Beantwoord

Mijn simkaart werkt helemaal niet in t buitenland

• 5 september 2017
  • 7 reacties
  • 647 keer bekeken

Voor de 2de keer in Duitsland sinds mijn abonnement eind juli en weer kan ik helemaal niks, alleen 112 bellen. Na eerste keer contact hierover te hebben gehad werd er gezegd dat ze de boel gereset hadden en dat t nu weer zou werken. Niet dus! Ik krijg helemaal geen andere netwerkproviders te zien. En ja, ik weet van de roaming. En heb toen ik t via de wifi van iemand anders probeerde de melding gekregen dat mijn simkaart ongeschikt is. Aangezien ik dit abonnement speciaal voor t buitenland gekocht heb, en zelfs 100 euro vooruit betaald omdat dan alles direct in zou gaan, voel ik me knap belazerd. En wil ik nu gewoon n werkend product, aangezien jullie nu in gebreke blijven. Aangezien ik nu bij een wifi punt sta, heb ik voor t eerst in 6 dagen weer contact. Zou zeer wenselijk zijn als ik de resterende dagen nog kan bellen, internetten en sms-en. Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door Rox 6 september 2017, 13:46

Hoi youetta1962, balen dat jouw simkaart geen verbinding kan maken met een buitenlands netwerk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier absoluut niet blij mee bent, zeker niet omdat jij een voorschot betaling hebt gedaan. Ik zie dat mijn collega inderdaad de instellingen heeft gereset maar vervolgens de roaming niet meer heeft aangezet. Ik heb dit zojuist gedaan. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken en zul jij zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van jouw Ben simkaart in Duitsland.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi youetta1962, balen dat jouw simkaart geen verbinding kan maken met een buitenlands netwerk. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier absoluut niet blij mee bent, zeker niet omdat jij een voorschot betaling hebt gedaan. Ik zie dat mijn collega inderdaad de instellingen heeft gereset maar vervolgens de roaming niet meer heeft aangezet. Ik heb dit zojuist gedaan. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken en zul jij zonder problemen gebruik moeten kunnen maken van jouw Ben simkaart in Duitsland.
Hoi Rox, bedankt voor je reactie. Ik kan nu weer bellen en sms-en, maar internet doet t nog niet. Roaming staat aan, vliegtuigmodus uit. Ik krijg ook bij roaming 02 DE, en bij mijn medereizigers werkt t wel gewoon. Nog een idee waar het nu aan kan liggen? Groetjes, youetta1962
Reputatie 7
Badge +7
Hmm dat is goede vraag youetta1962, fijn dat je inmiddels kunt bellen en smsen! Kun je mij laten weten in welk land je je bevind, welke mobiele telefoon je gebruikt en met welk gastnetwerk je verbonden bent?
Hoi, ik ben in Duitsland, aan de Moezel. Mijn telefoon is een Samsung J7 2016 en het gastnetwerk is 02-DE. We gaan vandaag weer verder naar een camperplaats (sta nu op ern camping met wifi) en ik heb dan meestal geen wifi. Ik zie je reactie dan misschien later. Groetjes, youetta1962
Reputatie 7
Badge +7
Yes, dankjewel voor het sturen van de informatie. Wat supertof dat jullie lekker door Duitsland aan het trekken zijn! Heb jij de mogelijkheid om handmatig het netwerk om te zetten naar T-Mobile? Je kunt in Duitsland van verschillende gast netwerken verbinden maar niet op alle netwerken zijn alle functionaliteiten beschikbaar.Via T-Mobile zou je van alle functionaliteiten gebruik moeten kunnen maken.
Hoi Rox,
Ik kan niet wisselen, ik krijg alleen 02-DE
Maar ik ben nu aangekomen op n nieuwe staanplek en het internet werkt hier. Ik heb verder niets gedaan dus ik heb geen idee waarom t nu wel werkt maar ben er in ieder geval wel blij mee. Ik hoop dat t zo blijft! Bedankt voor je hulp
Reputatie 7
Badge +7
Aaah fijn dat je veilig bent aangekomen op de nieuwe bestelling én dat je internet hebt! Het kan zijn dat op de vorige locatie het gastnetwerk geen 3G of 4G functie aanbood. In het buitenland zijn we afhankelijk van de netwerken van andere aanbieders en soms kiezen ze ervoor om niet alles beschikbaar te maken voor de 'gasten'. Vet stom natuurlijk. Ik hoop dat je de rest van de reis met internet kan doorbrengen!

Reageer