App van de week: United Wardrobe

• 6 december 2018
  • 0 reacties
  • 555 keer bekeken
App van de week: United Wardrobe
Reputatie 5
Badge +9
  • Moderator
  • 2962 reacties

Om de week eens even lekker door midden te breken heb ik een nieuwe app van de week voor je klaar liggen! Met het oog op de dure december maand heb ik deze week gekozen voor United Wardrobe. United Wardrobe? JAAAAAAA! Eigenlijk is de applicatie echt een uitkomst voor iedereen die houdt van fashion, maar niet van uitgemolken portemonnees.

Wanneer je na een maand die-hard spenderen aan de cadeaus voor je broertje, opa, oma, tante, neef, nicht, zus, hond, moeder, vader en buurvrouw toch even gespannen je internetbankieren opent en hem nog net zo gespannen weer sluit biedt United Wardrobe je de ideale oplossing.
Het concept is een op kleding gerichte community. Gebruikers toveren hun kledingkast om tot een digitale kledingwinkel. Naast kleren van elkaar kopen voor een prijs waar je het niet in de winkel voor kan halen is het de kracht van de applicatie om wat meer interactie tussen aanbieder en koper te stimuleren. Zo heeft iedereen een zichtbaar profiel aangevuld met recensies van eerdere kopers. De anonimiteit en ongezelligheid moet er vanaf!

Het brein achter de applicatie is Thijs Verheul. Zijn drive voor het maken van de applicaties waren de ongemakkelijke telefoongesprekjes via marktplaats, de slecht belichte foto’s en de vele scams waar je mee te maken kan krijgen als je online wat tweedehands kleding probeert te scoren. Om al deze ongemakken te voorkomen is United Wardrobe opgericht als tussenpersoon. Zij keuren iedere advertentie, namaakspullen worden verwijderd en goede kwaliteit van foto’s bij daglicht is een vereiste.

Zelf scrol ik met regelmaat door deze oneindige kledingkast. En met plezier. Ik ben geen actieve koper, maar ik heb me er wel eens aan gewaagd. En eigenlijk was dit meer dan een positieve ervaring. Ik kon op voorhand lekker chatten met de gebruiker, en naderhand kreeg ik het pakketje thuis gestuurd met een kaartje erbij dat ik er maar veel plezier van moest hebben, hoe leuk is dat!?

Naast onbekende nederlanders wagen ook influencers zoals Monica Geuze en Anna Nooshin zich aan het platform. En ook zij bieden hier hun kleding aan! Dus mocht je jezelf betrappen op een jaloerse blik tijdens het kijken van de weekvlog van Monica waarin ze verteld wat ze draagt, hou je van fashion of ben je gewoon een nieuwsgierig aagje wat in iedereen zijn/haar kleding kast wil kijken, maak vooral een account aan op United Wardrobe en dan zie ik je daar! Ik ben benieuwd naar jouw eerste items 😉.

Download de app!
Android
Apple

Bekijk hier al onze apps die we al eens behandeld hebben!

0 reacties

Geen reactie

Reageer