Sticky

Alles over bereik en instellingen in het buitenland

• 16 april 2019
  • 26 reacties
  • 3358 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Dit topic gaat over het gebruik van je Ben simkaart en abonnement in het buitenland. Je leest in welke situaties je je abonnement in het buitenland wel en niet kunt gebruiken. Verder lees je ook wat je kan doen als je simkaart niet werkt in het buitenland.

Bellen en sms’en in het buitenland
Je kunt in het buitenland bellen en sms’en naar buitenlandse nummers nadat de eerste 2 facturen van je nieuwe Ben abonnement zijn betaald. Wel kun je in deze periode bellen en sms’en vanuit het buitenland naar Nederlandse nummers en binnen het land waar jij je bevindt. In het buitenland ben je gewoon bereikbaar voor inkomende gesprekken en ontvangen van sms-berichten. Na het betalen van de eerste 2 facturen kun je in het buitenland ook bellen en sms’en naar buitenlandse nummers.

Internetten in het buitenland
Je kunt altijd gebruik maken van mobiel internet in het buitenland. Wel wil ik je beschermen tegen onverwacht hoge kosten voor internet gebruik in het buitenland en heb ik een datalimiet. Klik hier voor meer informatie.

Bellen, sms’en naar buitenlandse nummers
Je kunt bellen en sms’en naar buitenlandse nummers nadat de eerste 2 facturen van je nieuwe Ben abonnement zijn betaald.

Buitenland blokkades eerder verwijderen met voorschot
Wil je eerder gebruik maken van alle diensten met je Ben simkaart in en naar het buitenland? Dan kan je de blokkade laten verwijderen door een voorschotbedrag over te maken. Bij een sim-only abonnement is het voorschotbedrag €100,00 en bij een abonnement met telefoon €200,00. Het voorschot kan je overmaken naar bankrekeningnummer NL 61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben. Vermeld altijd je klantnummer. Stuur hiervan een betaalbewijs naar voorschot@ben.nl met als onderwerp “Voorschot buitenland”. Binnen 3 werkdagen zal de blokkade verwijderd worden.

Wat als je problemen ervaart met het gebruik van je simkaart in het buitenland

Geen verbinding met een netwerk
Wanneer je telefoon niet verbind met een netwerk, is het opnieuw opstarten van je telefoon de eerste stap. Je simkaart maakt op die manier opnieuw een connectie met het netwerk. Als dit niet helpt kan je in je telefoon handmatig een netwerk selecteren om mee te verbinden. Hierover kan je meer lezen in mijn toestelhulp. Kies wel voor een netwerk/provider die in deze lijst voorkomt. Lukt dat ook niet? vertel me dan in een reactie hieronder in welk land je bent en welke foutmelding je krijgt.

Wanneer je wel verbonden bent met een netwerk maar niet kunt internetten
In het buitenland moet je altijd kunnen internetten, ongeacht of je net klant bent of langer klant bent. Belangrijk is dat je internetinstellingen goed staan en dataroaming aan hebt staan. Hoe je dat doet, kan je hier vinden. Verder kan je ook proberen te verbinden met een in deze pagina door Ben ondersteunt netwerk in het buitenland voor internet. Als je dan nog geen internet hebt in het buitenland, laat dan een reactie hieronder achter met het land waar je bent, welk netwerk je hebt geprobeerd en welke foutmelding je krijgt.

Wanneer je geen gebruik van je abonnement kunt maken in het buitenland, maar de buitenland blokkade wel al verwijderd is
Heb je bovenstaande doorgelezen, maar kan je nog steeds niet bellen of internetten in het buitenland? Dan is de kans groot dat er iets in je telefoon niet goed staat ingesteld. Daarvoor heb ik een aantal tips op een rijtje gezet. Via deze pagina kun je deze tips nalezen.

Blijven de problemen aanhouden of zijn ze met bovenstaande stappen niet opgelost dan kun je via de website een melding bij de technische dienst maken.

