Beantwoord

Klant misleiding? Oplichting? Nieuw abbonement kosten kloppen niet.

  • 22 April 2019
  • 3 reacties
  • 420 keer bekeken

Hallo,

Sinds november 2017 heb ik een BEN abonnement. Ik betaalde 15 euro per maand en kreeg hiervoor 6500mb, 300 belminuten. De toestelbijdrage was 8 euro per maand. In totaal dus 23 euro.

Zojuist keek ik bij abonnement wijzigen in de Ben Android app en zag daar een interessante aanbieding. 10.000mb voor 10 euro?
Met 4g en belminuten kwam het dan uit op 18 euro in totaal. Bijna te mooi om waar te zijn zou je denken.

Onderaan de tabel stond duidelijk weergegeven:
Huidige maandlasten: 23 euro
Nieuwe maandlasten: 18 euro

Nadat ik op "akkoord" klikte in de app ontving ik direct een e-mail: Jouw abonnementswijziging.
In de mail staat de tabel die ik ook al in de app had gezien, alleen wordt er hier dus wel doodleuk de kolom toestelkrediet a 8 euro aan toegevoegd. Totaal abonnement komt dus uit op € 26 ,-. En niet de € 18,- die mij eerder werd belooft.

Dat is niet de overeenkomst waar ik mee akkoord ben gegaan. Ook heb ik niet het vermoeden dat het hier om een fout vanuit BEN zijn kant gaat maar dat er opzet in het spel is. Door het incorrect weergeven van de abonnementsinformatie lijkt het nieuwe abonnement positiever dan dat het in werkelijkheid is. Er had ofwel bij huidige maandlasten het bedrag van € 15,- moeten staan, ofwel in de tabel had de optie toestelkrediet a € 8,- niet mogen ontbreken.

Dit is gewoon oplichting en klant misleiding.

Als oplossing kan ik alleen tevreden zijn met dat BEN alsnog het beloofde abonnement aan mij gaat leveren.
Het gaat hier dus om:

  • 10.000mb
  • 4g
  • 300 belminuten/sms
voor een bedrag van € 18,- . Hierbij behoud ik uiteraard mijn toestel zonder verdere kosten.

Graag ontvang ik binnen 7 werkdagen reactie op dit voorstel. Zo niet ben ik genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen.
icon

Beste antwoord door Merve 23 April 2019, 12:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoi Dirk,

Wat vreemd dat wij niet het toestelkrediet hebben vermeld in de bundelwijziging, sorry hiervoor. Ik kan me voorstellen dat je hier niet mee eens bent. Ik zal dit meteen voor je uitzoeken!
Hoi Dirk,

Wat vreemd dat wij niet het toestelkrediet hebben vermeld in de bundelwijziging, sorry hiervoor. Ik kan me voorstellen dat je hier niet mee eens bent. Ik zal dit meteen voor je uitzoeken!

Bedankt voor je snelle reactie Merve. Fijn dat je het gaat uitzoeken. Ik wacht af.
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Ik heb dit even voor je nagekeken. De nieuwe bundelkosten worden inderdaad weergegeven zonder toestelkosten wanneer je dit via de app wilt veranderen. Sorry voor de onduidelijkheid. Wanneer je jouw bundel wijzigt komen hier altijd jouw toestelkosten bij.

Reageer