Beantwoord

langer dan 4 maanden in Spanje= data problemen?

• 5 februari 2018
  • 3 reacties
  • 223 keer bekeken

wij zijn ons aan het oriënteren op eenmalige lang verblijf van ca 10 mdn in Spanje. Willen natuurlijk graag dat BEN met ons mee gaat en hem net zo als thuis gebruiken ( hebben beide een abonnement) Nu is data roaming in de EU het zelfde als in Nederland. Wij maken thuis onze bundels echt nooit op. Dat zal in Spanje zeker ook niet gebeuren, maar we maken dus wel langer als 4 maanden gebruik van het spaanse netwerk. Is daar een coulance regeling voor of moeten we nu echt naar 4 mnd gaan betalen?!!! want dan vrees ik dat Ben niet mee mag naar spanje
icon

Beste antwoord door Rox 6 februari 2018, 09:23

Hoi louwerswendy! Wat heerlijk dat jullie voor zo een lange periode naar Spanje gaan #Benjaloers In dit geval zijn wij gebonden aan de regels die het Europese hof heeft vast gesteld. Deze hebben besloten dat jij je simkaart niet langer dan 4 maanden achtereen mag gebruiken in het buitenland. Dit om te voorkomen dat mensen uit Nederland bijvoorbeeld in Polen een supergoedkoop abonnement aanschaffen. Dit zou natuurlijk niet eerlijk voor de providers.

Na 4 maanden zullen de kosten voor gebruik in zone 1 in rekening worden gebracht, dit is 6 cent per belminuut en MB en 2 cent per verstuurde sms. Hoewel Ben natuurlijk heel erg graag meegaat naar de Spaanse zon mogen wij hier geen uitzondering op maken 😞
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi louwerswendy! Wat heerlijk dat jullie voor zo een lange periode naar Spanje gaan #Benjaloers In dit geval zijn wij gebonden aan de regels die het Europese hof heeft vast gesteld. Deze hebben besloten dat jij je simkaart niet langer dan 4 maanden achtereen mag gebruiken in het buitenland. Dit om te voorkomen dat mensen uit Nederland bijvoorbeeld in Polen een supergoedkoop abonnement aanschaffen. Dit zou natuurlijk niet eerlijk voor de providers.

Na 4 maanden zullen de kosten voor gebruik in zone 1 in rekening worden gebracht, dit is 6 cent per belminuut en MB en 2 cent per verstuurde sms. Hoewel Ben natuurlijk heel erg graag meegaat naar de Spaanse zon mogen wij hier geen uitzondering op maken 😞
Dan kan ik dus beter na 4mnd mijn bundel aanpassen / verlagen. Zo goedkoop mogelijk dat alleen mijn nummer blijft bestaan met zo'n min mogelijk kosten? Aangezien ik dus 6mnd geen gebruik kan maken van de bundel? Wat is jullie advies?
Reputatie 7
Badge +7
Als jij gebruik maakt van een maandelijks opzegbaar abonnement dan zou ik inderdaad adviseren om jouw Ben abonnement te minimaliseren en een lokale Spaanse simkaart aan te schaffen, zo blijf jij toch volledig bereikbaar voor je vrienden en familie zonder dat jij hier hoge kosten voor moet maken.

Reageer