Beantwoord

Internet bij kopen voor 1 maand

• 13 juli 2017
  • 9 reacties
  • 777 keer bekeken

Kan ik Internet bij kopen voor 1 maand. Ik heb den abbonnement voor Alleen bellen
icon

Beste antwoord door Angelique 14 juli 2017, 11:39

Hallo, leuk dat je via het forum een bericht stuurt. Welkom! Het is zeker mogelijk om eenmalig MB's te kopen die geldig is tot het einde van de maand, namelijk de MB extra! Hoe deze eenmalige bundel werkt en een te vragen is lees je hier.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hallo, leuk dat je via het forum een bericht stuurt. Welkom! Het is zeker mogelijk om eenmalig MB's te kopen die geldig is tot het einde van de maand, namelijk de MB extra! Hoe deze eenmalige bundel werkt en een te vragen is lees je hier.
Waarom zijn extra aangekochte MB’s niet langer ’houdbaar’ dan de maand zelf?
Reputatie 5
Badge +12
Waarom zijn extra aangekochte MB’s niet langer ’houdbaar’ dan de maand zelf?

Een begrijpelijke vraag, Orpion! Elke klant ontvangt van ons een nieuw bundeltegoed per de 1e van de volgende kalendermaand. Dat betekent dat ook de oude tegoeden komen te vervallen, dit van zowel de reguliere bundels als van de bijgekochte bundels.
Ja, maar, waaróm? Bij een abonnement is het nog enigszins begrijpelijk, maar bij het bijkopen van mb’s besteedt je extra geld en zou je dus verwachten dat dit gewoon meegaat naar volgende abonnementsperiodes wanneer ze niet opgebruikt worden. Helemaal omdat het meest logische scenario is: tegen het einde van de maand heb je net niet genoeg bundel over en koop je bij. Dat er ineens 108 MB extra gekochte limiet zomaar verdwijnen (van de 250 extra), voelt dan redelijk als oplichterij. Hollandsnieuwe, bijvoorbeeld, verhuist extra limiet gewoon mee naar de volgende maand, dat maakt het dus meteen ook een moedwillig besluit van Ben om klanten extra mb’s door de spreekwoordelijke neus te boren en doet vermoeden dat het een niet erg netjes onderdeel van het verdienmodel uitmaakt.
Reputatie 5
Badge +12
Ik kan begrijpen dat je dit liever zo zou willen zien. Wij hebben er echter voor gekozen om dit niet te doen. Zo houden we het ook overzichtelijk. Je geeft aan dat men vaak aan het eind van de maand internet bijkoopt en dat het dan zonde is wanneer dit tegoed komt te vervallen. Om deze reden hebben wij ervoor gekozen om verschillende groottes van MB Extra aan te bieden. Ook heb je de optie om de bundels te wijzigen.
Het overzichtelijk willen houden, klinkt niet als een daadwerkelijke reden. Je abonnement is aan het einde van de maand op. Je extra gekochte mb’s verhuizen eventueel mee. Daar is niets onoverzichtelijks aan.

Dus nogmaals: waarom hebben jullie hier écht voor gekozen? Het zou eens verfrissend zijn als daar gewoon openheid over wordt gegeven. Het voelt namelijk volledig niet als een ’(gebruiks)vriendelijke feature’, eerder als geldklopperij.
Reputatie 5
Badge +12
Het is niet de bedoeling dat we je dit gevoel geven of dat signaal afgeven. Ik heb eerder in dit topic al een aantal redenen opgesomd over waarom we dit zo doen. Het is een keuze vanuit ons.
Flauw om mijn laatste bericht niet te plaatsen. #zwaktebod Uiteraard is het allemaal niet de bedoeling, maar het is volledig niet in de haak, zoals ook de Consumentenbond nu stelt: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/mbs-moeten-langer-mee ... Mijn vertrouwen in Ben is compleet weg en dat zal ik iedereen vertellen die het wil horen.
Reputatie 5
Badge +4
Op dit moment staat het wel zo in de voorwaarden van Ben, algemene voorwaarden waarmee akkoord is gegaan.

Prijslijst
MB Extra is beschikbaar in combinatie met een abonnement met of zonder internetbundel.

MB Extra is geldig totdat je nieuwe maandbundel ingaat.

Overgebleven MB’s zijn niet overdraagbaar naar de volgende maand.

Per maand kun je meerdere MB Extra’s kopen. MB Extra is alleen geldig voor
gebruik van internet in Nederland en de EU-landen over GPRS, UMTS, HSDPA en 4G/LTE.

Altijd goed om de voorwaarden (pagina) te controleren.🙂

Wat de Consumentenbond aangaat, de toekomst zal uitwijzen wat en/of er wat verandert.

Reageer