Geen 4g in buitenland (Frankrijk)

• 25 juni 2017
  • 8 reacties
  • 1366 keer bekeken

Zie mijn eerdere topic van 8 mei jl. Toen kon ik in Frankrijk alleen maar van SFR gebruik maken en dat biedt geen 4g, dus alleen maar 3g. Dat was mijn klacht toen. Inmiddels ben ik weer in Frankrijk en kan nu wel van de andere netwerken gebruik maken, maar nog steeds geen 4g. Dat zou nu toch moeten werken bij Orange en Bouygues (die ik, in tegenstelling tot begin mei, nu wel kan selecteren!) Ik heb een 4g abonnement. Voor de goede orde: het werkt nergens in Frankrijk langs de snelwegen en grotere plaatsen, waar toch zeker 4g moet zijn!! Dus helaas nog steeds alleen maar 3g. Waarom gaat dit zo moeizaam sinds ik bij BEN zit? Bij vorige providers nooit problemen in het buitenland!

Dit topic is gesloten

8 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hoi Teunis, bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je graag in het buitenland gebruik wil maken van 4G. Ik begrijp ook dat je in Frankrijk meerdere netwerken hebt waar je gebruik kan maken van 4G, maar dat dit niet lukt. Het lijkt er daarom op dat deze providers gebruik maken van een andere frequentie die jij als 4G niet kan ontvangen op je toestel. Ben je met meerdere mensen op reis? Kunnen deze wel gebruik maken van 4G op deze netwerken?

Groetjes, Jolijn
Dat lijkt mij sterk! Vorig jaar in de zomer was ik met hetzelfde toestel (Samsung S4) in Frankrijk en was dat geen enkel probleem en had ik daar op vele plaatsen 4g-ontvangst. Toen had ik KPN als provider. Deze buitenland-problemen zijn pas begonnen sinds ik bij BEN zit. Het lijkt mij toch echt een instelling in uw systemen!!!!!
Jammer dat ik geen antwoord krijg op mijn bovenstaande opmerking dat het naar mijn mening toch echt aan uw systemen moet liggen. Het ┬Ębinnen een werkdag reactie" wordt helaas ook niet meer gehaald.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Teunis, zoals je misschien al gemerkt hebt is het momenteel erg druk. Daarom lukt het inderdaad niet om iedereen binnen 1 werkdag te beantwoorden op het forum. Ik heb je netwerk instellingen voor gebruik in het buitenland een reset gegeven als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken.
Ik heb mijn telefoon uit en weer aangezet. En dan? Moet het probleem dan over zijn? Ik ben momenteel weer in Nederland dus kan het niet uitproberen. Hebben jullie inderdaad geconstateerd dat de instellingen niet goed stonden en een reset nodig was? Of weten jullie het ook niet en proberen jullie zomaar wat? Het ontbreekt aan het geven van duidelijkheid en ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog goed komt.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb mijn telefoon uit en weer aangezet. En dan? Moet het probleem dan over zijn? Ik ben momenteel weer in Nederland dus kan het niet uitproberen. Hebben jullie inderdaad geconstateerd dat de instellingen niet goed stonden en een reset nodig was? Of weten jullie het ook niet en proberen jullie zomaar wat? Het ontbreekt aan het geven van duidelijkheid en ik heb er weinig vertrouwen in dat dit nog goed komt.

ahh, jammer dat je het niet meer kon uitproberen in het buitenland! De dekking in het buitenland kunnen wij niet altijd garanderen. Het kan zijn dat niet alle netwerken in het buitenland de 4G ondersteuning geeft met de Ben simkaart. Ga je binnenkort nog naar het buitenland? Dan is het te testen.
Helaas weer een nietszeggend en vrijblijvend antwoord!! Dat niet alle Franse netwerken 4g ondersteunen weet ik uiteraard ook wel. (SFR niet en Bouygues en Orange wel). Je wordt volstrekt niet serieus genomen en steeds maar afgescheept met loze kreten, zonder dat er wordt ingegaan op wat ik daadwerkelijk vraag. Maar weer afwachten tot ik een volgende keer weer in Frankrijk ben gaat me te ver. Jammer, maar ik zal een andere provider moeten zoeken, het vertrouwen is weg.
Reputatie 7
Badge +7
Jammer dat je je niet sirieus genomen voelt Teunis. Er was niks bijzonders te vinden in het systeem. Ik heb uit voorzorg de reset uitgevoerd, zodat ik toch iets voor je kon doen. Ik zou het niet eerlijk vinden om alleen 'ik kan niks bijzonders vinden, neem maar weer contact op als je hetzelfde probleem ervaart in het buitenland' tegen je te zeggen. Wij bij Ben doen er alles aan om onze klanten zo optimaal mogelijk te helpen. Balen dat jij dit niet zo ervaart.