Beantwoord

Sms buitenland

• 21 juni 2018
  • 9 reacties
  • 207 keer bekeken

Hoe kan ik de sms uitzetten die je automatisch krijgt als je in het buitenland aankomt?
icon

Beste antwoord door Wietske 22 juni 2018, 16:14

Hoi Eefjee,

Wanneer je op vakantie gaat dan willen we je graag informeren over de eventuele kosten in dat land. Dat doen we door middel van de welkomst-sms'jes. Het is niet mogelijk om het versturen van deze sms'jes uit te schakelen, aangezien het de informatievoorziening is vanuit ons. Ik wens je heel veel plezier toe in het buitenland 😃
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Hoi Eefjee,

Wanneer je op vakantie gaat dan willen we je graag informeren over de eventuele kosten in dat land. Dat doen we door middel van de welkomst-sms'jes. Het is niet mogelijk om het versturen van deze sms'jes uit te schakelen, aangezien het de informatievoorziening is vanuit ons. Ik wens je heel veel plezier toe in het buitenland 😃
Hallo Wietske,

dank voor antwoord, vervelend dat t uitgeschakeld kan. Woon in grensstreek en zit vaak op 1 dag , 3 x buitenland.
Reputatie 5
Badge +7
Ohhh dan kan ik begrijpen dat het vervelend is. Ik ga jouw feedback hier doorgeven.
Jill

vandaag gaaan toeren in 3 landen, heb maar liefst 7 sms ontvangen, niet echt leuk. Hoop dat er iets geregeld kan worden. Bij n andere provider kon je die welkomst sms wel uitzetten👍
Reputatie 5
Badge +7
Ai dat is inderdaad wel een beetje veel van het goede. Het is op dit moment niet mogelijk voor ons om dit uit te schakelen. Wie weet in de toekomst. Sorry voor het ongemak.
Ben hier ook niet blij mee, zit op een drielanden punt in Oostenrijk alleen maar sms'jes weg te klikken.
Wel een reden straks om van provider veranderen. Moet toch niet zo moeilijk zijn?
Reputatie 5
Badge +12
Ik begrijp jouw frustratie, vandriel! Echter zijn de welkomst-sms'jes wettelijk verplicht omdat we je daarmee informeren over de verbinding met het gastnetwerk en de bijbehorende tarieven. Dit zal bij andere providers niet anders zijn.
Nee Wietske, niet helemaal waar wat je zegt, ik ben afgelopen maand overgegaan van KPN naar Ben en bij KPN waren deze welkomst-sms'jes simpel te annuleren. Ik heb vanochtend zelfs bij T-Mobile de welkomst-sms jes van het abonnement van mijn vriendin kunnen annuleren en daar weten ze ook niet van een wettelijke verplichting om dat in stand te houden! En laat Ben nu ook gebruik maken van het netwerk van T-Mobile ! Als dit in de nabije toekomst niet anders kan Ben je al één klant kwijt.
Reputatie 5
Badge +12
Het is bij ons in elk geval niet mogelijk om deze sms-dienst uit te schakelen. Wat je wel kunt doen is handmatig één van de beschikbare netwerken selecteren via jouw toestel zodat deze niet constant wisselt van netwerk.

Reageer