Beantwoord

Kosten buiten bundel terwijl alle data is uitgezet

• 4 juli 2018
  • 9 reacties
  • 153 keer bekeken

Beste,
ik ben net geland in Thailand en heb alle mobiele data/netwerk netjes uitgeschakeld voordat ik de vliegtuigstand heb uitgezet. Ik kreeg na een paar minuten ineens een sms van ben dat ik €5 buiten Mn bundel was en daarna gelijk een sms met €10 buiten Mn bundel. Ik had nog niet eens tijd om een WiFi netwerk te kiezen zo snel kwamen de sms’jes. Nu ik met vliegtuigstand de WiFi in gebruik heb zie ik in de Ben app dat ik op bijna €14 zit met niks doen. Dit is natuurlijk een fout en zou graag willen dat het wordt terug gedraaid en de kosten buiten bundel kwijt gescholden wordt.
mvg

Beertje
icon

Beste antwoord door Jill 4 juli 2018, 09:55

Hi Beertje, kosten buiten de bundel zijn natuurlijk nooit leuk. Zeker niet als je denkt alles netjes uitgezet te hebben. Heb je bij het uitschakelen van het mobiel internet ook de data roaming uitgeschakeld?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi Beertje, kosten buiten de bundel zijn natuurlijk nooit leuk. Zeker niet als je denkt alles netjes uitgezet te hebben. Heb je bij het uitschakelen van het mobiel internet ook de data roaming uitgeschakeld?
Hai Jill, ben nu net aangekomen in Hanoi, zit op WiFi van het hotel. Jazeker alles is netjes uitgezet zoals elke vakantie. Heb nog nooit problemen gehad hiermee vandaar dat ik een berichtje stuurde. Kan je misschien kijken wat het precies is ?
Reputatie 5
Badge +7
Ik kan op dit moment nog niet precies zien waar de kosten vandaan komen. Alleen dat het wel internet is geweest. Zou je ons een berichtje willen sturen als de factuur van de maand juli online is? Dit zal zijn rond de 15de van juli. Dan kijk ik heel graag met je mee.
Hi Jill, de factuur staat sinds vandaag online. Zou je aub willen meekijken? Het enige wat ik kan zien is €13.85 in Thailand wat we al wisten. Ik heb Ben al een tijd en heb heel wat reizen gemaakt maar nooit problemen gehad, omdat ik alles altijd netjes uitzet waaronder de data roaming. Er staat ook wat in Vietnam maar dat is €0? Ik zou hiervoor graag een vergoeding voor willen, want dit is natuurlijk absurd. Ik hoor het graag van je, groetjes, Beertje
Reputatie 5
Badge +12
Goed dat je een reminder stuurt nu je factuur online staat Beertje! In verband met de nieuwe privacywet heb ik jouw toestemming nodig om de factuur in te zien. Is dat goed?
Hai Wietske, ja heel graag 🙂! Thanks!
Reputatie 5
Badge +7
Hi Beertje! Ik zie dat er toch even contact geweest is met het mobiel netwerk in Thailand. Het is echt maar heel even geweest maar aangezien een MB op het Thaise netwerk 5 euro kost lopen de kosten razendsnel op. Wat natuurlijk onwijs vervelend is als je hier niet om hebt gevraagd. Ik heb een mail naar je verzonden met iets meer informatie!
Hai Jill, ik kan niet op je mail reageren bedankt voor de info! 😊
Reputatie 5
Badge +7
Graag gedaan! Ik wens je een fijne dag verder 😃

Reageer