leuk. Ik vind het zelf ook heel fijn als ik de platen daarna kan catagoriseren en bij kan houden. Discogs biedt dit aan, en meer!

 

Discogs profileert zichzelf als de grootste muziekdatabase die er bestaat. Bijna alle muziek staat hierin aangegeven in alle versies waarin ze zijn uitgebracht. Je kunt hierop aangeven welke platen/cd’s/cassettes je wilt hebben en welke je hebt. Je eigen collectie kun je dan ook in categorieën weergeven. De app geeft daarnaast ook de waarde aan van je collectie.

 

Daarnaast is Discogs een muziek-marktplaats. Je kunt hier digitaal snuffelen tussen alle platen die je wilt hebben. Vooral zeldzame exemplaren zijn erg leuk om na te kijken! Veel platenzaken geven hier ook een gedeelte van de collectie aan en als je zelf platen hebt die je van de hand wilt doen, is dit de plek!

 

Hoewel Discogs ook bestaat vanuit een site, gebruik ik zelf liever de app. Bekijk de app zelf:

 

Download de app

IOS

Android

 


1 reactie

Dans met me! Dans met me!

Reageer