Sticky

Wat is de dekking in het buitenland?

  • 27 mei 2016
  • 13 reacties
  • 1668 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
In het buitenland heb ik geen eigen netwerk. Wanneer je naar het buitenland gaat zoekt je simkaart automatisch naar het netwerk van een andere aanbieder zodat je toch gebruik kunt blijven maken van alle diensten op je simkaart.

Alle aanbieders maken afspraken met elkaar voordat een gebruiker in het buitenland gebruik kan maken van een netwerk. Zo kan het zijn dat dat je via de ene aanbieder in België wel gebruik kunt maken van 4G internet, terwijl een andere aanbieder dit (nog niet) aanbiedt.

Je simkaart zoekt altijd naar het sterkste signaal in het buitenland. Mocht dit nu een aanbieder betreffen welke een bepaalde dienst niet aanbied dan kun je het netwerk handmatig instellen en de gewenste aanbieder selecteren.

Wil je weten wat de mogelijkheden per land en per aanbieder zijn? Klik dan hier. Kies het land van je bestemming om de tarieven in te zien. Vervolgens kun je bekijken wat de mogelijkheden per aanbieder zijn.

13 reacties

Hallo,
Daar heb ik nog een vraag over.
Ik kan met mijn telefoon niet naar een Duits nummer bellen. Hoe kan dit? Mijn FDN staat uit. Hetzelfde geld voor mijn vrouw die ook een abonnement heeft bij Ben. Ik, en mijn vrouw, krijgen steeds te horen:"deze oproep is niet toegestaan ".
Reputatie 2
Hoi Arno43,

Als nieuwe klant heb je in de eerste periode dat het abonnement loopt een aantal beperkingen met betrekking tot bellen en sms’en in het buitenland.
Het zou kunnen zijn dat er blokkades actief zijn waardoor de oproep niet toegestaan is. Ben je al langer dan 3 maanden klant? Dan wil ik je vragen om je mobiele nummer, postcode en huisnummer in een privébericht achter te laten, zodat ik in mijn systeem naar je netwerkinstellingen kan kijken.

Groetjes Sarita
Reputatie 2
Hoi Arno43,

Bedankt dat je mij je gegevens hebt gestuurd. Ik heb in mijn systeem de instellingen voor jou en je vrouw nagekeken en ik zag dat er inderdaad een blokkade actief was voor bellen naar het buitenland. Ik heb de blokkade op beide aansluitingen verwijderd. Ik heb dit ook per email naar jou bevestigd.


Groetjes Sarita
Ik heb hetzelfde probleem! Zou heel erg graag kunnen bellen naar het buitenland. Hoezo zitten hier überhaupt blokkades op?
Badge
Na de automatische incasso van je tweede factuur, zou de blokkade op het bellen naar het buitenland en gebruik van betaaldiensten automatisch opgeheven worden. Dat is bij jou niet gebeurd. Sorry hiervoor. Ik heb de blokkades alsnog handmatig voor je verwijderd.
hi,
I amconsidering to make my new abonement with you and I read that there are blokkade op het bellen naar buitenland for 2 months, I can only take the abonement if I am able to call to buitenland from the first day (as I am italian and I will for sure need to call abroad). Can you pls infom if it will be possible as from the beginning of the abonement???
Thx,
i.m.
Reputatie 4
Badge +6
Hi I.M., thanks for your message. I understand you have some questions about this. If you are going to order with us and take a number from another provider the blockade will be automatically lifted after the number transfer. However, if you are choosing to go with a new number, there will be a blockade active for the first two months for calling to foreign numbers.

With regards, Jolijn
Hallo, helaas zie ik veel topics met het onderwerp dat er geen netwerk is in het buitenland en dat handmatig selecteren ook niet lukt. Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem in Melbourne (AUS), over een week zit ik in Bali en hoop niet hetzelfde probleem ook daar te hebben. Op mijn topic over dit onderwerp heb ik nog geen reactie ontvangen en ben dus volledig afhankelijk van wifi om bereikbaar te blijven. Jammer dat dit niet binnen een dag opgelost kan worden.
Reputatie 6
Badge +8
Hallo, helaas zie ik veel topics met het onderwerp dat er geen netwerk is in het buitenland en dat handmatig selecteren ook niet lukt. Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem in Melbourne (AUS), over een week zit ik in Bali en hoop niet hetzelfde probleem ook daar te hebben. Op mijn topic over dit onderwerp heb ik nog geen reactie ontvangen en ben dus volledig afhankelijk van wifi om bereikbaar te blijven. Jammer dat dit niet binnen een dag opgelost kan worden.

Hoi, sorry dat het niet eerder mogelijk was om te reageren. Ook de moderators hebben weekend 🙂. Ik heb jouw vraag in dit topic kunnen beantworden.
Hoi,

Ik heb ook altijd hetzelfde. Smsen bellen of internetten is niet toegestaan. Terwijl ik best lang al klant ben.
Hoi,

Nog een andere vraag. Ik ga in de kerstvakantie naar Turkije en vroeg mij af of ik een eenmalige aparte internetbundel kon kopen om daar gebruik van te kunnen maken tijdens de kerstvakantie? Heeft Ben toevallig zoiets? Heel veel andere providers hebben dat namelijk wel.

Groetjes
Reputatie 6
Badge +8
Hoi,

Ik heb ook altijd hetzelfde. Smsen bellen of internetten is niet toegestaan. Terwijl ik best lang al klant ben.


Hoi D.s, dat schiet niet op natuurlijk! De instellingen van jouw simkaart heb ik nagekeken en die blijken gelukkig goed te staan. Mocht je de volgende keer in het buitenland zijn en problemen ervaren, trek dan direct aan de bel als je nog in het desbetreffende land bent. Dan kan ik gelijk op onderzoek waar het problem vandaan komet en hopelijk het probleem verhelpen.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi,

Nog een andere vraag. Ik ga in de kerstvakantie naar Turkije en vroeg mij af of ik een eenmalige aparte internetbundel kon kopen om daar gebruik van te kunnen maken tijdens de kerstvakantie? Heeft Ben toevallig zoiets? Heel veel andere providers hebben dat namelijk wel.

Groetjes


Begrijp ik uit je verhaal dat je tijdens de kerst naar Turkije gaat? Super leuk! 😃 Zelf bieden wij geen extra buitenland bundel aan om te gebruiken in bijvoorbeeld Turkije. De kosten voor het gebruiken van je Ben simkaart in Turkije kun je hier terug vinden.

Reageer