Bellen op vakantieRodos

  • 31 May 2018
  • 6 reacties
  • 446 keer bekeken

Tijdens mijn vakantie heb ik 36 euro buiten mijn belbundel verbruikt waarvan 10 euro extra mb ingekocht.
Het blijkt dat in Rodos vaak dataroaming plaats vind met Turkije.
Daardat ik daar pas achter kwam toen ik extra mb inkocht heb ik ook de extra mb niet gebruikt omdat ik er geen vertrouwenin had dat het goed ging.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi tjmbakker, ik hoop dat je ondanks de extra kosten toch hebt kunnen genieten van jouw vakantie op Rhodos. Als het Turkse netwerk sterker is dan het Griekse netwerk dan schakelt een telefoon automatisch over naar het sterkste netwerk. Ik kan begrijpen dat dit geen leuke extra kosten zijn. Ik wil graag voor je kijken of ik iets met de MB extra kan doen die je niet hebt durven gebruiken. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw telefoonnummer, geboortedatum en postcode/huisnummer? Je kunt hier een privébericht sturen.
Reputatie 5
Badge +7
Hi tjmbakker, bedankt voor het sturen van de gevraagde gegevens. Ik heb een vergoeding ingeschoten voor de MB extra. Deze wordt in mindering gebracht op de volgende factuur.
Ook ik zit in Rhodos...en verbonden met Tukcell. En ja hoor, ruim 7 euro buiten bundel die ik niet verbruikt heb. Ik heb handmatig een griekse provider geselecteerd, gecheckt via een app en lijk hiermee verbonden te zijn ECHTER de app van Ben zegt linksboven 'welkom in Turkije '. Dus ben ik op vakantie durf ik data niet meer aan te zetten nu omdat ik het niet vertrouw! Daarnaast krijg ik bij aankomst in Griekenland twee smsjes: eerst 1 welkom in Turkije, 5 minuten later welkom in Griekenland. Dan mag ik daar toch vanuit gaan dat ik met een EU provider (grieks) ben verbonden? Jammer dat Ben pas bericht geeft als ik al in de schulden zit...toch een kleine domper op de vakantie...
Reputatie 5
Badge +9
Hi Inky. Dat kan ik me voorstellen. Goed dat je zelf al maatregelen hebt genomen. Jouw simkaart verbindt automatisch met het sterkste netwerk. Dan is dat in die korte periode het Turkse netwerk geweest. De kosten zijn hier 5,- euro per MB. De 7 euro zijn dus al snel gemaakt. Ik hoop dat je verder nog wel kunt genieten van jouw vakantie in Griekenland!
We gaan binnenkort naar Griekenland. Hoe is te voorkomen dat je met Turkije verbonden raakt?
Reputatie 5
Badge +9
Hi Jesse! Wat leuk! Mocht je vlakbij Turkije zitten, kun je het beste jouw netwerk handmatig instellen om kosten te voorkomen. Ik wens je alvast veel plezier op de vakantie. 😁

Reageer