App van de week: Discord

  • 22 January 2019
  • 0 reacties
  • 520 keer bekeken
App van de week: Discord
Reputatie 5
Badge +9
  • Oud-moderator
  • 2145 reacties

De app van deze week is Discord! Discord is een app waarmee je gratis online kan chatten en bellen. Het is eigenlijk een soort Skype, wat automatisch tot de vraag leidt: wat zijn de verschillen tussen Discord en Skype?

Discord is specifiek gericht op gamers die met elkaar willen communiceren tijdens en over het gamen. Daarom heeft de Discord-applicatie allerlei specifieke voordelen zoals een zeer heldere voice-chat en het is veel meer ‘light-weight’ dan Skype waardoor het soepeler werkt. Discord is natuurlijk ook te gebruiken op je mobiel.

Ook kun je je inschrijven voor verschillende sub-categorieën. Zo kun je bijvoorbeeld op internet zoeken naar ‘Discord channel Fortnite’ een app die we eerder besproken als app van de week. Vervolgens kun je via een link toegevoegd worden met andere gebruikers in het Fortnite channel en chatten of bellen met mensen met dezelfde interesses. Naast Fortnite heb je nog duizenden andere sub-categorieën wat deze app zo divers maakt.

Ik moet eerlijk zeggen dat de applicatie in eerste instantie een beetje zoeken en uitproberen is, maar als je eenmaal wat minuten aan het uitproberen bent, word je er vanzelf wegwijs in. Mocht je zelf al een account hebben, ben ik benieuwd in welke channels jij bent belandt. Laat het me vooral weten!

 

Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!


0 reacties

Geen reactie

Reageer