Beantwoord

Abonnement verlengen of bundel aanpassen?

• 15 July 2018
  • 3 reacties
  • 604 keer bekeken

Mijn 24 maanden abonnement loopt eind september af en nu had ik het aanbod om een verlenging te doen. Omdat mijn telefoon nog goed is heb ik nu gekozen voor een nieuw contract dat maandelijks opzegbaar is. (om de prijs na de 24 maanden goedkoper te krijgen)

Maar toen ik net verder zat te lezen kwam ik ergens tegen dat na 24 maanden je ook je pakket wat prijs betreft naar beneden kunt aanpassen. Klopt dit? De huidige bundel die ik heb is een actie prijs en daarom zou ik na de contractduur een stuk hogere prijs per maand gaan betalen. Als ik dit echter gewoon kan aanpassen heeft verlengen met een maandelijks contract niet veel zin en ben ik goedkoper uit om het huidige abonnement aan te houden.

Het zou een verschil maken van 1,5 euro per maand, en dat vind ik toch wel de moeite om dit verder uit te zoeken.
Graag dus advies hierin omdat ik eventueel nu de verlenging nog kan annuleren.
icon

Beste antwoord door Shanna 17 July 2018, 15:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi sansie! Je kan natuurlijk altijd één keer per maand bundelwijziging uitvoeren. Je wijzigt je bundels dan naar de huidige prijslijst en bundels die Ben op dat moment aanbiedt. Dit is hetzelfde als dat je een verlenging zou plaatsen, je kiest dan uit dezelfde bundels. Het voordeel met verlengen is dat je pakketkorting kan ontvangen. Waar heb je precies geconstateerd dat het verschil 1.50 euro per maand zou zijn als je je bundel zou wijzigen in plaats van zou verlengen?
Hoi Shanna, Bedankt voor je reactie alvast! Ok even meer uitleg dan: huidige pakket 1000 MB + 300 min/sms + 1000 gratis. prijs per maand 8 euro (actieprijs). Ik wil eigenlijk naar 100 min/sms + 2000 MB. In mijn huidige abonnement kan dat niet omdat de prijs lager is dan de originele pakket prijs.

Nu kreeg ik een aanbieding om te verlengen. Omdat ik (nu nog) geen nieuwe telefoon wil hebben daarbij, maar dat wel verwacht binnen nu en twee jaar heb ik voor de maandelijkse optie gekozen. Dit gaat dan totaal 9.50 kosten per maand. Blijf ik in mijn huidige contract en kan ik dat veranderen naar het juiste pakket na de 24 maanden dan kost het als ik het goed zag maar 8 of 8,50. Vandaar mijn vraag of verlengen in dit geval echt nodig was. Het verschil ontstaat puur omdat ik dan een nieuw abonnement neem dat per maand opzegbaar is.
Reputatie 3
Badge +2
Ah duidelijk! Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad zo dat zodra jij je bundels wijzigt naar 100 minuten en 2000 MB zodra je abonnement is verlopen jij 8.50 gaat betalen voor je abonnement, mits de bundels en bijbehorende prijzen tegen die tijd nog hetzelfde zijn 🙂

Reageer