Beantwoord

Kosten buitenland buiten Europa

• 22 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 289 keer bekeken

Hallo ben,
Ik heb op Curaçao 2 sms berichten van jullie gekregen, 80 en 100 procent gebruikt. Bedragen erbij, 12 en 15 euro. Nu krijg ik een rekening van €80,=. Normale €17,50 eraf dan hou ik €62,50 over. Dat is iets anders dan €15,= .... Hoe zit dat?.
Gr Henk.
icon

Beste antwoord door Rox 23 oktober 2017, 10:40

Ai Henk die kosten zijn niet mals, om even in te haken op Bram, de MB pauze werkt alleen binnen Nederland en Europa. Ik vermoed dat jij niet het juiste smsje hebt ontvangen door deze storing, het datalimiet voor internet buiten Europa is namelijk €60. Dit aangepast nadat de roaming kosten binnen de EU zijn komen te vervallen. Helaas zijn er in het SMS-bericht dat je hebt ontvangen nog de oude bedragen benoemd, mijn excuses hiervoor. De correcte kosten die jij buiten je bundel hebt zijn de kosten die ook in je belstatus staan vermeld, namelijk: € 59.99
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hoi Henk,

Balen dat je kosten hebt gemaakt buiten je normale bundel! Die kosten lopen altijd aardig in de papieren. Heb je MB Pauze niet ingeschakeld staan? Deze functie heeft Ben speciaal in het leven geroepen om mensen te behoeden voor extra kosten wanneer de bundel verbruikt is. Tip van mij: zet 'm aan.. 😉
Dat ik kosten buiten bundel heb gemaakt dat wist ik, ik zat buiten Europa, logisch dus. Ik krijg in dezelfde minuut 2 sms'jes die het hebben over 80% = €12,= en 100% €15,=. Daarna niets meer gebruikt tijdens die bundelperiode, zat immers op max ( 100% ). En dan hou je rekening met 15 euro overschrijding, geen 63 euro ! Toch een rekening voor die 100% t.w.v. €63,=
Gr. Henk
Reputatie 5
Badge +2
Vreemd. Ik hoop dat een moderator van Ben iets voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +7
Ai Henk die kosten zijn niet mals, om even in te haken op Bram, de MB pauze werkt alleen binnen Nederland en Europa. Ik vermoed dat jij niet het juiste smsje hebt ontvangen door deze storing, het datalimiet voor internet buiten Europa is namelijk €60. Dit aangepast nadat de roaming kosten binnen de EU zijn komen te vervallen. Helaas zijn er in het SMS-bericht dat je hebt ontvangen nog de oude bedragen benoemd, mijn excuses hiervoor. De correcte kosten die jij buiten je bundel hebt zijn de kosten die ook in je belstatus staan vermeld, namelijk: € 59.99
Reputatie 5
Badge +2
Het spijt mij Rox! Ik had iets beter moeten lezen
Reputatie 7
Badge +7
Dat geeft helemaal niks Bram! Het is fijn dat we van elkaar kunnen leren! 😃
Hallo Rox van Ben,
Ben blij dat het je spijt ..... koop ik echter weinig voor, wel een leer voor de volgende keer.
Je houd rekening met 15,= euri en moet 60 betalen, als dat in een winkel gebeurd leg ik het artikel terug, nu kun je er niets aan doen, even betalen meneer ....
Nu staat er onderin iets van 7,2 buitenlandbundel gebruikt, is dat MB /Euro of komt daar ook nog weer tig Euro over heen.
Persoonlijk denk ik het laatste.
Gr. Henk

Reageer