Beantwoord

Sim kaart staat gebruik van buitenlands netwerk niet toe

• 25 juli 2018
  • 1 reactie
  • 236 keer bekeken

Ik ben op vakantue in Frankrijk en volgens jullie informatie zou ik daar ook van het Bouygues netwerk gebruik kunnen maken. Maar wanneer ik me daarbij aanmeld krijg ik een foutmelding dat ik niet wordt toegestaan ivm instellingen van mijn sim-kaart. Ik heb de telefoon al uitgeschakeld en opnieuw opgestart en ook de sim-kaart in een andere telefoon geprobeerd (suggesties van de Ben helpdesk) maar dat heeft geen verandering gebracht.
Dat het als Ben abbonnee wel degelijk mogelijk is om gebruik te maken van het Bouygues netwerk bewijst mijn vrouw. Zij heeft exact hetzelfde abonnement als ik en dus ook een sim-kaart van Ben. Zij kan zich zonder problemen bij het Bouygues netwerk aanmelden en kan dan ook gebruik maken van een 4G verbinding. Deze 4G verbinding wordt door de overige providers niet asn Ben klanten aangeboden (de 4G dienst is wel aanwezig maar je mag er geen gebruik van maken). Sterker nog: de default provider slaagt erin om op de plek waar ik nu ben de teletekst app foutmeldingen te laten geven....

Wasrom zit er verschil tussen sim-kaarten? Waarom mogen sommige klanten wel op alle netwerken aanmelden en andere niet? Kan ik ook in andere landen met blokkades te maken krijgen? Hoe zorgen jullie er voor dat dexe blokkades worden opgeheven?
Ik verwacht een inhoudelijk antwoord (zet de 2e of 3e lijns support maar aan het werk als dat nodig is) en een oplossing voor dit probleem.
John
icon

Beste antwoord door Jill 25 juli 2018, 11:31

Hi John, wat ontzettend onhandig dat je geen gebruik kunt maken van jouw internet in Frankrijk! Ik heb gelijk alle internet instellingen voor je nagekeken en deze een reset gegeven. Er het mag natuurlijk niet zo zijn dat jouw vrouw die ook een Ben simkaart heeft wel gebruik van het internet kan maken en jij niet. Ik wil je vragen om je toestel opnieuw op te starten. Als het probleem is opgelost dan zou dat natuurlijk helemaal super zijn. Mocht je toch nog geen verbinding kunnen maken laat het dan even weten dan ga ik het verder voor je onderzoeken.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +7
Hi John, wat ontzettend onhandig dat je geen gebruik kunt maken van jouw internet in Frankrijk! Ik heb gelijk alle internet instellingen voor je nagekeken en deze een reset gegeven. Er het mag natuurlijk niet zo zijn dat jouw vrouw die ook een Ben simkaart heeft wel gebruik van het internet kan maken en jij niet. Ik wil je vragen om je toestel opnieuw op te starten. Als het probleem is opgelost dan zou dat natuurlijk helemaal super zijn. Mocht je toch nog geen verbinding kunnen maken laat het dan even weten dan ga ik het verder voor je onderzoeken.

Reageer