Beantwoord

Opeens geen verbinding meer in het buitenland

• 30 December 2017
  • 6 reacties
  • 465 keer bekeken

Is er een storing bij Ben?
sinds gisteren kan niet bellen/ interneten in het buitenland.
icon

Beste antwoord door Parastoe 3 January 2018, 21:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Parastoe, oei! Dat is niet handig.. Had je hiervoor ook problemen met verbinding in het buitenland? Als je in het buitenland bent maak je gebruik van de beschikbare masten van dat land. Het kan zijn dat de desbetreffende mast een storing heeft, alleen heb ik daar geen inzicht in.. Zou je kunnen vertellen in welk land je bent en met welke provider je bent verbonden? Heb je ook al geprobeerd te verbinden met een ander netwerk of je toestel te herstarten?
Hi Angelique,Ik ben in Torreveiaje(Spanje) al 3 dagen. Dit probleem had ik daarvoor niet.Maar sinds gisterenmiddag heb ik geen bereik.
Gekke is dat ik wel wifi kan gebruiken.
Ik heb alles geprobeerd zoals simkaart eruit halen, mobiel opnieuw starten.
Ik kan geen andere netwerk gebruiken, want krijg ik melding dat mijn simkaart het niet toelaat.
Het is heel erg vervelend als ik bij oud&nieuw niet met mijn familie in Nederland kan bellen.
Gr,
Parastoe
Reputatie 6
Badge +8
Dank je wel voor alle informatie, Parastoe. Ik kan heel goed begrijpen dat dit probleem onwijs onhandig en vervelend is! Ik zou graag verder voor je willen uitzoeken hoe het zou kunnen komen dat er geen verbinding mogelijk is. Om het een en ander uit te zoeken heb ik een aantal gegevens van je nodig. Zou je een privébericht willen sturen naar het moderator account met jouw mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum?
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het sturen van de gevraagde gegevens. Gelukkig kom ik geen vreemde dingen tegen die ervoor zouden zorgen dat jij geen verbinding zou kunnen maken met een van de beschikbare netwerken in het buitenland. Voor de zekerheid heb ik de simkaart een reset gegeven. Wil jij je telefoon over enkele minuten herstarten zodat de simkaart de reset kan verwerken? Lukt het hierna (nog) niet om verbinding te maken, controleer dan of de dataroaming wel ingeschakeld staat op je toestel. Door hier te klikken lees je hoe jij de dataroaming kunt inschakelen.

Lukt het hierna niet om verbinding te maken? Neem dan dit topic door.
He he, ik heb zelf het probleem opgelost. Ik had paar dagen geen netwerk in het buitenland(Spanje).Ga naar de instelling- verbindingen-mobielnetwerken-netwerkoperators-kies de operators één bij één. Je krijg een melding dat je simkaart kan geen verbinding maken.ga door met het kiezen van de netwerkeroprators tot je met een van hen wel kan verbinding maken. In mijn geval in Spanje kon ik met moviestar+Ben nl met netwerk verbinding maken.
Reputatie 6
Badge +8
Wat fijn dat je zelf de oplossing hebt gevonden, Parastoe! Ik wens je nog heel veel plezier toe in Spanje.

Reageer