Beantwoord

Buitenland bellen is te duur!

• 19 maart 2018
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Vanochtend moest ik naar het buitenland bellen en ik betaal nu 8€ voor bijna 8 minuten bellen.
Toen ik de contract heb ondertekend stond er niks van extra kosten als ik naar een ander land wil bellen. Anders had ik de contract nooit ondertekend omdat ik regelmatig buiten Nederland moet bellen.
Ik ben nu echt teleurgesteld.
icon

Beste antwoord door Rox 19 maart 2018, 12:15

Hoi Julia, ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk baalt van extra kosten! Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands telefoonnummer valt niet binnen je bundel, je betaald hier €0,51 per minuut voor. Dit staat uitgelegd op de buitenlandpagina, op pagina 4 van de tarievenlijst en in dit topic. Alleen de roamingkosten, gebruik van je simkaart op een buitenlands netwerk, binnen de EU zijn komen te vervallen. Voor het bellen naar een buitenlands telefoonnummer blijf jij dus een extra tarief betalen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Julia, ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk baalt van extra kosten! Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands telefoonnummer valt niet binnen je bundel, je betaald hier €0,51 per minuut voor. Dit staat uitgelegd op de buitenlandpagina, op pagina 4 van de tarievenlijst en in dit topic. Alleen de roamingkosten, gebruik van je simkaart op een buitenlands netwerk, binnen de EU zijn komen te vervallen. Voor het bellen naar een buitenlands telefoonnummer blijf jij dus een extra tarief betalen.
Ja nu weet ik dat ook. Maar toen ik ondertekend heb stond er niks. Ik heb het contract ook niet van jullie zelf gekregen, dat was door een andere homepage en toen stond er niks. Dus daar moeten jullie beter opletten. Nu heb ik een contract die ik helemaal niet wil. (Door de hoge kosten)
Reputatie 7
Badge +7
Al onze tarieven en voorwaarden staan duidelijk en transparant op onze website Julia, wij hebben geen geheimen voor onze klanten! Ik zie dat jij je abonnement via een extern verkooppunt hebt besteld, als jij het gevoel hebt dat jij onvoldoende bent geïnformeerd hierover kun jij dat het beste bij het verkooppunt aankaarten zodat zij hier in het vervolg meer op kunnen letten.
Reputatie 6
Badge +4
Ja nu weet ik dat ook. Maar toen ik ondertekend heb stond er niks. Ik heb het contract ook niet van jullie zelf gekregen, dat was door een andere homepage en toen stond er niks. Dus daar moeten jullie beter opletten. Nu heb ik een contract die ik helemaal niet wil. (Door de hoge kosten)
Hoi Julia,

Ik denk of ik denk het niet ik verwacht met zekerheid, ik ga je nu even heel erg teleurstellen.

Jij had beter moeten en kunnen opletten. Je hebt een eigen verantwoordelijkheid, een onderzoeksplicht. Je zou dit bij elke provider van je keuze hebben aangetroffen.
Er is je een dienst aangeboden. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden.

De EU roaming regels gelden voor iedereen.
De andere site is van een bemiddelaar, een reseller, maar het abbo ben je aangegaan met Ben en als gebruiker bepaal jij waar je naar toe wilt bellen. Het maakt jou ook als gebruiker eindverantwoordelijk voor het gebruik maken van de dienst.

Ik heb gesproken, U zult het hiermee moeten doen.

Reageer