Sticky

Alles over bereik en instellingen in het buitenland

  • 16 april 2019
  • 35 reacties
  • 6409 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Dit topic gaat over het gebruik van je Ben simkaart en abonnement in het buitenland. Je leest in welke situaties je je abonnement in het buitenland wel en niet kunt gebruiken. Verder lees je ook wat je kan doen als je simkaart niet werkt in het buitenland.

Bellen en sms’en in het buitenland
Je kunt in het buitenland bellen en sms’en naar buitenlandse nummers nadat de eerste 2 facturen van je nieuwe Ben abonnement zijn betaald. Wel kun je in deze periode bellen en sms’en vanuit het buitenland naar Nederlandse nummers en binnen het land waar jij je bevindt. In het buitenland ben je gewoon bereikbaar voor inkomende gesprekken en ontvangen van sms-berichten. Na het betalen van de eerste 2 facturen kun je in het buitenland ook bellen en sms’en naar buitenlandse nummers.

Internetten in het buitenland
Je kunt altijd gebruik maken van mobiel internet in het buitenland. Wel wil ik je beschermen tegen onverwacht hoge kosten voor internet gebruik in het buitenland en heb ik een datalimiet. Klik hier voor meer informatie.

Bellen, sms’en naar buitenlandse nummers
Je kunt bellen en sms’en naar buitenlandse nummers nadat de eerste 2 facturen van je nieuwe Ben abonnement zijn betaald.

Buitenland blokkades eerder verwijderen met voorschot
Wil je eerder gebruik maken van alle diensten met je Ben simkaart in en naar het buitenland? Dan kan je de blokkade laten verwijderen door een voorschotbedrag over te maken. Bij een sim-only abonnement is het voorschotbedrag €100,00 en bij een abonnement met telefoon €200,00. Het voorschot kan je overmaken naar bankrekeningnummer NL 61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben. Vermeld altijd je klantnummer. Stuur hiervan een betaalbewijs naar voorschot@ben.nl met als onderwerp “Voorschot buitenland”. Binnen 3 werkdagen zal de blokkade verwijderd worden.

Wat als je problemen ervaart met het gebruik van je simkaart in het buitenland


Geen verbinding met een netwerk
Wanneer je telefoon niet verbind met een netwerk, is het opnieuw opstarten van je telefoon de eerste stap. Je simkaart maakt op die manier opnieuw een connectie met het netwerk. Als dit niet helpt kan je in je telefoon handmatig een netwerk selecteren om mee te verbinden. Hierover kan je meer lezen in mijn toestelhulp. Kies wel voor een netwerk/provider die in deze lijst voorkomt. Lukt dat ook niet? vertel me dan in een reactie hieronder in welk land je bent en welke foutmelding je krijgt.

Wanneer je wel verbonden bent met een netwerk maar niet kunt internetten
In het buitenland moet je altijd kunnen internetten, ongeacht of je net klant bent of langer klant bent. Belangrijk is dat je internetinstellingen goed staan en dataroaming aan hebt staan. Hoe je dat doet, kan je hier vinden. Verder kan je ook proberen te verbinden met een in deze pagina door Ben ondersteunt netwerk in het buitenland voor internet. Als je dan nog geen internet hebt in het buitenland, laat dan een reactie hieronder achter met het land waar je bent, welk netwerk je hebt geprobeerd en welke foutmelding je krijgt.

Wanneer je geen gebruik van je abonnement kunt maken in het buitenland, maar de buitenland blokkade wel al verwijderd is
Heb je bovenstaande doorgelezen, maar kan je nog steeds niet bellen of internetten in het buitenland? Dan is de kans groot dat er iets in je telefoon niet goed staat ingesteld. Daarvoor heb ik een aantal tips op een rijtje gezet. Via deze pagina kun je deze tips nalezen.

Blijven de problemen aanhouden of zijn ze met bovenstaande stappen niet opgelost dan kun je via de website een melding bij de technische dienst maken.

35 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Fijn om te horen!

Hallo, ik kan in Frankrijk niet verbinden met geen van de beschikbare netwerken. Herstart van telefoon heeft niet geholpen. Telefoonnummer eindigt op 245. 

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Ik zie dat er een blokkade actief stond op de simkaart, maar dat mijn collega deze voor je heeft verwijderd. Kun je inmiddels gebruik maken van het internet?

Klopt, het werkt nu

Reputatie 5
Badge +9

Fijn om te horen! Ik wens je een fijne dag toe. 

Hallo,

 

Ik ben momenteel in Roemenië en mijn telefoon heeft geen service. Ik heb de netwerkinstellingen geprobeerd te wijzigen en opnieuw opgestart, maar zonder succes. Ik zou graag gebruik maken van mijn bundel, wat moet ik nu doen?

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jilles! Ik heb jouw simkaart even een reset gegeven. je kunt jouw toestel over een kwartier herstarten. Laat even weten of dit heeft mogen werken!

Ben gaat duidelijk niet tot het uiterste bij buitenland. Ik lees dat ik eerst bijna 11 maanden abonnementsgeld vooruit moet betalen voor het opheffen van een blokkade op functionaliteit waarvoor ik vanaf dag 1 betaal.

Kom op mensen, dit is echt niet meer van deze tijd.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Boudewijn. Je reageert op een gedateert bericht. Inmiddels is deze regeling niet meer van toepassing. Bedankt voor je bijdrage!

Dank voor je antwoord Romy. Daar ben ik blij mee.

Reageer