Beantwoord

Data roaming buiten EU uitzetten

• 21 maart 2018
  • 1 reactie
  • 938 keer bekeken

Mijn vrouw reist veel intercontinentaal voor haar werk.
Zo'n 2x per jaar gebeurt het haar dat data roaming per ongeluk aanstaat op haar toestel.
Ze krijgt dan na een tijdje een SMS dat haar buitenland bundel voor 80% verbruikt is en dat er 15 euro verbruikt zou zijn. In werkelijkheid is er dan echter al 48 euro verbruikt.
Tegen de tijd dat ze het SMSje leest en actie neemt is de maximale 60 euro al bereikt.
De tarieven in het buitenland zijn vaak heel hoog namelijk.

Hoe kan ik voorkomen dat dit nog een keer gebeurt? Kan de data buiten EU uitgezet worden of de limiet van 60 euro naar bv. 10 euro gezet worden?

Thanks
icon

Beste antwoord door Rox 22 maart 2018, 10:54

Hoi bbreukelen, ik kan me goed voorstellen dat jouw vrouw niet zit te wachten op hoge kosten als zij buiten Europa reist! Het is voor ons niet mogelijk om het data limiet te verlagen omdat deze wettelijk is vast gesteld. Jouw vrouw zou er wel voor kunnen kiezen om, als ze op reis gaat, met ons contact op te nemen om de internet toegang op de simkaart te laten blokkeren en deze weer te laten deblokkeren zodra ze in Nederland aankomt. Zo worden onverwachte kosten voorkomen. Wij kunnen niet specifiek het internet in het buitenland uitzetten, alleen de optie roaming, maar als we dat doen kan zij helemaal geen verbinding maken met een buitenlands netwerk en dat is natuurlijk ook niet ideaal!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7
Hoi bbreukelen, ik kan me goed voorstellen dat jouw vrouw niet zit te wachten op hoge kosten als zij buiten Europa reist! Het is voor ons niet mogelijk om het data limiet te verlagen omdat deze wettelijk is vast gesteld. Jouw vrouw zou er wel voor kunnen kiezen om, als ze op reis gaat, met ons contact op te nemen om de internet toegang op de simkaart te laten blokkeren en deze weer te laten deblokkeren zodra ze in Nederland aankomt. Zo worden onverwachte kosten voorkomen. Wij kunnen niet specifiek het internet in het buitenland uitzetten, alleen de optie roaming, maar als we dat doen kan zij helemaal geen verbinding maken met een buitenlands netwerk en dat is natuurlijk ook niet ideaal!

Reageer