Beantwoord

Kosten buiten bundel

• 13 juni 2018
  • 8 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik heb gisteren een aantal appjes verstuurd vanuit Turkije en zie nu een bedrag van 46 euro staan. Wel een beetje veel voor 5 of 6 appjes.
icon

Beste antwoord door Wietske 13 juni 2018, 19:14

Aah heerlijk zeg, Turkije! Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op jouw bestemming op dit moment 😃 Begrijpelijk dat je graag wil weten waar deze buitenbundelkosten vandaan komen want het gaat toch om een flink bedrag. Wanneer jouw toestel al een tijdje niet meer verbonden is geweest met het netwerk en ineens weer verbinding heeft, dan worden er in één keer een heleboel datagegevens geüpdatet en binnengehaald. Denk hierbij aan het ophalen van jouw e-mail, het updaten van weergegevens, de meldingen op Facebook en het inladen van WhatsApp berichtjes. Wanneer je je dan bedenkt dat je per MB in Turkije 2,50 euro betaalt dan kunnen de buitenbundelkosten inderdaad snel oplopen. Ik raad je daarom aan om in Turkije vooral gebruik te maken van de beschikbare Wifi netwerken. Fijne vakantie!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi, kosten buiten de bundel kunnen op het Turkse netwerk snel oplopen. Een MB kost namelijk al 2,50 euro per MB. Heb je tijdens jouw verblijf in Turkije wel de data roaming uitgezet? Anders blijft jouw telefoon namelijk verbonden met het netwerk waardoor de kosten op gelopen kunnen zijn.
Reputatie 5
Badge +12
Aah heerlijk zeg, Turkije! Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op jouw bestemming op dit moment 😃 Begrijpelijk dat je graag wil weten waar deze buitenbundelkosten vandaan komen want het gaat toch om een flink bedrag. Wanneer jouw toestel al een tijdje niet meer verbonden is geweest met het netwerk en ineens weer verbinding heeft, dan worden er in één keer een heleboel datagegevens geüpdatet en binnengehaald. Denk hierbij aan het ophalen van jouw e-mail, het updaten van weergegevens, de meldingen op Facebook en het inladen van WhatsApp berichtjes. Wanneer je je dan bedenkt dat je per MB in Turkije 2,50 euro betaalt dan kunnen de buitenbundelkosten inderdaad snel oplopen. Ik raad je daarom aan om in Turkije vooral gebruik te maken van de beschikbare Wifi netwerken. Fijne vakantie!
Reputatie 5
Badge +12
Ik zie dat je jouw reactie op mijn bericht hebt geplaatst in dit en in dit topic. Voor het overzicht wil ik je vragen om jouw reacties voortaan in dit topic te plaatsten. Zo houden we alle berichten bij elkaar, wel zo handig 😃

Je geeft aan dat je een uur of vier jouw internet aan hebt laten staan in Turkije en dat je het aardig hoge kosten vindt voor deze duur. Ik snap dat je hier vragen over hebt. In verband met jouw privacy kan ik niet precies zien wat jouw toestel gedaan heeft met de MB's. Wel kan je straks op de maandfactuur van juni, welke je in juli ontvangt, zien hoeveel MB er precies is verbruikt door het toestel.

Ik zie dat we op 12 juni om 14:41 uur de 5,00 euro waarschuwings-sms hebben verstuurd. Op dat moment hebben we je dus al gewaarschuwd voor oplopende kosten buiten de bundel. De 10,00 en 20,00 euro waarschuwings-sms'jes zijn kort na elkaar gestuurd op 12 juni om 20:16 uur. Rond die periode zal er dus meer data zijn verbruikt. Uitgaande van de huidige buitenbundelkosten van 45,56 en de kosten per MB van 2,50 euro in Turkije, zal er zo'n 18 MB aan internet zijn verbruikt. Mocht je nog vragen hebben na het zien van de factuur dan mag je natuurlijk altijd een berichtje sturen!
Reputatie 5
Badge +12
Ik snap dat je niet blij bent met de ontstane kosten. Onverwachte kosten na een vakantie zijn natuurlijk nooit leuk. Kosten in het buitenland op het gebied van dataverbruik kunnen alleen ontstaan wanneer roaming en mobiele gegevens ingeschakeld staan op jouw telefoon. Mocht je nog vragen hebben na het zien van de factuur dan mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen!
Reputatie 5
Badge +12
Dat zou ik heel jammer vinden maar uiteraard ben je hier vrij in bij het maken van een keuze. Ik heb overigens wel jouw gebruikersnaam iets aangepast omdat jouw mobiele telefoonnummer hierin zichtbaar was.
Ik weet niet of mijn vorige reactie aangekomen is. Maar hier nogmaals. Mijn telefoon HEEFT GEEN 4 uur aangedaan maar 4 uur uitgestaan tijdens het vliegen. Op het vliegveld aangekomen heb ik een paar appjes verstuurd dat we veilig geland waren en toen keek ik op mijn Ben app en zag dat er 10 euro buiten mijn bundel was. Ik heb de telefoon gelijk uitgezet en pas weer in het hotel aangezet met de Wi-Fi van het hotel. En hoe kan dat een vriend met hetzelfde abonnement die ook op internet heeft gezeten toen we op het vliegveld waren geen kosten buiten de bundel heeft.
Alles stond uit. De roaming staat nooit aan. Ik vind het heel raar alles. Al die jaren dat ik in Turkije ben en bij juĺlie een abonnement heb ik dit nog nooit meegemaakt. En dat die vriend net als ik ook op het vliegveld internet heeft gebruikt en geen extra kosten heeft vind ik ook raar. Maar goed , als ik inderdaad dat bedrag moet betalen zal dit het laatste abonnement bij juĺlie zijn.
Dit is een eindeloze discussie zonder end. Jullie komen steeds met hetzelfde antwoord. Ik stop hier mee en ook met mijn volgende abonnement.

Reageer