Beantwoord

Kosten in Marokko terwijl roaming uit staat

  • 24 January 2020
  • 7 reacties
  • 1471 keer bekeken

Hallo Ben, ik heb hetzelfde probleem als beschreven in jouw topic. Je bent alleen vergeten om te vertellen hoe we dit probleem kunnen voorkomen. Daarbij schrijf je in het vorig topic dat de simkaart van de eigenaar is, maar volgens mij gebruik ik de simkaart die van jullie is.

We hebben voor de volgende maand ons internetabonnement bij jullie helemaal opgezegd zodat we niet nog langer verrast kunnen worden. Jammer hoor dat dat zo moet!

De oplossing die de Ben assistent biedt, is niet te doen omdat we dan net zo goed ons mobieltje volledig uit moeten zetten (of zelfs simkaart verwijderen).

Omdat jullie al eerder gereageerd hebben op eenzelfde topic, zou het mooi zijn dat jullie hier proactief op reageren en dit meteen vermelden dat onze gemaakte kosten niet doorberekend worden.

Hopelijk kunnen jullie en ook anderen in deze community hier iets mee. Vooral de groeten uit een zonnig

icon

Beste antwoord door Romy 27 January 2020, 12:18

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Ben, zoals je aangeeft, kan ik geld over de maand januari terug krijgen. Ik heb echter even gewacht met te reageren om te zien hoe het deze maand gaat.

Zoals eerder vermeld heb ik het internet abonnement nog voor het eind van januari opgezegd. Dus verwacht ik ook geen kosten meer. En omdat roaming bij mij gewoon uit blijft staan kan er niets meer gebeuren toch?

Nu komt het vreemde: jullie krijgen het toch klaar om bij mij internetkosten te berekenen terwijl ik helemaal geen internet abonnement meer bij jullie heb. Het bedrag is weliswaar niet hoog, maar ik zie nu dat jullie niets doen aan mijn klacht.

Het gaat me niet simpelweg om het afkopen van die paar centen, maar wel dat jullie pro-actief iets doen zodat dit niet meer voor komt.

Als al uw klanten naar Marokko op vakantie gaan en het bij die paar centen laten zitten, dan wordt dat toch opgeteld een mooi bedrag.

Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan oplossen. Vriendelijke groeten uit een zonnig

Reputatie 5
Badge +9

Hi Martinus. Bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik heb de correctie voor je doorgevoerd voor januari en februari. Wanneer je geen internet abonnement hebt kun je in principe nog wel gebruik maken van het internet.

De MB pauze zorgt ervoor dat dit niet kan, maar deze is enkel van kracht binnen Nederland en de rest van de EU. Hierom kun je dus internetten mocht je jouw data roaming en mobiele gegevens aan hebben staan buiten de EU.

Echter is het niet de bedoeling dat er kosten worden gerekend wanneer dit niet het geval is. Hierom heb ik de kosten voor je vergoed! Daarnaast maken wij onze winst niet door dit soort taferelen, daar hoef je je geen zorgen om te maken. 

Hallo Romy, we zijn sinds 24 april terug uit Marokko gekomen.

 

Groeten,

Hallo Romy, je bent goed bezig! Om het nog beter te doen, regel je het ook meteen voor de maand maart en tot half april. Pas rond 17 april ben ik in Europa.

Jouw laatste opmerking over taferelen, reageer ik iet op.

Reputatie 5
Badge +9

Goedemiddag! Fijn dat je weer contact met me hebt opgenomen. Ik hoop dat je een mooie tijd hebt gehad in het buitenland. Ik zie dat de kosten inmiddels al zijn vergoed door mijn collega! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik dit graag.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Martinus,

 

Bedankt voor je compliment. Ik kan vooruit niets regelen omdat ik niet weet of jouw simkaart nog buiten de bundel kosten zal gaan maken. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor jou alles behalve handig is. Kun je mij een berichtje sturen wanneer je weer in Nederland bent? Dan zal ik het in orde maken voor de overige maanden. Mijn collega’s van de technische dienst zijn overigens wel bezig om dit probleem op te lossen, zodat dit in de toekomst niet meer gebeurd. 

Reputatie 5
Badge +9

Hi M.theunissen! Leuk dat je jouw vraag stelt via de community. En goed dat je hier contact over opneemt. Dit is altijd een lastige! Zodra jouw simkaart het mogelijk maakt om data te gebruiken in een land waar roamingskosten nog wel gelden (meestal buiten de EU) is dit inderdaad jouw verantwoordelijkheid, ondanks dat de simkaart door Ben geleverd is. Dit komt omdat wij geen invloed hebben op het gedrag van de gebruiker.

Ik snap wel dat het onhandig is om je toestel bijna uit te zetten om deze kosten te voorkomen, dat is niet fijn! Het uitzetten van jouw mobiele gegevens en data roaming zou genoeg moeten zijn! Daarnaast heb ik jouw verbruik even bekeken en zie ik inderdaad 92 cent buiten de bundel kosten. Deze zal ik voor je vergoeden zodra je mij een akkoord geeft dat het inderdaad deze kosten betrof.

Ik hoop dat je je hiermee geholpen voelt, mocht je nog met vragen zitten of dat ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik dat natuurlijk graag! Voor nu wens ik je in ieder geval een fijne maandag.

Reageer