Beantwoord

Internetten in het buitenland lukt niet, wat kan ik doen?

• 1 november 2017
  • 8 reacties
  • 278 keer bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Telkens als ik in het buitenland ben doet mijn internet het niet. Kunt u mij adviseren wat ik kan doen? Ik heb al een keer andere instellingen geprobeerd (zoals werd geadviseerd op jullie website). Kunt u misschien controleren of mijn instellingen juist zijn?

Hoor graag van u.

Vriendelijke groet,

Rayke
icon

Beste antwoord door Angelique 3 november 2017, 10:03

Ah, bedankt voor de aanvullende informatie Rayke. Vreemd dat je in beide landen problemen had om op internet te komen. Voor de zekerheid heb ik de simkaart een reset gegeven. Ga je binnenkort nog naar het buitenland? Dan zou je kunnen uitproberen of de reset heeft geholpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan raad ik je aan om dit artikel door te nemen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Rayke, welkom op het forum 😃 Super onhandig dat het internetten in het buitenland maar niet wilt lukken! Ben je op dit moment ook in het buitenland? Zo ja, waar ben je precies in het buitenland? Lukt het wel om gebruik te maken van de diensten om te bellen en/of sms'en?

Natuurlijk kijk ik graag voor je na of alle instellingen op de simkaart staan zoals ze moeten staan. Om dit te kunnen doen heb ik wel een aantal gegevens van jou nodig. Wil jij je mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum sturen naar dit account? Dan duik ik het systeem in!
Beste Angelique,

Dank voor je reactie. Ik ben momenteel niet meer in het buitenland, maar toen ik in het buitenland was kon ik wel bellen en smsen.

Het is mij niet duidelijk waar ik mijn gegevens naartoe moet sturen. Als ik op de link klik kom ik op een algemene site waar anderen ook vragen hebben gesteld. Heb je anders een email adres waar ik mijn gegevens heen kan sturen? Hoor graag van je.

Gr. Rayke
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de informatie, Rayke. Als je op de link in mijn eerdere bericht klikt, dan zou je de mogelijkheid moeten krijgen om een privébericht te versturen. Zie foto:

Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het sturen van de gevraagde gegevens. Alle instellingen staan (gelukkig) goed op de simkaart. We zouden dus verder op zoek moeten gaan naar de reden hoe het komt dat internetten in het buitenland niet lukt. Zou je kunnen aangeven in welk land je was, met welke provider je was verbonden en welk toestel je gebruikt?
Hai Angelique, zowel in Duitsland als in Frankrijk deed mijn internet het niet. In Frankrijk heb ik toen verschillende providers geprobeerd, maar met geen enkele provider lukte het (ik weet niet meer precies welke het waren). Ik heb een Motorola Moto G.

Is dit informatie waar je iets mee kan? Hoor het graag als je meer informatie nodig hebt.

Gr. Rayke
Reputatie 6
Badge +8
Ah, bedankt voor de aanvullende informatie Rayke. Vreemd dat je in beide landen problemen had om op internet te komen. Voor de zekerheid heb ik de simkaart een reset gegeven. Ga je binnenkort nog naar het buitenland? Dan zou je kunnen uitproberen of de reset heeft geholpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan raad ik je aan om dit artikel door te nemen.
Dank voor het resetten en de tip. Ik zal het uitproberen als ik weer in het buitenland ben.
Gr. Rayke
Reputatie 6
Badge +8
Graag gedaan, Rayke. Laat je het weten 🙂

Reageer