Beantwoord

roaming in Dubai is duur

• 26 maart 2018
  • 6 reacties
  • 1408 keer bekeken

Vorige week ben ik voor 3 dagen naar Dubai geweest.Daar kwam ik tot de ontdekking dat de prijs voor gebruik van roaming daar niet zomaar wat duurder is, maar EXTREEM duur. Het is voor BEN op geen een manier goed te praten dat roaming daar 5EURO per MB kost! Dat is gewoon absurd! Een film van 1Gb bekijken zou 5000Euro gekost hebben dan?

Of ik kan het niet vinden, maar buiten dat het al absurd is dat het 5Euro per Mb kost binnen je normale abonnement, is het ook een schande dat BEN geen alternatief data pakket oid heeft voor gebruik in zone 3.

Aangezien ik veel reis en toch wel regelmatig in zone 3 kom, ben ik genoodzaakt over te stappen naar een provider die me er wel in kan voorzien of dat iemand me weet te vertellen dat er binnen BEN een oplossing voor is.
icon

Beste antwoord door Johrick 26 maart 2018, 21:16

Hi Horticraftholland,

Dubai?! Gaaf! Die staat op mijn bucktlist! Heb je tips voor plekken waar ik daar heen moet gaan?

Over je vraag: Ben bied helaas geen buitelandse bundels aan.. Ben staat immers ook voor het goedkoopste van het goedkoopste 😉

Meer informatie over de kosten etc. in het buitenland vind je hier: https://www.ben.nl/buitenland

Mocht je over willen stappen naar een eventuele andere provider raad ik je aan om naar T-Mobile te gaan (de grote zus van Ben!) Je kan namelijk daar een Travel en Surf pas aanvragen! (https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf)

Ik hoop dat ik je heb geholpen en dat je over meer informatie beschikt, mocht je nog vragen hebben let me know! #Benervoorjou!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Hi Horticraftholland,

Dubai?! Gaaf! Die staat op mijn bucktlist! Heb je tips voor plekken waar ik daar heen moet gaan?

Over je vraag: Ben bied helaas geen buitelandse bundels aan.. Ben staat immers ook voor het goedkoopste van het goedkoopste 😉

Meer informatie over de kosten etc. in het buitenland vind je hier: https://www.ben.nl/buitenland

Mocht je over willen stappen naar een eventuele andere provider raad ik je aan om naar T-Mobile te gaan (de grote zus van Ben!) Je kan namelijk daar een Travel en Surf pas aanvragen! (https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf)

Ik hoop dat ik je heb geholpen en dat je over meer informatie beschikt, mocht je nog vragen hebben let me know! #Benervoorjou!
sorry maar het is dan juist precies andersom Johrick. Ben staat dan voor het duurste van het duurste op gebied van roaming. Als je gezegd zou hebben, Ben is een budget provider voor binnenlands gebruik, maar voorziet totaal niet in de behoefte van verreizende gebruikers, dan zou het kloppen...

Dat er geen soort gelijk iets is zoals de Travel en Surf pas van T-Mobile is al erg, maar het is ronduit belachelijk dat via je gewone data bundel 5EURO per Mb in Dubai kost. Even goed lezen... 5EURO per Mb! Je mag wereldwijd overal gaan zoeken in welke vorm van telecommunicatie dan ook. Of het nu satelliet internet is of internet in het duurste hotel of locatie ter wereld, je zal letterlijk niks duurders vinden dan dit! Ben spant de kroon met 5EURO per Mb!

Ik kan best begrijpen dat de marketing strategie van Ben binnenlands telecommunicatie is, maar 5EURO per Mb is letterlijk extreme oplichting.

Als je in zone 3 genoodzaakt bent je internet even te moeten gebruiken, dan wordt je letterlijk geripped door Ben.

Sorry maar dit is op geen enkele manier goed te praten. Ik zal zeker overstappen en Ben krijgt van mij de koude douche!
Reputatie 6
Badge +4
Heey Hortycraftholland.

Wat minder fel kan best hoor.
Wist je dat een provider afhankelijk is van de prijs die gevraagd wordt bij roaming buiten de EU van de roamingpartner? Wist je dat er ook een provider is die voor de Verenigde Arabische Emiraten €10,- per MB vraagt? Wist je dat roaming buiten de EU altijd behoorlijk veel kost en wist je dat een lokale sim vaak veel gunstiger is?
Wist je dat een controle altijd gunstig is voordat je iets zegt dat anders kan zijn?

