Beantwoord

internet buitenland doet het niet, behalve whatsapp

  • 14 July 2020
  • 5 reacties
  • 484 keer bekeken

Hallo,

Ik ben in Kroatië, en sinds ik Kroatië binnenreed doet mijn internet het alleen op Whatsapp. 

Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart, roaming uit en weer aan gezet. 

 

Graag een oplossing want dit is onhandig!!!

icon

Beste antwoord door Jolijn 17 July 2020, 10:34

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi! Dit heb ik al geprobeerd, maar dit werkt ook niet. 

Ik heb in principe internet, maar alleen op whatsapp en instagram. De rest van de apps (zoals chrome, bankierenapp) zeggen dat ik geen verbinding heb met het internet, of dat mijn internet te langzaam is.

Dit is begonnen zodra ik Kroatië binnenreed. In Duitsland, Oostenrijk en Slovenië had ik nergens last van. 

 

Ik ben geneigd om bij thuiskomst mijn abonnement vroegtijdig op te zeggen, mijn reispartner met een andere provider heeft wel gewoon overal internet :/.  Kunt u mij informeren hoeveel dit me zou kosten?

Reputatie 5
Badge +9

Hi Brittany, bedankt voor jouw reactie. Zoals mijn collega Jolijn al aangaf ligt het niet aan de simkaart. Het kan zijn dat de verbinding met de zendmast niet sterk genoeg is. Het kan wel zo zijn dat jouw reispartner een betere dekking ervaart dat verschilt per provider wat er voor afspraken gemaakt zijn. 

 Wel jammer dat je hierom jouw abonnement zou willen opzeggen, maar je bent vrij om te gaan. De afkoopkosten van jouw abonnement liggen op 40,90 euro servicecontract en 143,15 euro toestel op het moment van schrijven. 

 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Brittany, jeetje dat is zeker balen. Goed dat je contact opneemt. Kun je mij de laatste 2 cijfers verstrekken van het nummer waar het om gaat? Dan zal ik jouw simkaart een reset geven!

Hoi Romy, bedankt voor je reactie! Gister deed alles het weer, maar vandaag weer de hele dag zonder internet gezeten... Gaat om nummer met laatste twee cijfers 48

Reputatie 3
Badge +7

Hoi Brittany! Bedankt voor je reactie. Ik heb de instellingen je gegevens nagekeken op het gebruik in het buitenland en ik zie dat dit wel in orde moet zijn en dat er al gebruik is gemaakt van data in het buitenland! Ik verwacht daarom dat de problemen worden veroorzaakt door de provider waar je automatisch verbonden mee bent. Ik raad je aan om dit handmatig op een ander netwerk te zetten. Je kunt hier zien hoe dat moet. Ik hoor graag of het dan beter werkt!

Reageer