Beantwoord

Kosten buitenland terwijl roaming uitstaat

• 27 november 2017
  • 5 reacties
  • 483 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben buiten de EU, ik heb roaming uitgezet en mobiele data uitgezet. Ik gebruik alleen wifi en toch maak ik kosten buiten de bundel. Hoe kan dat
icon

Beste antwoord door Rox 27 november 2017, 15:12

Hoi jurenilze! Extra kosten zijn natuurlijk nooit een leuke verrassing, ik kan me daarom ook goed voorstellen dat je graag wil weten waar de kosten vandaan komen. Ik kan net als jij de specificatie van de gemaakte kosten pas inzien als de factuur is verschenen, als ik in het systeem kijk zie ik bij jouw belstatus totaal kosten buiten bundel: € 7.31, waarvan data: € 6.80. Jou simkaart verbind dus wel met een buitenlands netwerk. Zodra jouw factuur is verschenen kunnen we zien op welke momenten en waar dit precies is gebeurd.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi jurenilze! Extra kosten zijn natuurlijk nooit een leuke verrassing, ik kan me daarom ook goed voorstellen dat je graag wil weten waar de kosten vandaan komen. Ik kan net als jij de specificatie van de gemaakte kosten pas inzien als de factuur is verschenen, als ik in het systeem kijk zie ik bij jouw belstatus totaal kosten buiten bundel: € 7.31, waarvan data: € 6.80. Jou simkaart verbind dus wel met een buitenlands netwerk. Zodra jouw factuur is verschenen kunnen we zien op welke momenten en waar dit precies is gebeurd.
Nou factuur binnen, rare bedragen op vreemde tijdstippen. Terwijl gegevensroaming en mobiele data uit staan. 0 mb en toch betalen??
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen jurenilze! Ik ben meteen het systeem ingedoken en zie dat jouw simkaart toch mobiel internet heeft gebruik in Israël. Wat er door jouw simkaart en toestel is geregistreerd is leidend voor ons. De tijden die jij ziet staan op de factuur is niet de tijd dat het mobiele internet is gebruikt maar de tijd dat wij het verbruik door hebben gekregen van het gast netwerk.

Het verbruik heeft dus daadwerkelijk plaatsgevonden, jouw toestel heeft op verschillende momenten toch data verbruikt of verbinding gezocht met het netwerk.
Dat is dat toch raar....
Reputatie 5
Badge +6
Ik kan me voorstellen dat dit vraagtekens kan oproepen. Echter regristreert de simkaart enkel het gebruik van het telefoonnummer. Het kan zijn dat wanneer je in het buitenland gebruik maakt van een gastnetwerk het tijdstip van gebruik iets afwijkt van het daadwerkelijke tijdstip, maar het volume is altijd kloppend. Om hier meer inzage in te krijgen adviseren wij een verbruik applicatie te installeren. Hierdoor kun je zelf precies nagaan hoe dergelijke situaties ontstaan. Wegens privacy redenen mogen wij niet inzien aan wat voor websites, updates of applicaties de MB's opgaan. Kort gezegd: wij regristreren enkel verbruik.

Reageer