Wist je dat qua buitenland (roaming)prijzen jij ook weleens pech kunt hebben en een koude douche kunt treffen?

Ik kan best begrijpen dat de marketing strategie van Ben binnenlands telecommunicatie is, maar 5EURO per Mb is letterlijk extreme oplichting.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oplichting

Je gaat wel erg ver in je woordkeuze, vindt je dat zelf ook niet?
Reputatie 7
Badge +7
Goedemorgen horticraftholland, ik kan me heel erg goed voorstellen dat je behoorlijk schrikt voor de kosten van het gebruik in Dubai, en snap dus ook dat de frustratie op dit moment erg hoog is! Echter Ben heeft geen geheimen dus je had dit van te voren ook kunnen inzien op de buitelandpagina en op pagina 5 van de tarievenlijst. . Wat Johrick en Snoeshaantje aangeven klopt allebei. Ben is een budgetaanbieder, hierdoor focussen wij ons alleen op het gebruik binnen Nederland en Europa en bieden wij geen speciale buitenland bundels aan. Voor iemand zoals jij die veel intercontinentaal reist is dat natuurlijk onhandig en onvoordelig en zoals Johrick aangeeft kun je in dit geval het beste overstappen naar onze grote zus T-Mobile, zo blijf je gebruik maken van het best geteste netwerk van Nederland en ben je ook in het buitenland voordeliger uit.

Wat Snoeshaantje uitlegt klopt op, de kosten die worden berekend in het buitenland zijn opgemaakt aan de hand van de kosten die Ben aan een provider moet afdragen voor gebruik van het gastnetwerk. Dit is ook de reden waarom Turkije en Zwitserland niet binnen Zone EU vallen bij ons. Omdat Ben een budget aanbieder is, is het voor ons veel te duur om het verbruik van de klanten uit eigen zak te betalen. Hierdoor worden de volledige kosten aan de klant berekend en kunnen wij binnen Nederland en de EU supervoordelig blijven.

Als jij vaker voor langere tijd in een bepaald land blijft is het altijd voordeliger om lokaal een simkaart aan te schaffen, dan maak je namelijk gebruik van de lokale tarieven en op de lange termijn scheelt dat een hoop geld.
Reputatie 6
Badge +4
Wist je dat wanneer je googled op Ben dat je dan o.a. ziet staan dat (Wikipedia) T-mobile de moederorganisatie is? Je zou dan denken dat Ben een dochtertje is (of eigenlijk een zoontje).

😃
Hoe je het wendt of keert, er zou een oplossing hiervoor gevonden moeten worden, aangezien 5Euro per Mb echt onacceptabel is. Ik ben dan wel erg benieuwd hoe die kosten van de roaming partner opgebouwd is en hoe die tot stand komt, aangezien in 2018 de telecommunicatie infrastructuur wereldwijd en zeker in westerste landen en high tech landen zoals Dubai uitermate goed zijn.

Zelf ook in verleden in de telecommunicatie gezeten dus weet er wel een beetje wat van af en hoe contracten etc tot stand komen. Echter kan ik niet zien hoe het mogelijk is dat de kosten zo hoog zouden moeten zijn dat de retail prijs voor de klant 5Euro per Mb moet zijn om de kosten te kunnen dekken. Maar goed, als dat dan echt zo zou zijn, laat dan bv voor dit soort landen roaming automatisch uit en als de klant dan toch wilt gebruik maken van de dure roaming, dat de klant dan duidelijk erop geattenteerd wordt dat de kosten exorbitant hoog zijn en bevesting eraan moet geven.

Natuurlijk is het makkelijk te zeggen dat een lokaal simkaart veel goedkoper is, dat weet ik natuurlijk ook. Echter zou je zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken dat er situaties te bedenken zijn dat het onmogelijk is om op een bepaald moment aan een lokaal simkaart te komen. Ik heb ook niet gezegd dat ik een frequent verreizende gebruiker ben. Ik moest onverwachts last minute naar Dubai. Letterlijk de nacht voor mijn reis er naar toe, kreeg ik te horen dat ik daar met spoed naar toe moest. Normaal reis ik alleen regelmatig naar omringende landen.

Alleen al het doorzoeken van de site naar de tarieven had me waarschijnlijk al meer dan een Mb gekost. Ik kwam er achter toen ik in de taxi zat toen ik mijn roaming moest aanzetten en allerlei push berichtjes en mails binnenkreeg, dat ik direct al gewaarschuwd werd dat mijn limiet bijna was bereikt. Dit was door lauter bij het aanzetten van de roaming.

Reageer