Beantwoord

Geen netwerkverbinding in Duitsland

• 7 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 142 keer bekeken

Zodra ik de grens overkwam met NL\DUI had ik geen verbinding meer. Dus geen telefoon en internet verbinding. Roaming staat aan, telefoon een paar keer herstart, en wanneer ik handmatig een netwerk probeer te selecteren krijg ik de keuze uit 3 netwerken waarvan er bij 2 staat dat ze niet beschikbaar zijn nl Telekom.de en Vodafone.de. Wanneer ik de derde probeer, E-plus, krijg ik de melding dat registratie niet lukt en dat ik het nog een keer moet proberen. Maar ook dat lukt niet. Daarbij moet ik wel eerst terug van 4G naar 3G. Anders krijg ik helemaal geen reactie.
De servicedesk zegt dat ze er niet veel aan kunnen doen en dat ik de simkaart een keer uit de telefoon moet halen en er weer in moet doen. Ten eerste heb ik natuurlijk geen pinnetje bij me om de simkaart er uit te halen en ten tweede vraag ik me ten zeerste af of het iets gaat opleveren.
Waarom zie ik de provider T-mobile.de niet in de lijst terug?
icon

Beste antwoord door Wietske 9 augustus 2018, 14:01

Wat onhandig dat jouw internet niet werkt in Duitsland. Mogelijk is in de omgeving waar je je bevindt het netwerk T-Mobile niet beschikbaar. Begrijp ik goed dat alleen jouw 4G niet werkt? Over het netwerk E-Plus kan je namelijk geen gebruik maken van het 4G netwerk.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat onhandig dat jouw internet niet werkt in Duitsland. Mogelijk is in de omgeving waar je je bevindt het netwerk T-Mobile niet beschikbaar. Begrijp ik goed dat alleen jouw 4G niet werkt? Over het netwerk E-Plus kan je namelijk geen gebruik maken van het 4G netwerk.
Alle netwerken hebben de melding "niet toegestaan". Dit is het geval in heel zuid Duitsland en Oostenrijk.zelfs 3g werkt niet.
Reputatie 5
Badge +12
Ai, dat schiet dan inderdaad niet erg op! Ik zie dat je vandaag ook contact hebt gehad met onze klantenservice via Facebook en dat je simkaart is gereset op de dienst in het buitenland. Ik heb begrepen dat alles inmiddels weer werkt. Mocht je toch nog problemen ervaren laat het dan even weten.

Reageer