Beantwoord

Ondanks blokkade toch hoge kosten buitenland

• 16 november 2017
  • 4 reacties
  • 95 keer bekeken

Goedemorgen Rox,

In navolging van deze vraag: https://forum.ben.nl/buitenland-51/ondanks-blokkade-toch-hoge-kosten-buitenland-16298/index1.html#post39039

Bedankt voor het checken van de mogelijkheden bij jullie financiële afdeling. Je snapt misschien dat ik het niet eens ben met deze beslissing, aangezien ik vorig jaar nog netjes een mailtje van jullie kreeg waarin vermeld werd dat jullie bij 15€ dataverbruik in het buitenland de kraan dicht gaat. Voor jullie wijziging hiervan naar 60€ heb ik nooit zo'n attent mailtje mogen ontvangen. (mocht dit wel zo zijn, hoor ik dit uiteraard graag)

Daarnaast is het zo dat ik uit ben gegaan van een blokkade bij 15€, en ik om die reden in november (toen ik ook nog in het buitenland was) niets gedaan heb aan mijn verbruik, in de veronderstelling dat er bij 15€ een blokkade op zou treden.

Ik heb de factuur voor november nog niet gekregen, maar zie in mijn account wel dat hier weer 60€ buiten de bundel is gevallen.

Als ik een bericht had gekregen dat ik 60€ aan kosten buiten de bundel heb gemaakt, had ik mijn roaming nooit meer aangezet.

Het lijkt mij toch dat ik als klant niet de dupe hoef te zijn van jullie gebrekkige communicatie of fouten in berichten?

Groet,
Boudewijn
icon

Beste antwoord door Angelique 16 november 2017, 10:35

Hoi Boudewijn, ik snap heel goed dat je niet blij bent met de eventuele kosten na het verhogen van het datalimiet. Wij doen er alles aan om iedereen zo goed mogelijk verder te helpen met zijn of haar vraag, net als die van jou. Mijn collega Rox heeft alles op alles gezet om iets voor jou te kunnen betekenen hierin, want wij begrijpen ook dat niemand zit te wachten op hoge kosten! Zoals in het vorige topic is te lezen mocht het gesmeek van mijn collega Rox niet baten. De financiele afdeling heeft echter het besluit genomen om niets aan de kosten te kunnen doen. Dit spijt ons enorm. Als wij jou hierin verder hadden kunnen helpen, dan hadden wij dit met alle liefde gedaan.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Boudewijn, ik snap heel goed dat je niet blij bent met de eventuele kosten na het verhogen van het datalimiet. Wij doen er alles aan om iedereen zo goed mogelijk verder te helpen met zijn of haar vraag, net als die van jou. Mijn collega Rox heeft alles op alles gezet om iets voor jou te kunnen betekenen hierin, want wij begrijpen ook dat niemand zit te wachten op hoge kosten! Zoals in het vorige topic is te lezen mocht het gesmeek van mijn collega Rox niet baten. De financiele afdeling heeft echter het besluit genomen om niets aan de kosten te kunnen doen. Dit spijt ons enorm. Als wij jou hierin verder hadden kunnen helpen, dan hadden wij dit met alle liefde gedaan.
Goedemiddag Angelique,

Superfijn dat je collega Rox zo haar best heeft gedaan. Je zult snappen dat ik niet zo blij ben met de uitkomst van haar gesmeek.

Los daarvan heeft Rox alleen gesmeekt voor mijn factuur van oktober, terwijl mijn factuur van november nu ook dramatisch uit dreigt te pakken vanwege jullie foutieve sms. Ik vertrouw erop dat jullie financiële afdeling wel inziet dat dit verbruik komt door jullie sms, en dat hier verder niet om gesmeekt hoeft te worden, toch?

Groet,
Boudewijn
Goedemorgen Angelique,

Ik zou graag nog antwoord krijgen op bovenstaande vragen.

1. Wanneer heeft Ben mij laten weten dat de blokkade voor datagebruik in het buitenland is verhoogd naar 60 euro ipv 15 euro, net zoals Ben dat keurig deed in de email van 26-5-2016 (Je datakosten onder controle in het buitenland, met de mooie titel "Ben beschermd tegen hoge kosten op reis")

2. Ben suggereert dat het enkel een foutje in het sms-bericht is geweest en dat de kosten wel zijn gemaakt. Afgezien van het feit dat ik, zoals hierboven aangegeven, vind dat Ben mij had moeten informeren over deze stijging op dezelfde manier als in genoemde mail (en wijs me er gerust op, mocht deze wel verstuurd zijn), heb ik mijn roaminggedrag in november niet aangepast vanwege de informatie in jullie foutieve bericht. In mijn factuur van november staat me dus weer 60 euro extra te wachten, wat ik nooit had toegestaan als jullie me de juiste info hadden gestuurd.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Boudewijn
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Boudewijn, zoals we al hebben aangegeven snappen we heel erg goed dat je baalt van de kosten. Echter kunnen wij jou via het forum geen andere informatie geven dan die wij jou al verstrekt hebben. We zullen hierbij dan ook jouw topic nogmaals afsluiten. Als je meer informatie over deze kwestie wil ontvangen is ons advies om contact op te nemen met de klantenservice via Facebook, Twitter of het contactformulier.