Nieuwe roamingtarieven op 13 juni 2017 maar toch buiten de bundel kosten op IkBen. Wat nu?

  • 13 juni 2017
  • 14 reacties
  • 1150 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Oud-moderator
  • 4432 reacties
Op 13 juni 2017 zijn de nieuwe roamingtarieven live gegaan in de EU. Toch horen we van een aantal klanten dat zij buiten de bundel kosten zien voor gebruik in het buitenland vanaf die datum.

Dat is even schrikken natuurlijk. Je gaat er immers vanuit dat je nu je simkaart kunt gebruiken zoals je dat gewend bent in Nederland! Ik leg graag uit hoe dit komt. Er zit vaak vertraging in het aanleveren van de bel/sms en internet gegevens vanaf een buitenlands netwerk. Soms kan het wel een week duren voordat bel/sms en internetgegevens van een buitenlands netwerk worden ontvangen. Hierdoor kan de indruk ontstaan dat er in een EU land toch kosten in rekening worden gebracht na 13 juni 2017. Op je factuur zul je terug zien dat dit kosten zijn die voor 13 Juni zijn gemaakt.

Bijvoorbeeld, je hebt op 12 Juni in België 12 minuten gebeld en 20MB internet gebruikt. Dit kost samen €1,92. Omdat er een vertraging zit in het verwerken van de gegevens zijn deze kosten pas op 13 of 14 juni zichtbaar in de belstatus op IkBen. Op je factuur zul je zien dat de kosten echt op de 12e zijn gemaakt.

Mocht je nu in juli je factuur ontvangen en je ziet dat er toch onterecht kosten in rekening zijn gebracht voor gebruik in de EU na 13 juni, laat het ons dan weten dan zullen we dit corrigeren!

14 reacties

Ik hen vandaag gebeld naar bulgarije en belgie en nu moet ik 23 euro betalen wat nu
Reputatie 7
Badge +7
Ik hen vandaag gebeld naar bulgarije en belgie en nu moet ik 23 euro betalen wat nu

Dat komt omdat het bellen van Nederland naar het buitenland nog steeds geld kost, stephanieandkayligh. Dit is geen roaming omdat je bent verbonden met het thuisnetwerk. In het topic over roamingtarieven kun je er alles over lezen.
Hee,

Ik heb gegevingsroaming aanstaan en zit nu in het buitenland. Ik zie wel kosten buiten mijn bundel verschijnen voor data. Hoe zit dat? Verdwijnen deze kosten bij mijn factuur of zijn dit kosten die er bijkomen?
Reputatie 6
Badge +8
Hee,

Ik heb gegevingsroaming aanstaan en zit nu in het buitenland. Ik zie wel kosten buiten mijn bundel verschijnen voor data. Hoe zit dat? Verdwijnen deze kosten bij mijn factuur of zijn dit kosten die er bijkomen?


Hoi Arjen, dat is niet de bedoeling! In dit topic lees je hoe deze kosten zijn ontstaan en wat wij eraan doen.
Hee,

Ik heb gegevingsroaming aanstaan en zit nu in het buitenland. Ik zie wel kosten buiten mijn bundel verschijnen voor data. Hoe zit dat? Verdwijnen deze kosten bij mijn factuur of zijn dit kosten die er bijkomen?


Hoi Arjen, dat is niet de bedoeling! In dit topic lees je hoe deze kosten zijn ontstaan en wat wij eraan doen.


Hee Angelique,

Bedankt voor je reactie. Voor zover ik het begrijp worden de kosten die nu dus als buiten mijn bundel staan weggehaald als het is opgelost?

Groetjes,

Arjen
Reputatie 6
Badge +8
Hee,

Ik heb gegevingsroaming aanstaan en zit nu in het buitenland. Ik zie wel kosten buiten mijn bundel verschijnen voor data. Hoe zit dat? Verdwijnen deze kosten bij mijn factuur of zijn dit kosten die er bijkomen?


Hoi Arjen, dat is niet de bedoeling! In dit topic lees je hoe deze kosten zijn ontstaan en wat wij eraan doen.


Hee Angelique,

Bedankt voor je reactie. Voor zover ik het begrijp worden de kosten die nu dus als buiten mijn bundel staan weggehaald als het is opgelost?

Groetjes,

Arjen


Klopt helemaal, Arjen! Als je de kosten op de factuur tot aan 2500 MB in rekening gebracht ziet staan, trek dan even aan de bel als de factuur er is.
Beste allemaal,

Het is toch buitengewoon storend dat je dankzij de initiatieven van het Europees Parlement nu binnen je bundel van Valetta (Malta) naar Kiruna in Zweden kunt telefoneren, ik herhaal zonder extra kosten, maar als je van Winschoten naar Leer belt, dus vanuit Nederland naar Duitsland, krijg je opeens met extra kosten te maken. Dit is toch ook Europa. Politiek en cultureel gezien is de afschaffing van de roaming kosten slechts een halfslachtige oplossing.
Wanneer biedt BEN een contract aan die dit soort ongein beëindigt? T-Mobile kan het toch ook.

