Beantwoord

bundel overschrijden

  • 13 April 2019
  • 8 reacties
  • 897 keer bekeken

Ik heb een bundel van 1.5 Gb. Door fout heb ik deze bundel overschreden met 3.5 Gb doordat mijn telefoon kaarten van Africa en Z Amerika gedownload heeft via de telefoonlijn 🙂. Waar vind ik de kosten per Mb in dit geval. Het speelt in Nederland. Ik moet €75 betalen om mijn sim kaart weer te activeren maar zou graag zien hoe Ben dit in rekening brengt....
icon

Beste antwoord door Friesian 14 April 2019, 21:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Op de tarieven pagina zie je dat buiten de bundel €0,10 per MB kosten.
Hi Snoeshaantje, bedankt voor jouw reactie.

Mijn factuur op het internet zegt dat ik € 75,09 data overschrijding heb. Met 5 Gb gebruik en 1.5 Gb tegoed zou ik dus voor 3,5 Gb moeten betalen, tegen € 0,10 per Mb zou dat toch € 350,00 zijn? Als je naar de kosten van pakketten kijk dat is € 75,09 voor 3,5 Gb nog best veel. Ik probeer te begrijpen hoe het werkt. De data is gebruikt in een paar uur! Normaal gebruikt ik nog geen 30% van mijn pakket per maand!

Mijn fout natuurlijk om Mb pause uit te hebben staan, maar waarom staat dat eigenlijk niet automatisch aan en krijg je een berichtje dat je hem aan kunt zetten bij overschrijding???? Een dikke MIN voor Ben!

O ja het een en anders is gebeurd om dat mijn SONY Experia Z5 aan is gegaan terwijl hij in mijn broekzak zat :(

Verdere reacties welkom.
Reputatie 4
Badge +4
Hallo hschoenmakers.

Ik heb even gekeken op een navigatie app die ik ook gebruik, Here WeGo. Voor Afrika ruim 3000 MB en Zuid-Amerika ruim 3200 MB.

Je hebt de door jou gekozen bundel ruim overschreden. Om je simkaart weer te activeren omdat deze geblokkeerd is als bescherming tegen hoge kosten voor jou wordt een betaling van je verwacht van 75 Euro.

Klantenservice
>> Facturen en betaling
>> Gebruikslimiet
>> Wat zijn de lagen van de gebruikslimiet.

De gebruikslimiet is opgebouwd uit 4 lagen, nieuwe klant begint bij laag 1
Je ziet bijvoorbeeld, Laag 1: gebruikslimiet tot € 75,00 waarschuwing per SMS vanaf € 60,00

Je bent een abonnement aangegaan, je hebt gekozen voor een bundel die bij/voor jou past. Allebei een verantwoordelijkheid van jou.
Met data kan het behoorlijk snel gaan.

De pakketten die er worden aangeboden, waarvan jij er 1 gekozen hebt kunnen voordelig van tevoren worden ingekocht en samengesteld daarom zijn ze gunstiger dan de buiten bundel tarieven als je omrekent naar wat de tarieven zijn binnen de bundel(s).

De MB pauze is ook een aanbod als dienst maar omdat jij verantwoordelijk bent voor jouw abonnement wordt het gebruik ervan ook door jou bepaald, niet door Ben. En dat is de reden dat het niet automatisch aan staat.

O ja het een en anders is gebeurd om dat mijn SONY Experia Z5 aan is gegaan terwijl hij in mijn broekzak zat :(
Je zult toch wel schermvergrendeling hebben ingesteld en dit normaal gesproken ook gebruiken?
Gebruik je een hoesje of bijvoorbeeld een wallet case?

Wat een bekend verschijnsel kan zijn is broekzakbellen.

Lang verhaal kort, Ben biedt een bescherming tegen zeer hoge kosten en "dat" mag je ondanks dit voorval, deze pech, gelukkig stemmen.
Hallo Snoeshaantje, bedankt voor jouw reacties. Ik heb de €75 inmiddels overgemaakt en ben gedeblokkeerd. Hoe de lagen werken begrijp ik nog niet helemaal. Ik hoop namelijk dat ik altijd afgesloten wordt bij €75. Maar er staat dat iedere nieuwe gebruiker op laag 1 begint. Dit impliceert dat in mijn geval, als niet nieuwe gebruiker, ik bij een volgende soortgelijke fout (broekzakbellen) voor meer geld de boot in kan gaan? Er staan trouwens twee lagen 1 in het lagen overzichtje.
Ik hoop van jou te horen.
Reputatie 4
Badge +4
Er staan trouwens twee lagen 1 in het lagen overzichtje.
Ik hoop van jou te horen.


Dit heb ik ook gezien ja, in tegenstelling tot wat er op de community staat over de gebruikslimiet.
Hier zal een moderator duidelijkheid moeten brengen.

Broekzakbellen.
Dan kom je terecht bij eigen verantwoordelijkheid. Zorg voor een goede schermvergrendeling en gebruik die consequent. Zorg voor een beschermhoesje bijvoorbeeld een wallet case.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Snoeshaantje en hschoenmaker,

Wat onhandig dat je twee verschillende informatie ziet. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je kan zijn. De informatie die je ziet op mijn community is in ieder geval niet up to date, sorry hiervoor. Ik zal dit meteen voor jullie aanpassen!
Beste Snoeshaantje, bedankt voor al jouw zeer nuttige input.

Hierbij mijn conclusies met betrekking tot mobiele data overschrijding bij Ben:

Ik begrijp best dat de klant uiteindelijk zelf verantwoordelijk is.
Maar de klant mag verwachten dat:

  • De algemene voorwaarden duidelijk zijn.
  • De informatie op de website gemakkelijk toegankelijk en duidelijk is
  • De provider het maximale doet om de klant tegen onverwachte extra kosten te beschermen
Hierbij een paar verdere details:


  • De naam voor de knop “Mb pauze” is verwarrend, waarom heet het niet “Limiet Mobiele Data Pakket - AAN/UIT”
  • Waarom staat “Mb pauze” niet standaard aan zodat je het bewust uit kan schakelen bij data overschrijding.
  • De bedragen die betaald moeten worden voor mobiele data overschrijding in Nederland zijn belachelijk hoog vergeleken met de huidige tarieven voor onbeperkt data gebruik.
  • De lagen voor data overschrijding worden niet duidelijk uitgelegd, liggen diep verscholen op de website en worden niet vermeld in de Algemene Voorwaarden die ik gekregen heb eind 2017.
  • De Klantenservice is slecht toegankelijk.
Ondanks de voordelige rates van Ben is dit alles voor mij een reden om mij te gaan heroriënteren op de markt van SIM Only aanbieders.

H Schoenmaker
Reputatie 4
Badge +4
Hi H. Schoenmaker.

Volgens mij maak je een denkfout.
Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden. Dit staat als beginnend in de algemene voorwaarden vanaf 29 juni 2017.

Algemene voorwaarden Ben® Abonnee Geldig vanaf 29juni 2017
Om er voor te zorgen dat je precies weet wat je van mij mag verwachten
en ik weet wat ik van jou mag verwachten, staan hieronder mijn
Algemene Voorwaarden Abonnee Consument op een rij. Deze zijn van
toepassing op alle mobiele producten en diensten die je bij T-Mobile
Netherlands B.V. gevestigd aan de Waldorpstraat 60 te Den Haag
(hierna: “Ben” of “ik” of “mijn” of “mij”) afneemt.

Wat betreft MB Pauze, een mobiel product/dienst, daarvan heb ik je al de uitleg gegeven.

Reageer