Beantwoord

Niet mogelijk om te bellen vanuit griekenland

  • 4 July 2021
  • 6 reacties
  • 2127 keer bekeken

Hi,

 

Zowel mijn vriend (zit ook bij Ben) als ik kunnen beide niet bellen op onze vakantie in Griekenland. We hebben al alle dingen geprobeerd zoals eerder genoemd (uit aan, data roaming etc). Zou dit aub kunnen worden opgelost?

 

Groeten Dominique 

icon

Beste antwoord door Jolijn 6 September 2021, 10:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Dominique! Wat onhandig dat je hier ook problemen mee ervaart. Het is een bekend probleem dat mijn klanten in Griekenland niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Dit heeft te maken met een storing in Griekenland. Wat wel meestal helpt is handmatig een ander netwerk kiezen. 

Dag, Ondanks alle aanwijzingen van de chatbot (roaming aan en uit, vliegtuig modus aan en uit, handmatig provider kiezen etc.) lukt het niet om te bellen of gebeld te worden vanuit Griekenland. Is het mogelijk persoonlijk advies/ hulp hierbij te krijgen - bij voorkeur via de mail of whatsapp?

Groet Paula

 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Paula!

Als je het liefst via de mail of via chat contact wilt hebben, kun je de mogelijkheden voor het contactformulier en de chat vinden via deze link. Whatsapp support bieden wij helaas niet aan.

Ik help je echter ook graag verder via dit topic. Wat wij hebben gemerkt is dat bellen / gebeld worden niet lekker ondersteund wordt door lokale providers in Griekenland. Dit komt door de providers daar, wat voor ons niet aan te passen is. Wat er wel is opgevallen is dat je de meeste kans hebt om wel te kunnen bellen / gebeld worden als je jouw provider instelt op WIND. Hopelijk biedt dit toch een oplossing! Het kan ook zijn dat je je toestel even moet herstarten nadat je de telefoon handmatig op een provider hebt gezet.

Dag Jolijn, bedankt voor de reactie. Het nadeel van het contact formulier is dat het antwoord een paar dagen kan duren (volgens de site). De chatbot heeft standaard antwoorden - allemaal uitgeprobeerd - maar zonder succes. Het is nu toch nog gelukt, maar onduidelijk is wat heeft geholpen : de sim- kaart er uit gehaald en weer terug geplaatst, 100 meter verder de 3 verschillende providers (cosmoto, wind en Vodafone) weer eens geprobeerd. Vodafone bleek te werken op Kreta. Toch nog gelukt…

Groeten van Paula.

Ja hoor ook ik kan niet bellen of gebeld worden van alles al geprobeerd maar niet dus . Wel internetten Help

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @g.krul! Dat is niet fijn. Ik kan me voorstellen dat je hulp nodig hebt. Alleen wordt dit een beetje lastig omdat de gastprovider een storing heeft. Wij kunnen dit niet oplossen vanuit Ben. Je zou de bovenstaande tips nogmaals kunnen volgen maar verder kan ik niet veel voor je betekenen. 

Reageer