Beantwoord

Fair Use Policy - Frequent naar huis

  • 16 January 2019
  • 5 reacties
  • 687 keer bekeken

Beste Ben/Community,

Momenteel doe ik een master studie in Zweden. Ik ben hier vanaf eind augustus 2018 en zal hier tot januari 2020 blijven. Nu heb ik een aantal malen contact gehad met Ben.nl via Facebook, maar de antwoorden waren een aantal keren verschillend. Het gaat om het volgende:

Ik reis vrij frequent (i.e. eens per twee maanden) naar Nederland, om mijn familie en partner te bezoeken. De Fair Use Policy gaat over vier maanden. Nu is mij de ene keer verteld dat, zolang ik in deze periode proportioneel meer heb verbruikt in Nederland ik mij geen zorgen hoef te maken. Dit heb ik tijdens het laatste gesprek ben Ben.nl tevens aangekaart, echter werd mij toen verzekerd dat deze vier maanden telkens worden gereset zodra ik terugkom naar Nederland. Dit zou betekenen dat ik gebruik kan blijven maken van het Roam like Home, zolang ik maar tussentijds telkens terugkom.

Nu is het probleem dat mijn telefoon is stuk gegaan en ik graag een nieuwe wil. Ik kan tevens mijn abbonnement verlengen naar een abonnement met telefoon. Echter wil ik liever niet voor verassingen komen te staan zoals een onbruikbaar abbonnement door verhoogde kosten.

Is het mogelijk mij duidelijk en eenzijdig te informeren over dit probleem?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Peter
icon

Beste antwoord door Romy 17 January 2019, 11:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Peter. Leuk dat je een studie aan het volgen bent in het buitenland. Je kan gebruik maken van je bundels in de EU, maar inderdaad, beperkt. Je hebt een periode van vier maanden. Wanneer in deze vier maanden wordt geconstateerd dat er meer verbruik is geweest in het buitenland dan in Nederland, wordt er onredelijk gebruik geconstateerd en zal je een toeslag ontvangen op jouw abonnement. Je gebruik zal niet worden 'gereset' wanneer je weer in Nederland bent. Je kunt hier alles lezen wat je nodig hebt.
Hoi Romy,

Hartelijk dank voor je snelle reactie! Dit vermoeden had ik al naar aanleiding van vorige communicatie. Echter werd mij tijdens de laatste communicatie verzekerd dat dit "gereset" werd. Dit klonk opzich wel logisch aangezien ik al langer dan 4 maanden in het buitenland ben, maar tussentijds telkens wel ben teruggekeerd. Gezien de discrepantie wilde ik dit uiteraard wel zeker weten, via dit forum, voordat ik een tweejarig abonnement opnieuw aanga. Het lijkt mij dan helaas verstandig om te blijven bij mijn maandelijks opzegbare abonnement.

EDIT: Stel ik heb een 6000mb abonnement, waarvan ik 1-2 GB maandelijks gebruik. Zou het helpen als ik, zodra ik in Nederland ben, alleen nog maar ga roamen en zo bijvoorbeeld gemiddeld meer in Nederland verbruik? Of mis ik nu het punt? Ik zou anders toch inmiddels allang bericht moeten hebben dat ik niet meer gebruik kan maken van de Fair use Policy? Aangezien ik hier al meer dan vier maanden zit én hier meer verbruikt heb.

Bedankt!

Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hi Peter. Vervelend dat je onduidelijke informatie hebt ontvangen! Er wordt hieruit gekeken naar het aantal dagen dat je gebruik maakt van je abonnement. Dus, maak je bijvoorbeeld 1 dag gebruik van je abonnement in het buitenland, moet dit gelijk staan aan één dag in Nederland. Het volume maakt hierbij niet uit. Ik kan me voorstellen dat je hierbij kiest voor een maandelijks opzegbaar abonnement. De toeslag regeling is wel een lastige. We zijn hierin afhankelijk van het gastnetwerk (de buitenlandse zendmast waarvan je gebruik maakt). Wanneer je nog geen bericht hebt ontvangen, is er blijkbaar nog geen onredelijk gebruik geconstateerd.

Stel dat er ‘onredelijk gebruik’ wordt geconstateerd, krijg je dan direct een factuur aan je broek met de dagen ervoor dat je geroamt hebt zonder dat je de kosten kent?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Horatius! Wij zullen je eerst waarschuwen per sms zodat je weet waar je aan toe bent. Ik wens je een prettige dag toe!

Reageer