Groetend ...
Hallo Ben.
Ik zie op mijn factuur toch echt bij 13 juni een bedrag van € 4,04 staan, kosten buitenland. Graag reactie hoe dit gecorrigeerd kan worden.
Reputatie 7
Badge +7
Beste allemaal,

Het is toch buitengewoon storend dat je dankzij de initiatieven van het Europees Parlement nu binnen je bundel van Valetta (Malta) naar Kiruna in Zweden kunt telefoneren, ik herhaal zonder extra kosten, maar als je van Winschoten naar Leer belt, dus vanuit Nederland naar Duitsland, krijg je opeens met extra kosten te maken. Dit is toch ook Europa. Politiek en cultureel gezien is de afschaffing van de roaming kosten slechts een halfslachtige oplossing.
Wanneer biedt BEN een contract aan die dit soort ongein beëindigt? T-Mobile kan het toch ook.

Groetend ...


Ben houdt zich aan de afspraken die door het Europese hof zijn gemaakt. Waarom dit T-mobile dit wel doet en Ben niet is omdat Ben een minimalistsiche budget aanbieder is die zich focust op het verbruik binnen Nederland.

Hallo Ben.
Ik zie op mijn factuur toch echt bij 13 juni een bedrag van € 4,04 staan, kosten buitenland. Graag reactie hoe dit gecorrigeerd kan worden.


Om te beginnen heb ik je gebruikersnaam aangepast, dit was je telefoonnummer. Dit is in strijd met onze huisregels. De extra kosten op jouw factuur zijn voor data verbruik in Spanje voodat de nieuwe roaming regels van start zijn gegaan.
Dag Ben,

Momenteel zit ik in Schotland (sinds twee weken). Tot mijn verbazing staat er dat ik €12,40 aan datakosten buiten mijn bundel heb. Mijn bundel is nog lang niet op en Schotland (UK) valt gewoon binnen de EU. Enig idee hoe dit komt?

Alvast bedankt.
Jochem
Reputatie 7
Badge +7
Dag Ben,

Momenteel zit ik in Schotland (sinds twee weken). Tot mijn verbazing staat er dat ik €12,40 aan datakosten buiten mijn bundel heb. Mijn bundel is nog lang niet op en Schotland (UK) valt gewoon binnen de EU. Enig idee hoe dit komt?

Alvast bedankt.
Jochem


Dat is een hele goede vraag Jochem! Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van de extra kosten en ook graag wil weten waar ze vandaag komen. Net als jij kan ik de specificatie van de gemaakte kosten pas inzien op het moment dat de factuur is verschenen. Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen op dit moment is dat de kosten zijn ontstaan door het gebruik van data. Om zeker te weten wat er is gebeurd moet we dus echt de factuur over de maand september afwachten.
Er zijn in oktober kosten (Ong 23 euro) voor data gebruik in engeland in rekening gebracht. Volgens mij is dit onterecht. Kunt u dit voor mij nakijken? Mvg, Amber


Op 13 juni 2017 zijn de nieuwe roamingtarieven live gegaan in de EU. Toch horen we van een aantal klanten dat zij buiten de bundel kosten zien voor gebruik in het buitenland vanaf die datum.

Dat is even schrikken natuurlijk. Je gaat er immers vanuit dat je nu je simkaart kunt gebruiken zoals je dat gewend bent in Nederland! Ik leg graag uit hoe dit komt. Er zit vaak vertraging in het aanleveren van de bel/sms en internet gegevens vanaf een buitenlands netwerk. Soms kan het wel een week duren voordat bel/sms en internetgegevens van een buitenlands netwerk worden ontvangen. Hierdoor kan de indruk ontstaan dat er in een EU land toch kosten in rekening worden gebracht na 13 juni 2017. Op je factuur zul je terug zien dat dit kosten zijn die voor 13 Juni zijn gemaakt.

Bijvoorbeeld, je hebt op 12 Juni in België 12 minuten gebeld en 20MB internet gebruikt. Dit kost samen €1,92. Omdat er een vertraging zit in het verwerken van de gegevens zijn deze kosten pas op 13 of 14 juni zichtbaar in de belstatus op IkBen. Op je factuur zul je zien dat de kosten echt op de 12e zijn gemaakt.

Mocht je nu in juli je factuur ontvangen en je ziet dat er toch onterecht kosten in rekening zijn gebracht voor gebruik in de EU na 13 juni, laat het ons dan weten dan zullen we dit corrigeren!
Reputatie 7
Badge +7
Er zijn in oktober kosten (Ong 23 euro) voor data gebruik in engeland in rekening gebracht. Volgens mij is dit onterecht. Kunt u dit voor mij nakijken? Mvg, Amber

Ohjeetje Amber, dat moet schrikken zijn geweest toen jij je factuur ontving! Ik heb de factuur er meteen bijgepakt en ben naar de laatste pagina gescrollt waar de specificatie terug te vinden is. Hier zie ik dat de kosten niet in Engeland zijn gemaakt maar op de boot, op zee staan geen masten je maakt op dat moment gebruik van de satelliet, op jouw factuur zie je dit terug als Maritiem. Meer daarover kun je ook lezen in dit topic over de nieuwe roaming afspraken. Mocht je geen smsje hebben ontvangen met de tarief informatie van het maritiem netwerk neem dan contact op met de klantenservice, dan kunnen zij dit verder onderzoeken voor je!

Reageer