26 reacties

Hoi Merve,

Ik ben in Italië op vakantie en ik heb sinds ik daar ben geen service meer. Ik heb mijn telefoon aan en uit gezet en handmatig een netwerk geselecteerd maar er blijft staan dat ik geen service heb. Wat kan hier aan doen?
Reputatie 3
Badge +2
Hi Sanne! Ik zie dat je al verbinding hebt gemaakt in Italië. Ervaar je er nog steeds problemen mee?
Hi Merve, ik heb helaas ook hetzelfde gehad in Frankrijk. Roaming staat aan, telefoon opnieuw opgestart, maar geen netwerk en ook geen netwerk om uit te kiezen. Er bleef "Alleen noodoproep" staan. Zouden jullie ook mijn simkaart goed willen zetten? Alvast bedankt! Janneke
Ik kan ook niet bellen en gebeld worden in frankrijk heel vervelend! Kunnen jullie dit regelen? Hij geeft aan uw simkaart staat verbinding niet toe.
Reputatie 5
Badge +6
Hi! Ik heb jouw simkaart aangepast. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gelukt is!
Ik krijg hem nog steeds niet voor elkaar. Automatisch verbinden zegt hij kan niet. Handmatig zegt hij simkaart accepteert dit netwerk niet (met alle netwerken) bellen ernaartoe geeft nu in bezet toon ipv dat hij uitstaat)).
Reputatie 5
Badge +6
Ah, onhandig dat het niet gewerkt heeft. Zou je jouw simkaart eens kunnen uittesten in een ander toestel?
Ik zit in Italië. Af en toe heb ik verbinding via het netwerk, maar het valt ook regelmatig weg. Verschillende providers geprobeerd, toestel opnieuw opgestart. Gaat niet goed. Kan dan niet bellen en internetten. Wat kan ik doen?
Reputatie 5
Badge +6
Hi Mark. Kun je me doorgeven om welk telefoonnummer het gaat? De laatste twee cijfers zijn voldoende.
De laatste cijfers zijn 36
Reputatie 5
Badge +6
Bedankt! Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Ik hoor graag of dit heeft mogen werken.
Hoi Merve,

Ik ben op vakantie in Italië op en ik heb geen service meer. Ik heb mijn telefoon aan en uit gezet en kan handmatig ook geen netwerk selecteren. Ik kan niet gebeld worden of bellen en heb ook geen internet. Alleen de WIFI doet het. Kun je mij hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Michaela
Reputatie 5
Badge +6
Hi @michaela_oosterwaal. Wat onhandig. Ik heb jouw simkaart even een reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gelukt is!
Hi, ik ben sinds een paar dagen in Italië. Prima bereik steeds, totdat ik tijdens een bergwandeling handmatig een ander netwerk had gekozen die wel bereikbaar was op de berg. Bij het opnieuw automatisch laten selecteren geeft mn mobiel steeds 'geen service' aan. Steeds handmatig instellen werkt niet fijn, dan word ik om de 5 minuten alsnog niet meer bereikbaar. Mobiel al aan en uit gezet, simkaart opnieuw erin gedaan, maar het mocht niet baten. Kun je me helpen zodat ik ook weer gewoon gebeld kan worden? 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Hi @myriam! Leuk in Italië 😍. Wel jammer van je bereik. Kun je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer en geboortedatum versturen? Dan ga ik met je mee kijken!
Hoi,

ik zit momenteel in Cambodja en heb alles gedaan zoals hier boven vermeld om verbinding te krijgen. Het is tot op heden nog niet een keer gelukt. Kunnen jullie mij helpen?

groetjes lisanne
Reputatie 5
Badge +6
Hi @Lisanne visser! Ik ga je helpen. Kun je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer en geboortedatum versturen?
Hi @myriam! Leuk in Italië 😍. Wel jammer van je bereik. Kun je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer en geboortedatum versturen? Dan ga ik met je mee kijken!

Hi, ik heb een berichtje gestuurd. Is deze aangekomen?
Reputatie 5
Badge +6
@Lisanne visser bedankt voor jouw gegevens! Ik heb het even uitgezocht, maar de zendmasten ondersteunen hier geen internet. Dat kun je hier terug vinden: https://www.ben.nl/buitenland
Reputatie 5
Badge +6
@myriam bedankt voor jouw gegevens! Ik heb je simkaart gereset zodat hij opnieuw verbinding gaat maken met het sterkste netwerk. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit heeft mogen werken!
@myriam bedankt voor jouw gegevens! Ik heb je simkaart gereset zodat hij opnieuw verbinding gaat maken met het sterkste netwerk. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit heeft mogen werken!

Helaas, heb mn mobiel opnieuw opgestart maar het heeft niet geholpen 😞
Reputatie 5
Badge +6
Ah, wat naar @myriam. Ben je in de gelegenheid om jouw simkaart eens in een ander toestel uit te proberen?
Hi, ik ben op dit moment in Griekenland maar kan met geen mogelijkheid internetten. Ik heb wel bereik via Cosmote en WIND maar internetten lukt niet. Als ik probeer handmatig verbinding te maken met het vodafone netwerk krijg ik de melding dat mijn simkaart het niet toelaat om daar verbinding mee te maken. Ik heb mijn toetsel ook al aan en uitgezet, maar niks helpt. Nul internet dus, kan je me hierbij helpen?
Reputatie 5
Badge +6
Hi! Ah, dat is balen. Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gewerkt heeft. Mocht dit niet hebben gewerkt, kun je het artikel Ik kan geen internet in het buitenland gebruiken.
Hi! Ah, dat is balen. Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gewerkt heeft. Mocht dit niet hebben gewerkt, kun je het artikel Ik kan geen internet in het buitenland gebruiken.

Het is gelukt! Bedankt!

Reageer