Beantwoord

Geen internet Portugal, wat nu?

• 26 February 2018
  • 3 reacties
  • 857 keer bekeken

Hi

Ik zit nu in Portugal en heb geen internet.
Voor de vakantie nog extra mbs gekocht hiervoor.
Telefoon is al meerdere keren opgestart.
Na opstarten eerst melding bij mobiele gegevens opgeschort, daarna verbinding verbroken.
Mobiele gegevens staat aan.

Wat kan er aan de hand zijn.

Groet
Cees
icon

Beste antwoord door Angelique 26 February 2018, 12:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Cees, balen dat je in Portugal geen internet hebt! Mega onhandig natuurlijk..

Zelf geef je al aan dat jij je toestel meerdere keren hebt herstart, dat de mobiele gegevens aan staan maar niets lijkt te helpen. Om te zien of alle instellingen bij ons juist staan ben ik het systeem ingedoken. In het systeem zie ik geen blokkades of een andere reden terug hoe het zou kunnen komen dat internetten voor jou niet mogelijk is. Heb je al gekeken in je toestel of de dataroaming ingeschakeld staat? Hoe je dat kunt controleren lees je door hier te klikken.

Staat de dataroaming aan en lukt het hierna (nog) niet om te internetten, dan ben ik benieuwd met welke provider je bent verbonden in Portgugal. Ik zie namelijk dat er drie beschikbare netwerken zijn, namelijk 'MEO', 'NOS' en Vodafone. Niet met elke provider is het mogelijk gebruik te maken van het mobiele netwerk met een Nederlandse simkaart. Met de provider 'NOS' zou je kunnen bellen, sms'en en internetten op 3G. Zij geven echter geen ondersteuning voor het 4G netwerk. Bekijk in je toestel of de instellingen voor internetten op het 3G of 4G netwerk staan ingesteld. Staan de gegevens op 4G in combinatie met de provider 'NOS', schakel dan naar het 3G netwerk.

Met de provider 'MEO' is het wél mogelijk om gebruik te maken van zowel het 3G, als 4G netwerk. Natuurlijk is het ontvangen en versturen van gesprekken of sms'jes ook mogelijk met beide netwerken.
Bingo!
Super bedankt.
Data roaming stond uit. Ik dacht dat mobiele gegevens hetzelfde was. Via de link gevonden.
Mijn telefoon sloeg op tilt van de berichten:D

Als het nu ook nog stopt met regenen ;)

Groet
Cees
Reputatie 6
Badge +8
Ah, top dat de dataroaming nu is ingeschakeld en je alle gemiste berichtjes kunt ontvangen Cees :D

Ik zal met je mee duimen dat het snel stopt met regenen. Ondanks de regen wens ik je een fijne tijd toe in Portgual!

Reageer