Op vakantie in eigen land: wat MOET je echt gezien hebben?

  • 5 June 2018
  • 15 reacties
  • 745 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +12
Ja ja, het is weer bijna zover. De zomervakantie staat weer voor de deur! Een periode waar we vaak allemaal stiekem enorm naar uitkijken. Mooi weer, de kinderen vrij van school, zelf misschien ook wat snipperdagen. Kortom, alle ingrediënten om er lekker op uit te trekken 😃 Of je nou op vakantie naar het buitenland gaat of niet, ook thuis in eigen land is genoeg te zien en te beleven.

Nou is ons kleine kikkerlandje natuurlijk niet zo gek groot maar dat biedt ook zeker zo z'n voordelen. Je reist zo wat makkelijker het land door om de pracht van eigen land te kunnen bewonderen. En daar ben ik nou net zo benieuwd naar. Welke mooie plekjes in Nederland mogen écht niet overgeslagen worden? Ik ben ont-zet-tend benieuwd naar jullie tips en verhalen!

15 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Ik trap alvast af! Ik ben zelf echt gek op de stad Rotterdam. Uitgebreid shoppen in de koopgoot, op 185 meter hoogte klimmen in de Euromast, sushi eten in de Markthal, een rondvaart maken met Spido. Noem het maar op en je kunt het daar beleven! Wat mij vooral trekt is de combinatie van oude en nieuwe architectuur. Ik ben daarnaast ook helemaal fan van Maastricht 😃 De heuvelachtige natuur en ook de mooie grotten zorgen ervoor dat ik lekker 'natuur kan snuiven' Daarnaast is het een hele gezellige stad waar je ook nog eens leuk kunt shoppen #winwin Tot slot wil ik ook de provincie Zeeland in mijn top drie meenemen. Kilometers strand en vuurtorens.. voor je rust en ontspanning kan je hier heerlijk verblijven.
Reputatie 2
Badge +1
@Wietske Rotterdam?! Per 1 Juli heb ik een nieuwe baan bij Ilovesla.com, kom je langs? We zitten aan de oudebinneweg! ;)

Al hoewel ik het best druk heb en veel in zwembaden te vinden ben, ben ook ik fan van Rotterdam! Daarnaast zijn Amsterdam en Den Haag ook toffe steden om te bezoeken!

Ohja en het stand is natuurlijk ook een plek die je gezien moet hebben als je toch in Den Haag bent!
Reputatie 5
Badge +12
@Wietske Rotterdam?! Per 1 Juli heb ik een nieuwe baan bij Ilovesla.com, kom je langs? We zitten aan de oudebinneweg! ;)

Al hoewel ik het best druk heb en veel in zwembaden te vinden ben, ben ook ik fan van Rotterdam! Daarnaast zijn Amsterdam en Den Haag ook toffe steden om te bezoeken!

Ohja en het stand is natuurlijk ook een plek die je gezien moet hebben als je toch in Den Haag bent!



Ahh dus je gaat je met jouw werk helemaal richten op gezond eten? Superleuk zeg 😃 Als ik in de buurt ben dan zal ik zeker eens binnen hoppen want ik ben gek op gezond eten. Zeker weten dat Amsterdam en Den Haag ook leuke steden zijn. Eigenlijk heel anders dan Rotterdam. En wat moeten we toch zonder onze kustlijn. Scheveningen heeft inderdaad een geweldige boulevard met leuke strandtentjes voor de nodige cocktails en restaurantjes. En vergeet de pier ook niet.

Ben je ook wel eens in Kijkduin of Hoek van Holland geweest? Ook een dikke aanrader.
Reputatie 1
Hi
Kom ook een keer naar Eindhoven! Om even een paar zaken op een rij te zetten: er zit een historische oorzaak aan de vorming van het centraal station, we hebben het PSV-stadion, sterrenspringen van sbs6 wordt live uitgezonden uit Eindhoven, Philips is begonnen in Eindhoven en in Eindhoven hebben we daarom de oudste Philipsfabriek en ook het Philipsmuseum, ook hebben we het Stratumseind, wat de bekendste uitgaansgelegenheid van Nl is, we hebben het grootste VR-Center van Europa, het Prehistorisch Dorp, Toverland op 30km van de stad, het Evoluon, en nog veel meer interessants!
Dus zeker de moeite waard om eens een bezoekje te brengen aan het prachtige Eindhoven!!
R
Reputatie 5
Badge +9
Eindhoven is ook zeker een hele mooie stad en de gekste volgends mij! Ik ben er al een aantal keer geweest. Mijn volgende uitstapje is van 2 tot 4 maart, maar ik ben bang dat dat geen cultuur snuiven wordt, maar carnavallen! Ben jij dan ook te vinden in Lampegat? 😉 Misschien naast carnavallen weer eens een extra tripje plannen om jouw aanraders eens uit te proberen. Leuk dat je dit hebt gedeeld. 🙂
Reputatie 1
Eindhoven is ook zeker een hele mooie stad en de gekste volgends mij! Ik ben er al een aantal keer geweest. Mijn volgende uitstapje is van 2 tot 4 maart, maar ik ben bang dat dat geen cultuur snuiven wordt, maar carnavallen! Ben jij dan ook te vinden in Lampegat? 😉 Misschien naast carnavallen weer eens een extra tripje plannen om jouw aanraders eens uit te proberen. Leuk dat je dit hebt gedeeld. :)
Of ik dan in Lampegat te vinden ben is een understatement, want ik woon er! Leuk dat je 2 tot 4 mrt hier Ben-t, dan ben ik net een jaartje ouder (Ik word op de 1e alweer 19, wat gaat de tijd toch snel!). Als je een andere keer nog richting hier komt, laat ik je graag het een en ander zien!
R
Reputatie 6
Badge +3
Doe eens gek, kom naar Ede. Google eens op #LoveEde
Just relax stay calm en bezoek Ede

#LoveEde de gekste.
Reputatie 6
Badge +3
En nog zo een leuk filmpje!
#LoveEde

Ede, kan het nog mooier? #Veluwe
Reputatie 5
Badge +9
Hi Richard! Super user én cameraman in één. Leuk filmpje trouwens. Lekker vrolijke tune om het weekend mee te starten lijkt me. 🙂
Misschien Ede ook maar op mijn lijstje zetten, ik ben erg fan van vrije dagen doorbrengen in de natuur!
Heb jij je overigens ooit eens gewaagd aan Lampegat?
Reputatie 6
Badge +3
Hi Richard! Super user én cameraman in één. Leuk filmpje trouwens. Lekker vrolijke tune om het weekend mee te starten lijkt me. :)
Misschien Ede ook maar op mijn lijstje zetten, ik ben erg fan van vrije dagen doorbrengen in de natuur!
Heb jij je overigens ooit eens gewaagd aan Lampegat?

@Romy Lampegat?
Reputatie 5
Badge +9

Hi Richard! Super user én cameraman in één. Leuk filmpje trouwens. Lekker vrolijke tune om het weekend mee te starten lijkt me. :)
Misschien Ede ook maar op mijn lijstje zetten, ik ben erg fan van vrije dagen doorbrengen in de natuur!
Heb jij je overigens ooit eens gewaagd aan Lampegat?
@Romy Lampegat?

Hahaha, mmm carnavallen in Eindhoven (Lampegat)? 🙂
Reputatie 4
Badge +4
Nog een geluk @Romy dat je niet sprak over de keiebijters. 😂
Reputatie 5
Badge +12
Hi
Kom ook een keer naar Eindhoven! Om even een paar zaken op een rij te zetten: er zit een historische oorzaak aan de vorming van het centraal station, we hebben het PSV-stadion, sterrenspringen van sbs6 wordt live uitgezonden uit Eindhoven, Philips is begonnen in Eindhoven en in Eindhoven hebben we daarom de oudste Philipsfabriek en ook het Philipsmuseum, ook hebben we het Stratumseind, wat de bekendste uitgaansgelegenheid van Nl is, we hebben het grootste VR-Center van Europa, het Prehistorisch Dorp, Toverland op 30km van de stad, het Evoluon, en nog veel meer interessants!
Dus zeker de moeite waard om eens een bezoekje te brengen aan het prachtige Eindhoven!!
R



Eindhoven? Ik hoor Eindhoven 😍 Nóg een stad die mij heel gelukkig maakt. Je kunt er héérlijk shoppen en ook ik heb vroeger in mijn carnavalspakkie in de polonaise over Stratumseind gelopen met -2 graden.

Nog een geluk @Romy dat je niet sprak over de keiebijters. 😂

Ik moest stiekem toch wel even mijn grote vriend Google raadplegen maar ik lees Helmond haha.
Reputatie 5
Badge +9
Nog een geluk @Romy dat je niet sprak over de keiebijters. 😂

Hahaha wow, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit van dat woord gehoord had 😂. Hebben we hier te maken met een expert?
Reputatie 4
Badge +4
Och, dat is een beetje veel van het goede, voor een expert kom je eerder uit bij een Gienekeloog.

😉🤓😀

Reageer